جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کیش برای کمک میزبانی جام جهانی زیرساختهای کافی دارد

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ تیر ۱۳۹۷

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری گفت: جزیره کیش برای کمک به میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۰ قطر زیرساختهای اقامتی کافی دارد.
علی اصغر مونسان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در واکنش به انتشار اخبار غیررسمی مبنی بر سفر هیاتی قطری برای بازدید از امکانات کیش جهت بهره برداری از کمک های ایران برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، تصریح کرد: اگر قرار به همکاری برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ باشد کیش از نظر هتلی و اقامتی مشکلی ندارد.
وی افزود: جزیره کیش با بیش از ۴۰ هتل فعال، از نظر اقامتی هیچ کمبودی ندارد، به علاوه امکانات ورزشی خوبی هم دارد که می تواند پاسخگو باشد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از مذاکره هیات فوتبال قطری با مسئولان ایرانی اطلاع دقیقی ندارم اما باید ببینیم مذاکرات در چه سطحی هست و چه امکانات ورزشی باید مهیا کرد.
مونسان اظهار امیدواری کرد اگر قرار باشد چنین تصمیمی گرفته شود، اتفاق بسیار خوبی برای ما رقم بخورد.
وی ادامه داد: اگر منظور قطری ها فقط تمرین برخی تیم ها و اردوی آنها باشد که هیچ، ولی ما برای بازی و مسابقات فوتبال در کیش، فقط یک زمین چمن استاندارد داریم و اگر چنین شود، باید به سرعت استادیوم های جدید استاندارد فوتبال ایجاد کنیم.
«علی کفاشیان» ‌نائب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال ایران در این‌ باره گفته است: ۳۲ تیم شرکت‌‌کننده در جام‌ جهانی نهایتا پنج روز قبل از رقابت‌ها باید در کشور میزبان حضور پیدا کنند و بر اساس قوانین رقابت‌های جام جهانی، مهیا کردن کمپ‌های تمرینی برای هر کدام از این ۳۲ تیم قبل از آغاز رقابت‌ها در شهرهای نزدیک مثل دوبی و جزیره کیش ایران محتمل است.
به گزارش ایرنا، مدتی هست که مسئولان منطقه آزاد کیش در تلاشند قبل از آغاز جام‌جهانی ۲۰۲۲ امکانات ورزشی لازم را برای میزبانی احتمالی از تیم‌های بزرگ جهان به وجود آورند تا این امتیاز بی سابقه ای برای ایران و کیش باشد.
در همین راستا ساخت دو زمین ورزشی برای برپایی کمپ‌های تمرینی در دستور کار مسئولان جزیره کیش قرار گرفته است و برای این کار با مشاوران آلمانی مذاکراتی صورت گرفته تا از زمان کلنگ‌زنی تا بهره‌برداری نظارت دقیقی را روی ساخت کمپ‌های تمرینی با امکانات مناسب داشته باشند.
«ناصر الخاطر» رئیس کمیته برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ نیز اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی‌اش در ایران اعلام کرد که قطر روی کمک ایران برای برگزاری جام‌ جهانی ۲۰۲۲ حساب باز کرده است.
بر پایه گمانه زنی برخی رسانه های بین المللی و چهره های مطرح فوتبال جهان، ممکن است به سبب گرمای بیش از حد قطر و مشکل سلامت بازیکنان و آزار تماشاچیان، در این رویداد به میزبانی قطر، برای اولین بار مسابقات جام‌ جهانی فوتبال در زمستان برگزار شود.

منبع: ایرنا

kish jame jahani کیش برای کمک میزبانی جام جهانی زیرساختهای کافی دارد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    تا وقتی که موضوع پوشش خانم ها تو کشورمون حل نشه نمیشه میزبانی های مهم رو گرفت.و امکانات قطر و امارات و کیش اصلا در حد هم نیست

    ۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *