جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کوه عروس و داماد

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ آبان ۱۳۹۶

کوه عروس و داماد یکی از عجایب اشکورات است که در روستای زیاز واقع شده است. این روستا با روستاهای آغربن کندسر، گرمابدشت، دیورود و سجیران همسایه بوده و در ۲۶ کیلومتری بخش رحیم آباد و ۴۱ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رودسر واقع شده است.

در شمال منطقه سی پل، کوه سنگی با شیب بسیار تند واقع شده است که در بالاترین نقطه آن دو مجسمه سنگی به شکل عروس و داماد قرار دارد.

کوه عروس و داماد به واسطه اینکه در بین کوه‌های دیگر اشکور از زیبایی و شکوه خاصی برخوردار است، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب نموده و ناخودآگاه متوجه عظمت خالق هستی که باعث این همه زیبایی است، می‌کند.

عروس وداماد 1 کوه عروس و داماد

عروس وداماد کوه عروس و داماد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 3.7]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    پرتگاهی مهیب در رحیم‌آباد رودسر که افسانه ای رو بهمراه داره: ۷۰۰ سال پیش دختر دیلمانی مثل مردها میپوشیده و همراه با گله اونها رو به دامنه جنگل و مرتع برای چرا میبرده در این بین جوان سیاهکلی او رو میبینه و عاشق میشه و با توجه به مخالفت اقوام مخفیانه ازدواج میکنن و شبانه از اونجا فرار میکنن و در پرتگاه این کوه گرفتار می‌شوند و همان جا بر تخته سنگی تکیه میکنند. اونها بیهوش خسته و گرسنه دچار نفرین والدین شدن و بشکل دو تکه سنگ سیاه کنار هم دراومدن.

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    واقعا چه عظيم جثه است و ديدني و سرسبزي خيره كننده دارد و بسيار با شكوه است و جذاب

    ۲۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد