جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کمین تورهای گردشگری جعلی برای مسافران

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ مرداد ۱۳۹۷

کرمانشاه_در بین هزاران آگهی و تبلیغات رنگارنگ تورهای مسافرتی جعلی همواره برای گردشگران دام‌هایی پهن شده است که لازم است مسافران مراقب اینگونه سایت‌های جعلی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، با قرار گرفتن در برخی از ایام سال نظیر تعطیلات نوروزی و تابستان بازار مسافرتها بیش از پیش داغ می شود و همین افزایش استقبال مردم از سفرها و تورهای گردشگری موجبات سو استفاده عده ای سودجو را فراهم می کند.

معمولا یکی از راه‌های پیدا کردن تورهای گردشگری برای سفرهای داخلی و خارجی جستجو در صفحات اینترنت و پیدا کردن آنها است که البته در این میان باید مراقب سودجویانی که برای مسافران دام پهن کرده‌اند بود.

ارائه آسوده‌تر خدمات سفر برای تسریع در کار و ثبت‌نام اینترنتی به جای مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی شاید مهمترین دلیل استفاده مردم و فعالیت این سایت‌ها در بستر فضای مجازی باشد که البته باید توجه داشت که در کنار فعالیت سایت‌های معتبر و رسمی، ده‌ها و شاید صدها سایت جعلی هم از طرف کلاهبرداران و مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه طراحی و بارگذاری شده که با فریب مسافران از طریق تبلیغات سفرهای خوب و ارزان‌قیمت جیب آنها را خالی می‌کنند و سر آخر هم خبری از سفر نیست.

عمده شکایت از تورهای مسافرتی در خصوص ارائه خدمات بوده است

رئیس گشتهای سیار تعزیرات حکومتی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون یکی دو مورد شکایت از تورهای مسافرتی بوده اما مانند سایر صنفهای دیگر شکایت از این صنف شایع نیست.

گودرز فهیمی خاطر نشان کرد: شکایتهای واصله نیز از نوع خدمات شرکت ارائه دهنده بوده است.

وی گفت: در این شکایتها در حالی که شرکت مربوطه برای تهیه بلیط رفت و برگشت هزینه ای را از مسافران اخذ کرده بود بازهم زمان بازگشت از مسافر تقاضای وجوه اضافی کرده با این دلیل که هواپیمای رزرو شده از قبل، کنسل شده است.

این مسئول افزود: البته اکثر پروازها چارتری هستند و نرخ های پرواز بین مسافران نیز ممکن است متفاوت باشد با این حال ما مسئول شرکت را احضار کردیم اما به جهت اینکه شرکت از قبل تعهد کرده، حتی اگر اتفاقی بیفتد باز هم حق با مسافر است.

رئیس گشتهای سیار تعزیرات حکومتی کرمانشاه با بیان اینکه با این موضوع چهار نفر از این شرکت شکایت کردند تصریح کرد: در سایر اصناف شکایت ها بیش تراست.

متولی تورهای گردشگری سازمان میراث فرهنگی است

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: متولی تورهای گردشگری سازمان میراث فرهنگی است که مسئولیت برنامه ریزی را بر عهده دارد.

علی عباس سجادی راد در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: در این میان اگر تخلفی صورت گیرد و این تخلف مشمول قانون تعزیرات حکومتی نظیر گران فروشی، تقلب، عدم رعایت موازین بهداشتی، عدم نصب برچسب و کم فروشی باشد ما ورود می کنیم.

هنگام خرید تورهای مسافرتی مراقب باشید

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره تعطیلات تابستانی و بازار گرم تورهای مسافرتی به شهروندان در خصوص خرید تورهای مسافرتی از سوی صدها سایت جعلی در حوزه گردشگری که عمدتا کلاهبرداران و مجرمان سایبری هستند، هشدار داد.

سرهنگ علی کریمی اظهار داشت: تعطیلات تابستان فرصتی مناسب برای سفر است به همین دلیل هم افراد زیادی با مراجعه به سایت‌های مسافرتی اقدام به خرید تورهای تابستانی می‌ کنند اما متاسفانه در زمان مراجعه به فرودگاه و یا مقصد مورد نظر از تقلبی بودن تور و شرکت مورد نظر آگاه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌ها و یا صفحاتی جعلی در شبکه‌های اجتماعی ضمن معرفی خود به عنوان برگزار کننده تور مسافرتی و با معرفی امکانات زیاد با قیمت اندک کاربران را فریب داده و ‌مبالغی را از آنها می‌گیرند و یا اینکه با بزرگ نمایی تورهای مسافرتی خریدار را تطمیع می‌کنند.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: اکثرا در چنین مواقعی، قربانی در زمان مسافرت متوجه ‌می‌شود که امکاناتی نظیر هتل‌های چند ستاره، نوع خطوط هوایی و امکانات اقامتی و … که به وی وعده داده شده بود محقق نشده است در حالی که مسافر هزینه سفر را پرداخت کرده و چاره‌ای جز قبول شرایط ندارد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه تصریح کرد: در صورتی که قصد ثبت نام در سایت‌های گردشگری برای مسافرت با تورهای گردشگری را دارید باید قبل از اینکه اقدام به ثبت نام در سایتی نمائید، باید نکات امنیتی را مد نظر قرار دهید.

وی ادامه داد: به هموطنان عزیز توصیه می‌کنیم حتما در زمان خرید و یا رزرو تورهای تابستانی به مراکز دارای مجوز از سازمان گردشگری مراجعه نمایند و یا اگر قصد خرید اینترنتی دارند از واقعی بودن شرکت مورد نظر مطمئن شوند و تا جای امکان ‌آدرس و تلفن شرکت را دریافت و به صورت حضوری مراجعه نمایند.

سرهنگ کریمی یادآوری کرد: سایت‌های گردشگری معتبر از نماد اطمینان گردشگری که به نماد T مشهور است، استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که نماد T از طرف سازمان میراث فرهنگی صادر می‌گردد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: همچنین سایت های گردشگری معتبر از نماد اعتماد الکترونیک که مشخصه‌ای به منظور اعتماد سازی کاربران در هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی می‌باشد و از طرف وزارت صنعت‌و معدن و تجارت صادر می‌شود، استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

tour کمین تورهای گردشگری جعلی برای مسافران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد