جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کشتی مسافری – تفریحی میرزا کوچک خان

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ تیر ۱۳۹۷

کشتی مسافری ـ تفریحی میرزا کوچک‌ خان در سال های اخیر برای اهداف توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر به کارگرفته شده است. این کشتی نقطه عطف توسعه گردشگری دریایی و اولین شناور مسافری و تفریحی در دریای خزر است که با اهداف گردشگری دریایی وارد این عرصه شد کشتی گواهینامه های دریانوردی را از مراجع ذی صلاح دارد و با امکانات و تجهیزات اقامتی و پذیرایی مناسب میزبان میهمانان علاقه مند به تجربه شبی به یادماندنی در دریای خزر است.
کشتی میرزا کوچک خان که با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد عرصه صنعت گردشگری شد برای سفرهای دریایی فرصت جذابی است خصوصا برای علاقمندان به تجربه سفر دریایی در استان گیلان؛ کشتی مسافربری میرزا کوچک خان استاندارهای بین المللی شناوری را دریافت کرده است.
کشتی مسافرتی- تفریحی میرزا کوچک خان که در سال ۱۹۷۱ در ژاپن ساخته شده دارای ۵ طبقه، ۷۴ متر طول، ۱۲ متر عرض، ۲۰ متر ارتفاع و۲۶ کابین درجه یک و دو، با گنجایش حدود ۲۵۰ مسافر است. این کشتی می تواند بین استان های ساحلی و خارجی تردد کند و مرکز اقامتی آن در حد هتل ۴ ستاره است. مهم ترین اهداف فعال کردن این کشتی ایجاد مسافرت های تفریحی دریایی بین شهرهای ساحلی گیلان و سایر استان های ساحلی شمال کشور و فراهم آوری زمینه سفرهای دریایی به کشورهای حاشیه خزر است.
این کشتی در بنادر انزلی، آستارا و کیاشهر دارای اسکله بوده و پهلو خواهد گرفت. گفتنی است، سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی کشتی میرزا کوچک خان جنگلی حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است اما هنوز نتوانسته از تسهیلات بانکی استفاده کند.
تاسف برای صنعت گردشگری ایران :
چند صباحی است که این کشتی هیچگونه فعالیتی نمی ‌کند و دیگر تفریح ‌های دریایی با این کشتی به چشم نمی ‌خورد. مالک کشتی میرزا کوچک خان در پاسخ به این سوال که «چه دلایلی برای جلوگیری از فعالیت این کشتی ارائه شده است؟»، یادآور شد : در حین جابجایی مسافران از طریق این کشتی، دو نفر از مسافران کشتی به انجام حرکات موزون پرداخته و این امر منجر به جلوگیری از فعالیت این کشتی به مدت یک سال و نیم شده است. یعنی تاوان خطای دو نفر را بزرگترین کشتی تفریحی ایران پرداخته است.
کشتی میرزا کوچک واقع در بندر انزلی که می تواند فرصتی برای سفرهای دریایی و جذب گردشگر و توریست باشد و همچنین مکانی برای همایش ها و سمینار ها، جشن ها و مراسمات مذهبی، اعیاد، جشن های شخصی و سایر مراسمات متاسفانه به خاطر برخوردهای سلیقه ای دولتی، اکنون تنها در تابستان فعال است و دولت هیچ حمایتی از آن نکرده است که این برای صنعت گردشگری ما مایه تاسف است.
با این حال ما د رسایت گردشگری مکانبین آن را ثبت می کنیم تا هم از این ایده و هم سرمایه گذار آن حمایت کنیم و هم برگه ای از تاریخ را ثبت کنیم تا آیندگان این مرز و بوم بدانند مسولان گردشگری ایران تا چه حد از کج سلیقه گی برخورداند.
کشتی میرزا کوچک‌ خان اکنون تنها در تابستان با سفرهایی ۴ ساعته در ۱۰ مایلی از سواحل استان گیلان فعال است این سفرهای‌ کوتاه عموما پنجشنبه ‌شب‌ها برای عموم مردم و از ساعت ۲۰ تا ۲۴ برگزار می‌ شود.
با آغاز حرکت کشتی، گروه موسیقی شروع به نواختن می‌ کند و فضای بسیار مطلوب و شادابی را برای مسافران و گردشگران به وجود می ‌آورد و تا پایان دریانوردی نوای موسیقی در فضای کشتی طنین‌انداز است.
استفاده و بهره‌ برداری از فضاهای بسیار مطلوب کافی ‌شاپ در پایین‌ترین نقطه کشتی و اختصاص کابین‌های اقامتی داخل کشتی به میهمانان غیربومی برای اقامت شبانه از دیگر امکاناتی است که مسافران می ‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
میرزا 1 کشتی مسافری   تفریحی میرزا کوچک خان

میرزا 2 کشتی مسافری   تفریحی میرزا کوچک خان

میرزا 3 کشتی مسافری   تفریحی میرزا کوچک خان

میرزا 4 کشتی مسافری   تفریحی میرزا کوچک خان

میرزا 5 کشتی مسافری   تفریحی میرزا کوچک خان

میرزا 6 کشتی مسافری   تفریحی میرزا کوچک خان

میرزا 7 کشتی مسافری   تفریحی میرزا کوچک خان

میرزا کشتی مسافری   تفریحی میرزا کوچک خان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 38 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حامد سرور

    شماره تماس برای وزرو کشتی

    ۲۲ تیر, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • ژاله از اصفهان

    سلام، چطوری می شه بلیط تهیه کنیم، آیا شماره تلفنی هست برای توضیحات بیشتر واز کجا بفهمیم کدام اسکله هست

    ۲۶ فروردین, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • سارا

    واسه تعداد ۱۵ نفر
    هزینه اش چقد میشه موزیک پخش میکنن یا ن ممنون میشم جواب بدید

    ۳۰ آذر, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • سارا

    سلام امکان این هست ک بشه دورهمی گرفت واسه تعداد ۱۵ نفر
    هزینه اش چقد میشه موزیک پخش میکنن یا ن ممنون میشم جواب بدید

    ۳۰ آذر, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • مدوسا صیادی

    سلام شرایط برای برگزاری مراسم عروسی چیه حتما جواب من رو بزارین

    ۱۱ آذر, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • بهار

    با سلام چظور میشه اطلاعاتی درباره خرید بلیط ذاشت؟

    ۲۲ شهریور, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • معصومه کفاش

    سلام.یعنی سه شنبه که ما اونجا هستیم کشتی فعالیت نداره؟

    ۲۲ مرداد, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • مهشید رستمی

    اتاق هم اجاره میدن این کشتی ها ؟ به دوست دختر دوست پسر

    ۹ خرداد, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
    • مهدی

      آره.با امکانات خاص اجاره میدن

      ۲۷ مرداد, ۱۳۹۸
  • مهرنوش زاده رفیع

    قبل ترها مدت بیشتری رو میشد روی کشتی بمونید و از موسیقی شاد و شام هم لذت ببرید، اما حالا با پرداخت هزینه هم بیش از سه ساعت روی کشتی نخواهید بود، و خبری هم از پذیرایی و شام نیست.

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهدی

    یک تجربه و محیط خیلی بی نظیر برای سفر دریایی کوتاه مدت هستش خصوصا صرف یک وعده غذای دریایی روی عرشه ، ماکه برای تولد استفاده کرده بودیم و از سرویس دهی کافیشاپ و رستوران راضی بودیم .

    ۳ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    يك شيك و لوكس كشتي عالي با امكانات خدمات عالي و واقعا لذت بخشه به خصوص كساني كه تابحال تجربه سفر دريايي ندارند

    ۲۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • احمدهمتی

    تجربه بینظیری بود راحت و زیبا

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • علی طاهرخانچی

    این کشتی امکانات زیاد بزرگ نبود اما امکانات زیادی داشت.

    ۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد