جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کافه هنر لواسان

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ مرداد ۱۳۹۶

چند سالی است که بازیگران و خواننده های کشورمان شغل کافه و رستوران داری را به عنوان شغل دوم خود در پیش گرفته اند. شهاب حسینی، مرد طلایی سینمای ایران و برنده جایزه نخل طلایی در جشنواره فیلم کن، کافه‌ای را به نام کافه هنر در منطقه لواسانات تهران تأسیس کرده است. از دلایل اصلی وی برای افتتاح این کافه ، ایجاد محلی برای رفت‌وآمد و گفت‌وگوی دوستدارانش است. راستش را بخواهید، آقای حسینی از ملاقات با مخاطبانش و گفت‌وگو با آن‌ها در مورد کارهایش واقعاٌ لذت می‌برد. ایشان معمولاٌ ساعات غیر‌کاری خود را در این کافه زیبا می‌گذرانند.
حال و هوای کافه هنر مانند خود آقای حسینی گرم و صمیمی است. ورودی چوبی تزیین‌شده با گل‌های زیبا و روح‌نواز انسان را مجذوب خود می‌کند. گذاشتن تخته‌سیاهی کوچک با قاب چوبی در جلوی در کار جالب و جدیدی است. هر بار که فعالیتی فرهنگی مانند نمایشنامه‌خوانی در این کافه برگزار می‌شود، نوشته های روی این تخته تغییر می کنند. فضای خارجی این کافه شبیه کلبه‌ای کوچک است. با کمی دقت فضایی ساده اما دوست‌داشتنی را در خارج از کافه می‌بینید که متشکل از چند صندلی و ۲ آکواریوم بزرگ با ماهی‌های رنگارنگ و بسیار زیبا می‌باشد. حتی ممکن است چند دقیقه‌ای را به تماشا و بازی با ماهی‌ها بگذرانید. اما فضای داخلی کافه تفاوت زیادی با ظاهر بیرون دارد. دکوراسیونی مدرن، تضاد رنگ کاغذدیواری و میز و صندلی‌ها، گلدان‌های زیبای روی میزها، در کنار هم فضایی سرشار از آرامش و راحتی را برای مهمانان به وجود آورده است. همچنین، برای عاشقان مطالعه کتابخانه‌ای چوبی در کافه هنر به چشم می‌خورد. با ورود به کافه هنر احساس وارد شدن به خانه خود را دارید. راستش را بخواهید فضای داخلی کافه ترکیبی از محیط کافه و خانه است.
جالب اینجاست که طراحی فضای داخلی و خارجی این کافه را آقای حسینی و همسرشان انجام داده‌اند. علت استفاده از چوب در دکوراسیون این کافه، علاقه آقای حسینی به جنگل و چوب بوده است.
چیزی که گفتن آن خالی از لطف نیست، وجود انواع ظروف سفالی و لعابی بر روی میزی در گوشه‌ای از این کافه است. خبر خوش این‌که می‌توانید از این وسایل زیبا برای زیباتر شدن دکوراسیون منزلتان خریداری کنید.
از همه این‌ها که بگذریم، غذاهای این کافه بسیار محبوب و باب میل مشتریان هستند. همه این غذاها، دستپخت بانوی هنرمندی به نام میرمهری است. پاستاها و چای‌دارچین و قهوه این کافه را در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کنید. صرف سالاد بار و غذایی به نام روغن‌جوش‌هندی در این کافه از پیشنهادات آقای حسینی به شماست. روغن‌جوش‌هندی غذایی تند و ترکیبی از گوشت‌مرغ، پیازداغ، برنج‌بریانی و ادویه‌جاتی مانند هل می‌باشد. به خاطر داشتن برکت و خوش‌طعم بودن، نان عضو ثابت میزهای این کافه به‌حساب می‌آید.
باید بگوییم که کافه هنر ظرفیت پذیرایی از ۳۵ نفر را دارد و ساعت کاری آن از ۱۱ صبح تا ۲۳ شب است.
آدرس: تهران، لواسانات، بلوار امام خمینی، مرکز خرید هدیش، طبقه دوم
شماره تماس:۲۶۵۵۰۹۳۷ -(۰۲۱)

کافه هنر لواسان 9 کافه هنر لواسان کافه هنر لواسان 7 کافه هنر لواسان کافه هنر لواسان کافه هنر لواسان کافه هنر لواسان 8 کافه هنر لواسان کافه هنر لواسان 6 کافه هنر لواسان کافه هنر لواسان 2 کافه هنر لواسان کافه هنر لواسان 1 کافه هنر لواسان کافه هنر لواسان 4 کافه هنر لواسان کافه هنر لواسان 5 کافه هنر لواسان کافه هنر لواسان 3 کافه هنر لواسان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 6 میانگین: 2.7]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    بنظرم اقای حسینی همه فن حریف اند..دربازیگری که اسطوره هستند..

    ۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • میشا

    با سلام آیا کافه هنر هنوز فعالیت میکند؟

    ۹ تیر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *