رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ شهریور ۱۳۹۶

کافه سپنج تهران

لینک این مطلب کپی شد!

محله یوسف‌آباد یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین محله‌های تهران بزرگ که در سال ۱۲۸۸ در شمال غربی دارالخلافه ناصری بنیانگذاری شد. یوسف‌آباد خیابان‌های زیادی از جمله خیابان عبدالمجید اکبری، شهید جهان‌آرا، چهل‌ستون و خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی را در دل خود جای داده است. گذشته از همه این‌ها، رستوران و کافه‌ها بیشتر از هر جای دیگری مانند پارک‌ها و سینماها در میان اهالی دلبری می‌کنند. یکی از این کافه‌ها و شاید بهترین آن‌ها کافه سپنج می‌باشد. کافه‌ای بسیار دنج و آرام در میان خیابانی قدیمی که یکی از بهترین گزینه‌ها برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی شما به‌حساب می‌آید.
از عمر این کافه مدت زمان زیادی نمی‌گذرد. حتی سپنج شبیه هیچ‌کدام از کافه‌های محله یوسف‌آباد هم نیست. برای توصیف بیشتر فضا باید بگوییم که با ورود به این کافه، با صندلی‌هایی قدیمی و زیبا و حتی از جنس پلکسی بی‌رنگ و میزهای فلزی دست‌سازی روبرو می‌شوید که شما را به‌ راحتی و آرامش دعوت می‌کنند. شاید باور نکنید اما همه این وسایل هماهنگی عجیبی با محیط کافه و حتی دیوارهای آجری آن دارند.
از جمله ایده‌های خلاقانه و جالب مسئولین این کافه، گذاشتن دو تخته‌سیاه بر روی دیوار بزرگ روبروی کافه است. حتی می‌توانید بر روی یکی از این تخته‌ها با گچ‌های رنگی نقاشی کرده و یا اگر خط خوشی دارید چند سطری برای دل خود بنویسید. حتماٌ با دیدن این تخته و گچ‌ها حس نوستالژیکی به سراغتان آمده و حسابی دلتان برای دوران خوش کودکی تنگ می‌شود. روزهایی که خبری از وایت‌برد، ماژیک‌های رنگارنگ و لپ‌تاپ در مدارس نبود.
علاوه بر این، با بالا رفتن از پله‌هایی در سمت چپ این تخته‌ها، وارد اتاقی ساده اما مدرن به نام اتاق سیگاری‌ها می‌شوید. جایی که دیوار پر از نوار کاست‌های قدیمی، صندلی‌های پایه‌بلند، میزهای زیبای دیواری و حتی جایگزین کردن پیستول های ماشین ۲۰۶ به‌جای زیرسیگاری، در نگاه اول شما را به تعجب و حیرت وامی‌دارد. جالب است بدانید که هرکدام از مهمانان می‌توانند نام خواننده و یا آلبوم محبوبشان را بر روی این کاست‌ها بنویسند. شاید بار دیگر که به این کافه آمدند با شنیدن نوای آن آهنگ در محیط سپنج هیجان‌زده شوند. نگران نباشید در این اتاق هم می‌توانید بدون دود و بوی نامطبوع سیگار اوقات خوشی را سپری کنید. چون پنجره‌ای بزرگ در آن تعبیه شده است.
به جرأت می‌توان گفت که نوشیدنی‌های کافه سپنج در میان بقیه خوراکی‌هایش یک سر و گردن بالاتر است. سعی پرسنل هم بر بالا بردن کیفیت هر چه بیشتر آن‌هاست. مطمئن باشید که نظیر قهوه‌های این کافه را در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کنید. منوی سپنج، انواع دمنوش‌های خوشمزه مانند قهوه‌های بدون شیر و با شیر، کوکتل، شیک و اسموتی را دربرمی‌گیرد. انواع چای‌های دلچسب نیز در این کافه سرو می‌شوند که برحسب ذائقه می‌توانید یکی از آن‌ها را از میان بطری‌های روی چای بار سفارش دهید. باید اضافه کنیم که غذاهای مختلفی مانند پاستا، سالاد، برگر و ساندویچ را نیز می‌توانید در سپنج سرو کنید. خوردن ناهار آن هم در ظرف‌های سرامیکی دست‌ساز و مخصوص این کافه واقعاٌ می‌چسبد.
گفتنی است که جای پارک نیز در اطراف کافه سپنج در دسترس است. همچنین، این کافه، از ساعت ۳۰: ۸ صبح الی ۱۱ شب آماده پذیرایی از شما عزیزان می‌باشد.
آدرس: محله یوسف‌آباد، بعد از خیابان اسد‌ آبادی، نبش خیابان ۶۳، پلاک ۴۸۳/۲.
شماره تماس:۸۸۰۶۰۹۷۵ -(۰۲۱).

 کافه سپنج تهران

 کافه سپنج تهران

 کافه سپنج تهران

 کافه سپنج تهران

 کافه سپنج تهران

 کافه سپنج تهران

 کافه سپنج تهران

 کافه سپنج تهران

 کافه سپنج تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *