رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ مرداد ۱۳۹۶

کافه تهرون تهران

لینک این مطلب کپی شد!

به‌تازگی تعدادی از کافه‌های تهران در خانه‌های قدیمی ایجاد شده و فضای نوستالژیکی را برای خاطره بازان به وجود آورده‌اند. مؤسسان این کافه‌ها با دادن تغییراتی هرچند کوچک در این ساختمان‌ها فضایی بی‌نظیر و دلنشینی را برای مهمانان فراهم کرده‌اند. کافه‌ تهرون یکی از این کافه‌های زیباست. از اواخر سال ۱۳۹۱ باغ نگارستان با تأسیس کافه تهرون در دل آن هر روز میزبان دوستدارانش بود. روزبه‌روز آوازه این کافه در پایتخت بیشتر می‌شد. به‌طوری‌که، بعد از گذشت چند سال تعداد میزهایش از ۲ به ۸ میز رسید. لازم به ذکر است که کافه تهرون بعد از تمام شدن قراردادش با باغ نگارستان به خانه‌ای قدیمی در خیابان ویلا نقل‌مکان کرد. البته این اسباب‌کشی بعد از ایجاد تعمیرات و تغییراتی اساسی در این خانه انجام شد. گفتنی است که شروع فعالیت کافه تهرون در خیابان ویلا از ابتدای سال ۹۶ بوده است.
طراحی فضای داخلی کافه تهرون شما را به حال و هوای تهران قدیم در دهه ۴۰ شمسی می‌برد. همه‌چیز رنگ و بوی آن سال‌ها را دارد. حیاط بزرگ و زیبا، حوض پر از آب، باغچه‌ها و گل‌های رنگارنگ، میز و صندلی‌های چوبی و حتی موزائیک‌ها، پنجره و پله‌ها همگی حکایت از خاطره باز و خاطره ساز بودن مدیران این کافه دارند. همه‌چیز این کافه خاص و متفاوت است. صدای موسیقی سنتی کلاسیک ایرانی، بشقاب‌ها، رومیزی‌ها و منویی پارچه‌ای همگی فقط مختص این کافه هستند. با ورود به کافه تهرون حس وارد شدن به خانه به شما دست می‌دهد. لوستر، آینه، کمد‌دیواری، طاقچه و فرش‌های موجود در این کافه این ادعا را تأیید می‌کنند.
غذاهای کافه تهران هر روز با روز قبل فرق دارد. شاید با دیدن غذاهای نام‌آشنا و معروف ایرانی مثل لوبیاپلو، عدس‌پلو، کوکو سبزی و غیره در منوی این کافه، تصور کنید که آن‌ها کاملاٌ معمولی هستند. اما چیدمان و دورچین خلاقانه و استشمام عطر و بوی دل‌انگیز غذاها نظرتان را تغییر می‌دهد. در گوشه‌ای از حیات این کافه، شیرینی پز خانه‌ای با دستورهای ناب و مخصوص تارت، کیک و شیرینی‌های بی‌نظیری را درست می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که حتماٌ تارت هل و گلاب فوق‌العاده خوشمزه این کافه را امتحان کنید.
کافه تهرون یکی از جذاب‌ترین و زیباترین کافه‌های تهران است. بنابراین رفتن و گذراندن روزی خوش در این کافه را از دست ندهید.
آدرس: خیابان کریم‌خان، خیابان ویلا( استاد نجات‌الهی)، کوچه خسرو، پلاک ۳۹
شماره تلفن: ۸۸۹۰۶۸۱۳-(۰۲۱)

 کافه تهرون تهران  کافه تهرون تهران  کافه تهرون تهران  کافه تهرون تهران  کافه تهرون تهران  کافه تهرون تهران  کافه تهرون تهران  کافه تهرون تهران  کافه تهرون تهران  کافه تهرون تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *