جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چهار تور خارجی محبوب برای ایرانیان

تاریخ بروزرسانی :
۱ مرداد ۱۳۹۷

تاکنون بسیاری از هموطنان مان به بسیاری از کشورهای جهان با استفاده از تورهای مسافرتی سفر کرده اند از جمله کشورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی و حتی برخی کشورهای قاره آمریکا. دیدن هر کشوری جاذبه های خاص خود را دارد و ضمنا آشنا شدن با فرهنگ و مردم آن کشور این امکان را به ما می دهد که هر چه بیشتر با مردمان کشورهای مختلف جهان آشنا شده و ضمن استفاده و لذت بردن از امکانات توریستی و جاذبه های گردشگری آن کشورها بتوان از هر سفری تجربه ای را کسب کرد.
در اینجا به معرفی چهار مقصد گردشگری محبوب نزد ایرانی ها می پردازیم که در طول سالهای گذشته بسیاری از هموطنان مان به آنها سفر کرده اند و بسیاری از آنها به گونه ای از سفر به آن کشور و یا منطقه لذت برده اند که تمایل داشتند در سالهای بعد باز هم سفر فوق را تکرار کنند:

بالی چهار تور خارجی محبوب برای ایرانیان

– بالی:
جزیره بالی یکی از جزایر اندونزی است که برخلاف بیشتر جزایر و نقاط این کشور اکثریت مردم آن از هزاران سال پیش هندو باقی مانده و امروزه ضمن دیدار از این سرزمین شگفت انگیز می توانید بسیاری از معبدهای بزرگ و کوچک کهن این سرزمین که بخشی از هویت و تاریخ بالی را تشکیل می دهند را از نزدیک ببینید. تور بالی امروزه یکی از مهمترین و محبوب ترین تورهای مسافرتی نزد توریست های جهان بشمار می رود و جزیره بالی آنقدر معروف شده که بعضی از مردم به اشتباه تصور می کنند که بالی کشوری مستقل است!
سفر به بالی علاوه بر دیدن آثار تاریخی و معبدهای زیبای این سرزمین، می تواند دستاوردهای فراوان دیگری نیز داشته باشد. از جمله سواحل بالی که بسیار عالی و زیبا هستند و علاوه بر شنا، آفتاب گرفتن و ورزش های آبی هیجان انگیز مختلف، معمولا غروب بسیار زیبا و رویایی هستند، مراکز خرید بزرگ و مدرن بالی (که دارای فروشگاه ها، شعبات مختلف برندها، رستوران ها و امکانات تفریحی مختلف برای جوانان و نوجوانان هستند)، پارک های آبی، موزه ها، پارک های بزرگ، فیل سواری، اسب سواری، کواد سواری در جنگل های بالی، پیاده روی در میان جنگل ها و کوه های بالی، هلی کوپتر سواری بر فراز آسمان این جزیره و دیدن آتشفشان معروف کینتامانی، تور زیردریایی، دیدن هواپیماهای متروکه، Sea Walk (قدم زدن زیر دریا) و صدها تفریح و سرگرمی دیگر که در زمان اقامت در بالی می توانید از آنها لذت ببرید. همچنین برگزاری جشن ها و فستیوال های مختلف محلی و یا بین المللی را در بالی نباید فراموش کرد که هر یک هیجان و جذابیت خود را دارد.

صربستان چهار تور خارجی محبوب برای ایرانیان

– صربستان:
تور صربستان یکی از بهترین تورهایی است که هموطنان مان می توانند بدون ویزا با آن سفر کنند. یک تور اروپایی به کشوری سرسبز و زیبا با مردمانی با فرهنگ در قلب شبه جزیره بالکان. با استفاده از این تور براحتی و بدون ترس از رد شدن درخواست ویزا، می توانید به آسانی به این بخش از قاره سرسبز اروپا سفر کرده و از جاذبه های توریستی و طبیعی کشور صربستان دیدن کنید. وجود آثار تاریخی مختلف از جمله قلعه های قدیمی و تاریخی، موزه ها و کلیساها، پل های زیبا بر روی رودخانه های دانوب (دوناو) و ساوا، باغ وحش بلگراد (که در نوع خود کم نظیر است)، پارک های سرسبز و بزرگ، مراکز خرید جدید و نوساز زیبا و جزیره زیبای “آداسیگانلیجا” که در محل تلاقی رودخانه های دانوب و ساوا قرار دارد و تابستان بسیاری از جوانان و توریست ها جهت انجام بسیاری از تفریحات از جمله شنا، ورزش های آبی، شرکت در مسابقات ورزشی و یا فستیوال های مختلف به آنجا می روند.

– بلغارستان:
بلغارستان یکی از زیباترین کشورهای شرق اروپا و شبه جزیره بالکان است. این کشور دارای تاریخی کهن و تمدنی بسیار پر افتخار است بطوری که امروزه هم بلغارها با افتخار از آن سخن می گویند. تور بلغارستان یکی از بهترین و محبوب ترین تورهای مسافرتی است که ایرانیان در طول سالهای گذشته با آن سفر کرده اند. بیشتر تورهای مسافرتی بلغارستان به مقصد یکی از دو شهر صوفیه – پایتخت بلغارستان که در غرب این کشور واقع شده – و یا شهر ساحلی وارنا – که در غرب این کشور قرار دارد – برگزار می شوند. این کشور دارای انواع تفریحات، سرگرمی ها و نقاط دیدنی برای توریست هاست. آنقدر که شاید هفته ها و یا ماه ها هم در این کشور زیبا بمانید، باز هم بتوانید از تعداد زیادی از جاذبه های توریستی مختلف آن لذت ببرید و حتی از میان مردمان مهربان و خونگرم این کشور دوستان خوبی برای خود پیدا کنید.
صوفیه پایتخت این کشور دارای موزه های بزرگ، مراکز خرید و پاساژهای مجهز و شیک، آثار تاریخی شگفت انگیز و زیبا (از جمله کلیساهای بزرگ قدیمی)، سینماهای سه بعدی، کلوپ های موسیقی، باغ وحش صوفیه، پیست کارتینگ و … است که هر کدام از این امکانات و جاذبه ها می تواند برای توریست های جوان و یا خانواده هایشان سرگرم کننده و جذاب باشد.
از طرف دیگر وارنا نیز شهر ساحلی زیبایی است که با هتل ها، سواحل زیبا (به خصوص ساحل زیبا و معروف “گلدن سندز”)، رستوران ها و کافه ها، مراکز خرید مدرن و شیک، موزه ها، کلیساهای قدیمی، آثار تاریخی بجا مانده از قرون گذشته، آکواریوم، دلفیناریوم، پلانتاریوم (مرکز ستاره شناسی) و ده ها مرکز دیدنی دیگر است.
ضمنا این را هم به خاطر داشته باشید که دریافت ویزای بلغارستان نسبت به ویزای شینگن بسیار راحت تر است.

گرجستان 1 چهار تور خارجی محبوب برای ایرانیان

– گرجستان:
گرجستان یکی از کشورهای قفقاز است و در ناحیه اوراسیا (مابین اروپا و آسیا) قرار دارد. این کشور با تاریخی چند هزارساله برای قرنها جزئی از خاک کشورمان بوده تا اینکه حدود دو قرن پیش به دست ارتش روسیه تزاری از کشورمان جدا شده. امروزه هنگام سفر با تور گرجستان می توانید بسیاری از آثار بجا مانده تاریخی مربوط به دوران مربوط به امپراطوری های ایران، روسیه تزاری و یا عثمانی ها را در گوشه و کنار این سرزمین ببینید. تور گرجستان به دلیل داشتن جاذبه های فراوان توریستی و گردشگری یکی از محبوب ترین تورهای مسافرتی نزد ایرانیان است. از میان شهرهای گرجستان، دو شهر در زمینه توریسم و گردشگری دارای اولویت هستند و بیشتر تورها به مقصد آنها برگزار می شود: تفلیس و باتومی.
تفلیس پایتخت این کشور است و دارای معماری بی نظیر، تنوع محله های جدید و مدرن و همچنین بافت قدیمی و کلاسیک جالبی است. تفلیس دارای جاذبه های فراوانی است که مسلما هر توریست و جهانگرد علاقه مند را به وجد می آورد. از جمله: تله کابین، تپه متاتسمیندا و شهربازی، پل های بزرگ و زیبا، باغ وحش، سیرک تفلیس، موزه ها، حمام گوگردی، دو دریاچه، باغ گیاهشناسی، کلیساهای قدیمی، کارتینگ در اطراف شهر، کوهنوردی در کوه های اطراف تفلیس و بسیاری از امکانات و جاذبه های دیگر است. حتی راه رفتن در کوچه و خیابان های زیبای این شهر نیز می تواند جذاب باشد. اما باتومی که در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته شهری است بندری که دارای امکانات توریستی مناسبی است از جمله سواحل مختلف، باغ گیاهشناسی، تله کابین، آبشار ماخونتستی، موزه، آکواریوم، دلفیناریوم، مجسمه های یادبود و … خلاصه هر چیزی که یک شهر ساحلی توریستی دارد را می توانید در باتومی پیدا کنید و از آنها لذت ببرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • کامیار طاهری

    بسیار جامع و خوب .. ممنون بابت مطب مفیدتون

    ۲۴ مرداد, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد