رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ آبان ۱۳۹۵

پیست اسکی سهند

لینک این مطلب کپی شد!

پیست اسکی سهند در جنوب شرقی تبریز قرار دارد به عبارتی از پلیس راه تبریز – تهران حدودا” ۲۷ کیلومتر فاصله دارد و حدود ۴۰ دقیقه از شهر تبریز فاصله دارد. این منطقه در زمستان علاقه مندان به ورزش مفرح اسکی را بخود جذب می کند کسانی هم که اسکی را آموزش ندیده اند با تیوب های بزرگ برای خودشان شادی می آفرینند.

در حال حاضر دو بالابر تله اسکی به طول ۱۲۰۰ متر و دو دستگاه مبتدی به طول ۱۰۰ متر در این پیست وجود دارد. عمق برف های پودری این پیست گاهی تا ۴ متر می رسد اما با این حال، این پیست بهمن گیر نیست و فضای مناسبی برای انجام هرگونه ورزش زمستانی دارد. شما می توانید در شش ماه از سال برف های این پیست را مشاهده کنید و تا آخر اردیبهشت برای اسکی رفتن برف دارد .

به گفته رئیس هیئت اسکی استان آذربایجان شرقی پیست بین المللی سهند تبریز این روزها در حال تجهیز است و به زودی دارای ۱۲ دستگاه بالابر، هتل پنج ستاره و سه ستاره، مجموعه های آپارتمانی، ویلایی و اماکن ورزشی خواهد شد.

حدود ۵ کیلومتر مانده به پیست اسکی سهند یک مجتمع اقامتی و تفریحی وجود دارد نام این مجتمع شانلی می باشد روزهای جمعه در زمستان معمولا” برای صرف نهار و نوشیدنی های گرم و چای سماور ذغالی در کرسی خانه این مجتمع لذت فراوانی دارد این مجتمع چند ویلای کوهستانی دارد.

در ضمن تابستان های بسیار خنک و روستاهایی با روخانه های پر آب و خروشان این منطقه مثل روستای ثمر خزان با هوای لطیف و پاکیزه را می توانید با اقامت در مجتمع شانلی تجربه کنید در زمستان بعلت کوهستانی بودن منطقه حتما” زنجیر چرخ و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید.

1304 پیست اسکی سهند

1307 پیست اسکی سهند

1308 پیست اسکی سهند

1309 پیست اسکی سهند

1310 پیست اسکی سهند

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    پيست اسكي عالي ولي متاسفانه امكانات كمي نسبت به ديگر پيست ها دارد

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • علی طاهرخانچی

    مواقعی که برف زیاد میاد اسکی در این منطقه خیلی حال میده

    ۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *