رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ فروردین ۱۳۹۷

پیام نصف جهان به مردم فرانسه

لینک این مطلب کپی شد!

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس گفت: مهمترین پیامی که از طرف مردم اصفهان به مردم پاریس و فرانسه دادم، این بود که اصفهان شهری دارای سابقه دیرینه، مردمی خونگرم و میهمان نواز، شهری فرهنگی با میراث طولانی و سابقه تاریخی بالا است و این پیام به خوبی به گوش مردم فرانسه رسید.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی از محل مجلس ملی فرانسه طی ارتباطی تلفنی به ارایه گزارشی از سفر خود به فرانسه در راستای برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس پرداخت و اظهارکرد: برگزاری هفته فرهنگی اصفهان دستاوردهای خوبی به همراه داشت به طوری که افراد مقیم فرانسه در ارتباط با اصفهان سخنانی را مطرح می کردند که شهر اصفهان کمتر در ایران و اصفهان این گونه توصیف شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با دیدن برخی از نقاط به بررسی مسایل شهری خواهیم پرداخت تا از تجربیات مدیریت شهری فرانسه بهره مند شویم، ادامه داد: روز چهارشنبه جلسه مهمی با کارآفرینان فرانسوی داریم که امیدواریم توافقات خوبی در این زمینه حاصل شود.

شهردار اصفهان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و هویت و فرهنگ ایرانی، برگزاری این هفته‌های فرهنگی تا چه اندازه می‌تواند در فضای دوستی و ارتباطات فرهنگی دو کشور تاثیرگذار باشد، گفت: برگزاری چنین برنامه‌ها، معرفی شهری مثل اصفهان و بیان هویت آن می‌تواند به تعمیق‌بخشی روابط بین دو شهر اصفهان و پاریس کمک کند.

نوروزی با بیان اینکه برگزاری این هفته های فرهنگی می تواند بر بسیاری از مسایل سایه انداخته و راهکاری برای برقراری تفاهم بیشتر و حل بسیاری از مسایل باشد، افزود: برگزاری چنین برنامه‌ای در مجلس ملی فرانسه می تواند پایگاه ایران و اصفهان را تقویت کرده و توانمندی های ملت ایران را به دنیا نشان دهد.

وی تاکید کرد: هفته های فرهنگی بهترین راهکار برای گفت و گو و رفع نقطه نظرات منفی است که برخی در صدد برجسته کردن آنها هستند.

وی ادامه داد: باید بتوانیم از اینگونه فرصت‌ها در راستای معرفی شهر و تدوین توانمندی‌هایمان بیشتر استفاده کرده و راه را برای تقویت بنیه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی کشور هموار کنیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ایرانیان و اصفهانی های مقیم در فرانسه از برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس ابراز خرسندی کرده و خواستار بازدید از نمایشگاه‌ها و برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان هستند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این هفته های فرهنگی می‌تواند راهکاری برای توسعه گردشگری و تقویت صنعت گردشگری باشد، اظهارکرد: در این سفر به خوبی پی بردم که اصفهان هیچ چیز از شهرهای کشورهای اروپایی کم ندارد و می‌تواند از ویژگی‌های ارزشمند خود برای جذب گردشگران خارجی بهره مند شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: مهمترین پیامی که از طرف مردم شهر اصفهان به مردم پاریس و فرانسه دادم، این بود که اصفهان شهری دارای سابقه دیرینه، مردمی خونگرم و میهمان نواز، شهری فرهنگی با میراث طولانی و سابقه تاریخی بالا است و این پیام به خوبی به گوش مردم فرانسه رسید.

وی با بیان اینکه نخستین هفته فرهنگی اصفهان در پاریس بازتاب خوبی داشت و تمام خبرگزاری های فرانسه در جریان برگزاری این هفته قرار گرفتند، اظهار امیدواری کرد: اصفهان را بهتر از گذشته به خارج از کشور معرفی کنیم.

به گزارش ایمنا، روز جمعه افتتاحیه برنامه هفته فرهنگی اصفهان در مجلس ملی فرانسه اجرا شد، در آن برنامه سفیر جمهوری اسلامی ایران، نماینده ایران در سازمان یونسکو، معاونان سفارتخانه و «دلفینو» نماینده مجلس ملی فرانسه و رییس گروه دوستی ایران و فرانسه، مدیران برخی از شرکت‌های بزرگ و تعدادی از ایرانیان به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند. در مراسم افتتاحیه برنامه هفته فرهنگی اصفهان در مجلس ملی فرانسه، شهردار اصفهان سخنران اصلی مراسم بود.

منبع: ایمنا

 جهان پیام نصف جهان به مردم فرانسه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *