جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پناهگاه صخره ای ماسوله

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ تیر ۱۳۹۴

این پناهگاه در فاصله ۱۳کیلو متری جهت شمال بافت تاریخی ماسوله قرار گرفته و مسیر دسترسی به آن بعد از پیمایش هفت کیلو متر جاده خاکی از محدوده کهنه ماسوله به طول شش کیلو متر مسیر مالرو امکانپذیر می‌باشد.
این پناهگاه که با مداخلـات انسانی به شکل هندسی در آمده دارای عرض دهنه۴۹۰ سانتی‌متر،عمق کلی آن ۱۰ متر بوده و از دو بخش ۵۷۰ + ۴۳۰ سانتی متر به همـ پیوسته تشکیل شده است،بخش انتهایی آن در ارتفاع ۱۵۰ سانتی‌متر درست شده است،ارتفاع دهنه ورودی پنج متر بوده و این ارتفاع در عمق از دو قسمت ۱۵۰ + ۲۵۰ سانتی‌متر تشکیل می‌شود.بنابراین هر چه به عمق نزدیک می‌شویمـ به تناسب از ابعاد کلی آن کمـ می‌شود.
در فاصله یک متری جهت غربی این پناهگاه کنده کاری مشابه ورودی همین اثر با ابعاد نزدیک در صخره ایجاد شده و عمق آن در حدود ۲۵۰ سانتی متر می‌باشد، به نظر می‌رسد کندوکاو آن ناتمامـ مانده است.
این پناهگاه در موقعیت ۳۷ درجه و ۱۱دقیقه و ۹ ثانیه عرض شمالی و ۴۸ درجه و ۵۹ دقیقه و ۷ ثانیه طول شرقی در ارتفاع ۱۹۴۳ متری از سطح دریای آزاد در دامنه صخره دشته گیله سر قرار گرفته و اشرافیت به مناطق جنوبی دارد.

از هموطنان عزیز ساکن ماسوله تقاضا می شود در صورت داشتن تصاویری از پناهگاه صخره ای ماسوله آنرا در قسمت دیدگاه ( قسمت پایانی مطلب – انتهای صفحه ) و یا از طریق ایمیل (info@seeiran.ir) برای ما ارسال نمایند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *