رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

«پل» ارتباطی میان ایران و اتریش در کاخ نیاوران

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

نمایشگاه “پل” با محتوای ارتباط فرهنگی بین دو کشور ایران و اتریش در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، نمایشگاه «پل» شنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور «فردریش اشتیفت»، سفیر اتریش در ایران، محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سید رحمت‌اله رئوف حنان، مدیر مجموعه نیاوران در تالار آبی کاخ اختصاصی نیاوران افتتاح شد.

نمایشگاه “پل” با هدف تقویت ارتباطات فرهنگی بین دو کشور ایران و اتریش و بزرگداشت شرق شناس، دیپلمات و مترجم اتریشی “ژوزف هامر پورگشتال”، عکس‌هایی از آثار، زندگی و فعالیت‌های این چهره برجسته را در معرض دید قرار می‌دهد.

«ژوزف هامر پورگشتال» اولین فردی است که دیوان حافظ را به زبان آلمانی ترجمه کرده و “گوته”، شاعر معروف آلمانی با خواندن این ترجمه‌ها و الهام از آن دیوان شرق و غرب خود را نگاشته است.

وی با ترجمه آثار پارسی به زبان آلمانی باعث آشنایی بیشتر کشورهای غربی با فرهنگ غنی کشورمان شده است. همچنین بر سنگ قبر وی بیتی از اشعار سعدی نقش بسته است.

نمایشگاه “پل” که از سوی سفارت اتریش در تهران و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شده، از ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۸ در تالار آبی کاخ اختصاصی نیاوران در تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران) قابل بازدید است.

1-4 «پل» ارتباطی میان ایران و اتریش در کاخ نیاوران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *