جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پایانه های سفر کرمان

تاریخ بروزرسانی :
۹ خرداد ۱۳۹۴

فرودگاه بین المللی کرمان

تاریخچه فرودگاه کرمان . مطالعات اولیه احداث فرودگاه کرمان از سال ۱۳۰۴ شروع گردیده ؛در سال ۱۳۳۵فعالیت ساختمانی را آغاز نموده است.
شروع جابجائی مسافر وحمل بار از سال ۱۳۴۹ با دو پرواز در هفته از نوع DC6 بین کرمان وتهران وبالعکس انجام میگردیده است.

مساحت اولیه پایانه فرودگاه کرمان ۶۰۰ مترمربع وطول باند اصلی ۲۶۰۰متر با عرض ۴۵ متر وباند فرعی ۲۰۰۰متر با عرض ۴۵متر مربع بوده است

در سال ۱۳۶۰ عملیات تطویل وروکش باند اصلی به طول ۳۸۴۵متر عرض ۶۰ متر ارتقاء‌یافته است که در سال ۱۳۶۶ به بهره برداری و در سال ۱۳۶۹ تحویل قطعی گردیده است.

در سال ۱۳۶۲انعقاد قرارداد توسعه ترمینال فرودگاه به میزان ۱۲۰۰متر مربع منعقد ودر سال ۱۳۶۶ مساحت ترمینال ها به ۱۸۰۰متر مربع افزایش ومجددا در سال ۱۳۶۹ با ایجاد توسعه پایانه پایانه حجاج (طبقه دوم) به ۲۶۰۰متر مربع گسترش یافته .

در سال ۱۳۷۲ پایانه حجاج با زیربنای ۳۰۰۰متر مربع به بهره برداری رسیده است .

1634 پایانه های سفر کرمان

پایانه مسافربری
پایانه مسافربری جدید کرمان که در خرداد ماه سال۱۳۹۲ افتتاح شده است. این پایانه با نام آدینه کریمان در شهرکرمان و در سه طبقه ساخته شده و مجهز به هتل و امکانات جانبی نیز می‌باشد و بزرگترین و مدرن ترین پایانه مسافربری جنوبشرق ایران ویکی از بزرگترین‌ها در کشور است.

1635 پایانه های سفر کرمان
راه آهن
شهرکرمان به دلیل موقعیت خاص خود از راه آهن و قطار برخوردار است و تعداد زیادی از مسافران با قطار جابجا می‌شوند. همزمان با آغاز ساخت یکی از بزرگترین کارخانه‌های فولاد در شهر بافت عملیات مطالعاتی ساخت راه اهن سیرجان بافت آغاز شده و همچنین با وصل راه آهن سیرجان بافت به کرمان سیرجان بیش از پیش از موقعیت صنعتی و اقتصادی برخوردار خواهد شد. همچنین با وصل خط راه آهن سیرجان شیراز سیرجان به بهمراه کرمان چهار راه بزرگ ترانزیتی ریلی خواهند شد که علاوه بر رشد صنعتی قابل توجه اشتغال زایی بی نظیری خواهد داشت

مسیرهای اصلی دسترسی به شهر کرمان
ورودی از سمت سیرجان، شیراز و بندرعباس
ورودی از سمت رفسنجان، تهران، یزد و اصفهان
ورودی از سمت بم، زاهدان
ورودی از سمت زرند و راور و مشهد
ورودی از سمت جوپار، بافت و بندرعباس
ورودی از سمت بندرعباس، رودان، کهنوج، جیرفت و راین

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    ما در ترمینال کرمان ناهار خوردیم و رستورانی که در ترمینال بود کیفیت غذاش خیلی خوب بود ولی قیمتش بسیار گرون بود

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نسترن حبیب الهی

    کرمان ترمینال، ایستگاه راه آهن و فرودگاه دارد یعنی از هر سه وسیله نقله در ورودو خروج به شهر میشه استفاده کرد ، اتوبوسهای معمولی و ویژه برای بیشتر شهر ها دارد، قطار ۴ تخته و ۶ تخته در مسیر تهران و جنوب موجود است . اما به نظر من بهترین وسیله برای سفر به این شهر هواپیماست، لازم به ذکر است که هواپیمایی ماهان که از بهترینهای ایران است در طی روز چند سورتی پرواز به این شهر دارد .

    ۱۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    فرودگاه بزرگ و مجهزيست اما ايستگاه قطار مشكل حمل و نقل دارد و چون كمي از جاده اصلي دور است و فقط هنگامي كه ساعات ورود قطار باشد مي توان در آنجا تاكسي يافت در غير اينصورت بايد كسي دنبال شما بيايد چون همه تاكسي ها مي روند!

    ۱۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • آرش واعظی

    با توجه به بزرگی شهر کرمان همچین فرودگاه خوبی قابل انتظار بود

    ۱۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    پایانه مسافربری کریمخان کرمان یکی از باهال ترین ترمینال ها هستش هم به خاطر لهجه شیرینی کرمونی و اینکه در طبقه بالاش یه رستوران هستش که کیفیت غذای خوبی داره

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *