جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پایانه های سفر ساری

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

فرودگاه بین‌المللی دشت ناز (ساری)
فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های شمال کشور است که در ۲۳ کیلومتری شمال شرقی ساری در استان مازندران و در مسیر اتوبان ساری به نکا (روبروی هتل بادله) قرار دارد.
در فرودگاه دشت ناز ۷۷ پرواز در هفته انجام می‌شود که از این نظر در رتبه یازدهم کشوری قرار دارد. این پروازها به مقاصدی چون تهران، مشهد، اهواز، بندرعباس، اصفهان، عسلویه، شیراز، کرمان، کرمانشاه، جزیره کیش، بغداد، نجف، جده، مدینه و بحرین صورت می‌گیرد که در این میان پرواز به تهران و مشهد به صورت روزانه برقرار است. فرودگاه بین‌المللی ساری از نظر تعداد پروازهای حج در رتبه سوم کشوری قرار دارد.
شرکت‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه ساری شامل ایران ایر، ایران ایرتور، آسمان، ماهان، کیش، قشم و کاسپین می‌باشند.
تلفن: ۴۳۲۲۴۰۱ (۰۱۵۲)

فرودگاه بین المللی دشت ناز پایانه های سفر ساری

ایستگاه راه آهن

ساری نخستین شهر ایران بوده‌است که ساخت راه‌آهن سراسری ایران از آنجا آغاز گشت؛ و پس از رضاشاه و در هنگام جنگ جهانی دوم به تصرف نیروهای شوروی در آمد. این خطوط ریلی از شعبه‌های اصلی از راه آهن سراسری ایران است که در سال ۱۳۰۸ خورشیدی در دوران رضاشاه، نخستین فاز آن بین شهرهای ساری – بندر شاه افتتاح گردید؛ و همیشه یکی از مهمترین راه‌های ایران به شمار می‌رفته‌است.ساخت این راه‌آهن باعث شد تا امروزه شهر ساری به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شود و باعث بیشتر شدن اختلاف طبقاتی بین مردم این شهر نیز شد. هم‌اکنون به قسمت جنوبی شهر راهبند گفته می‌شود که در این منطقه حاشیه نشینان بسیاری وجود دارند.در سال ۱۳۸۴ طرحی آغاز شد که نخستین پل رو گذر در شرق مازندران ساخته شد. این پل که بعدها سردار نبوی نام گرفت، راهبند را به مرکز شهر متصل می‌کند.

401 پایانه های سفر ساری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    فرودگاه در مکاتن مناسبی ساخته شده و همه اطراف فرودگاه کاملا سر سبز هست که موقع فرود مناظر جالبی رو میبینید

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *