جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پایانه های سفر بوشهر

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

استان بوشهر دارای پنج فرودگاه در شهرهای بوشهر، خارک، عسلویه، بندر امام حسن و جم می‌باشد‎؛ که از این میان، فرودگاه بندر بوشهر جزو سه فرودگاه قدیمی کشور می‌باشد. ارتباط شهرهای بوشهر و عسلویه با کشورهای حاشیه خلیج فارس به صورت هوایی تعریف شده‌است. هم اکنون کار مطالعات احداث فرودگاه جدید بوشهر آغاز شده‌است و قرار است این فرودگاه در ۲۵ کیلومتری بندر بوشهر با پنج هزار هکتار وسعت ایجاد گردد. احداث این فرودگاه در نزدیکی شهر چغادک نیاز ۱۰۰ سال آینده استان بوشهر را برطرف می‌نماید. فرودگاه جدید بوشهر به گونه‌ای جانمایی شده‌است که در مرکز شش شهر گناوه، برازجان، دلوار، خورموج، اهرم و بوشهر قرار گرفته‌است.

فرودگاه بین المللی بوشهر

از سال ۱۲۹۸ هجری شمسی یعنی حدود ۹۰ سال قبل ، که اولین پروازهای بین المللی با هواپیمای کوچک شکل میگرفت ، فرودگاه بوشهر نیز احداث و فعال شده است ، در سال ۱۹۱۹ میلادی اولین پرواز که از اروپا عازم هندوستان بود ، در مسیر پروازی جدید و در فرودگاههای خاکی بغداد – بوشهر- بندر لنگه و کراچی برا ی سوختگیری و سرویس ، نشست و برخاست داشت و از اولین پروازهایی بودند که از خاک و آسمان ایران استفاده میکردند . بااین حال از سوی دولت وقت ایران هیچگونه نظارت و کنترلی بر روی این قبیل پروازها وجود نداشت تا اینکه در سال ۱۳۰۴ بر اساس مصوبه ای که دولت آن زمان داشت ؛ اجازه احداث فرودگاه و پرواز رابه یک شرکت خارجی در چند شهر ایران از جمله بوشهر ، بندر انزلی ، کرمان و بندر عباس داده شد .و لیکن این طرح بعد از مدتی لغو شد تا اینکه بعد از حدود دو سال توقف پروازها از سوی دولت ایران ، مجدداً اجازه پرواز مشروط به حمل و ارسال محمولات پستی ایران به خارج از کشور به شرکتهای خارجی داده شد در سال ۱۳۰۸ با فرود یک فروند هواپیمای انگلیسی اولین پرواز خارجی شروع و شش ماه بعد دومین هواپیمای کوچک مسافربری متعلق به شرکت هواپیمائی KLM هلند در این فرودگاه به زمین نشسته و پس از سوختگیری به سمت جاکارتا پرواز میکند . با رونق گرفتن بندر بوشهر فرودگاه کوچک خاکی به تدریج توسعه یافته و امروز به صورت یکی از بزرگترین فرودگاههای مشترک نظامی – بازرگانی درآمده است و در طول این ۹۰ سال همواره فعال و بهترین مسیر و کریدور هوائی غرب به جنوب شرقی آسیا بوده و در راستای پذیرش پروازها و تامین سلامت و بی خطری آنها و با بهره گیری از سیستم ها و امکانات پیشرفته ناوبری هوایی از توان بسیار بالائی برخوردار می باشد .

مرکز تلفن فرودگاه بین المللی بوشهر با شماره های۴ الی ۳۳۳۳۳۲۹۱ – ۰۷۷ پاسخگوی مردم شریف است .
اطلاعات پرواز :۱۹۹ و داخلی های ۲۱۶و۲۱۷
آدرس پستی : بوشهر-اداره کل فرودگاه های استان بوشهر صندوق پستی:۷۵۱۳۵۱۳۶۳

1354 پایانه های سفر بوشهر

1355 پایانه های سفر بوشهر

شبکه راه‌های زمینی
عمده‌ترین شبکه راه‌های زمینی استان عبارتند از:

بوشهر ـ گناوه ـ دیلم ـ اهواز ـ تهران
بوشهر ـ گناوه ـ دیلم ـ آبادان ـ خرمشهر
بوشهر ـ چغادک ـ برازجان ـ شیراز
بوشهر ـ چغادک ـ کنگان ـ بندر لنگه ـ بندر عباس
به منظور تسهیل ارتباطات زمینی استان در حال حاضر پروژه‌های بزرگراه جم ـ فیروزآباد، بزرگراه بوشهر ـ شیراز از محور چغادک _ برازجان و جاده اهرم ـ فراشبند و بزرگراه درون استان چغادک ـ عسلویه در حال انجام می‌باشد.

شبکه راه‌آهن
محور راه آهن شیراز-بوشهر-عسلویه هم اکنون در دست ساخت است.
قطعه اول پروژه به طول ۳۷ کیلومتر و قطعه دوم نیز به طول ۶۱ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان آغاز شده‌است.
این محور از ایستگاه مرودشت در شمال شیراز آغاز و پس از عبور از رحمت‌آباد، ایزدخواست، فتح‌آباد، کوار، فیروزآباد، فراشبند، کلمه، اهرم و چغادک به بوشهر منتهی می‌شود. ادامه این محور نیز از اهرم شروع و پس از خورموج و بندر کنگان به بندر عسلویه منتهی خواهد شد.
به لحاظ وجود تأسیسات عظیم در پارس جنوبی و به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و توسعه فعالیت اقتصادی محور بوشهر به سمت عسلویه در اولویت قرار گرفته‌است. تأمین اعتبار این پروژه توسط وزارت راه و نفت صورت گرفته‌است. طول کل پروژه راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه ۶۴۷ کیلومتر می‌باشد.

بنادر
مهم‌ترین بنادر استان شامل بندر بوشهر، بندر گناوه، بندر دیلم، بندر ریگ، بندر دیر، بندر کنگان، بندر نخل تقی، بندر عسلویه و بندر عامری می‌باشد.بندر بوشهر با دارا بودن ۷ پست اسکله به طول بیش از ۱۱۷۰ متر، ظرفیت پذیرش کشتی‌های پانزده هزار تنی و تخلیه و بارگیری بیش از ۳ میلیون تن کالا در سال را دارد. این بندر دارای فضایی بالغ بر ۳۷ هزار مترمربع انبار سرپوشیده می‌باشد. اسکله مسافرتی والفجر نیز به جابه‌جایی بار و مسافر میان این استان و کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌پردازد.

1356 پایانه های سفر بوشهر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    اینجا از همه راه های ممکن میتونید سفر کنید: دریا هوا زمین والبته سفر هوایی ایمن و راحتی رو تجربه میکنید

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    فرودگاه بوشهر یکی از بهترین ها در ایران هست.دسترسی به بوشهر هم خیلی خوب ونزدیک هست.یک مورد جالب اینه که تو این فرودگاه پر هواپیماهای جنگنده هست که به راحتی قابل دیدن هستن

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    رستوران واقع در ضلع غربی این فرودگاه با غداهای سنتی بوشهری یک مکان عالی برای غذا خوردن. مخوصا ماست محلی بوشهری

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد