جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک ملل ساری

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ خرداد ۱۳۹۹

پارک ملل ساری بزرگترین مجموعه تفریحی و توریستی شمال کشور در کنار رود تجن است. این مجموعه تفریحی از دریاچه و فضای سبز تشکیل شده و مکان مناسبی برای استراحت و بیتوته شبانه مسافران زیادی بخصوص در فصل بهار و تابستان می باشد .بوستان ملل ساری ، نام پارکی در حاشیه رود تجن ، در داخل شهر ساری است. این پارک، بزرگ ترین مجموعه تفریحی-توریستی شمال کشور می باشد. این پارک یکی از مکان های تفریحی برای گذراندن اوقات فراغت مردم و مسافران در شمال کشور – می‌باشد.

563 پارک ملل ساری

فضای این مجموعه تفریحی از دریاچه و فضای سبز تشکیل شده است ،و فاز دوم این مجموعه تفریحی ۵۵۰ هکتار است. این پروژه در تاریخ ۹۳/۶/۲۰ آغاز و پس از ۱۰۰ روز به بهره‌برداری رسید.

پارک ملل ساری ، در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار و به طول ۲ کیلومتر، دارای امکاناتی چون جزیره مصنوعی، پُل کابلی معلق، فضای سبز، وسایل ورزشی، مسیر پیاده رو و پیست دوچرخه سواری، جت اسکی، قایق، مکانی برای ماهی گیری، خانه سنتی و پارکینگ با ظرفیت ۲۰۰۰ خودرو می باشد. این مجموعه، به دلیل وجود پرچم تمام کشورهای جهان، پارک ملل نام گرفته است. در تاریخ ۴ دی ۱۳۹۴ ، پرچم عربستان و جیبوتی برداشته شد.

564 پارک ملل ساری

این پارک زیباترین و بزرگترین مجموعه تفریحی شمال کشور نیز لقب گرفته است. این پارک از دریاچه و فضای سبز تشکیل شده و مکان مناسبی جهت استراحت و بیتوته مسافران همچنین گذران اوقات فراغت همشهریان عزیز بخصوص در فصل بهار و تابستان می باشد.

تضاد چشمگیر این پارک و ساختمان‌‌های اطرافش توجه انسان را به خود جلب می‌کند. فضای پارک مناسب برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری طراحی شده و مسیر‌هایش از هم تفکیک شده‌اند. در طول این مسیرها گاهی با مجسمه‌هایی مفهومی مواجه می‌شوید که اگر به آن‌ها دقت کنید، لحظاتی شما را به فکر فرو می‌برند.
پل معلق کابلی در میان پارک برای جوانان جویای هیجان تعبیه شده است. پل معلق بلندی دو طرف رودخانه را به هم وصل می‌کند. در میانه این پل جزیره‌ای مصنوعی ایجاد شده که معمولا برای نمایشگاه‌های فصلی یا برگزاری جشن از آن استفاده می‌شود. از قایق سواری در رود تجن غافل نشوید. تفریحات دیگر این پارک نیز ارزش تجربه کردن دارند.مسیری که در اطراف دریاچه وجود دارد،مکان مناسبی برای ورزشکاران ودوچرخه سواران است.همچنین در شرایط مناسب می‌توان به لب رودخانه رفت و ماهیگیری کرد.

565 پارک ملل ساری

مهمترین راه دسترسی به پارک ملل، از طریق خیابان سلمان فارسی می‌باشد. همچنین اتوبانی به طول ۶/۵ کیلومتر و به عرض ۵۰ متر به موازات این مجموعه در حال احداث می‌باشد که دسترسی به آن را ساده‌تر می‌کند.

نحوه دسترسی به بوستان ملل ساری

آدرس:مازندران، ساری، خیابان سلمان سلمان فارسی، کنار رود تجن

566 پارک ملل ساری

567 پارک ملل ساری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 4 میانگین: 1.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سمانه

    واقعا زیبا و دیدنی است. من فکر نمیکردم همچین پارکی در ایران وجود داشته باشد. چقدر زیبا،چقدر حس خوب،چقدر صندلی ها و طراحی پارک عالی بود. یک شب با بارون ریز و هوای تمیز شمالی.عاشق این پارک شدم. پارک ملل رو حتما برید ببینید.

    ۱۰ تیر, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • سید محمد حسینی

    بسیار با صفا و دیدنی بود، ماه رمضون تو مسیر تهران مشهد افطار رو تو این پارک بودیم و شب بسیار بیاد موندنی ای شد.

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    بسیار با صفا و دیدنی بود، ماه رمضون تو مسیر تهران مشهد افطار رو تو این پارک بودیم و شب بسیار بیاد موندنی ای شد.

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *