رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ خرداد ۱۴۰۱

پارک آبی آزادگان تهران

لینک این مطلب کپی شد!

پارک آبی آزادگان تهران ، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران است که در جنوب شرق تهران قرار دارد.پارک آبی آزادگان با الگو گرفتن از یک پارک روباز کانادایی توسط مهندسان ایرانی در سال ۱۳۷۷ افتتاح شد. کلنگ این پارک سال ۱۳۷۴ به زمین خورد و ساخت آن نزدیک به ۳ سال به طول انجامید.با ساخته شدن پارک آبی آزادگان، این مجموعه از نظر ورزشی و تفریحی و هم از نظر نوآوری در ساخت و ویژگی‌های منحصر به فرد مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت. پارک آبی آزادگان را می‌توان در میان اولین پارک‌های آبی روباز در سطح منطقه قرار داد.

-آبی-آزادگان پارک آبی آزادگان تهران

پارک آبی آزادگان شاید اکنون برای شما جذابیت زیادی نداشته باشد اما برای سال ۱۳۷۷ که همه استخرهای ساده به سبک حوض‌های بزرگ را دیده بودند، چیزی عجیب و بزرگ بود. وجود سرسره‌های بزرگ به شکل ساده، پله‌ای و مارپیچ، استخرهای بزرگ با موج‌های مصنوعی، دریاچه مصنوعی و تخته دایو با ارتفاع گوناگون باعث شده که پارک آبی آزادگان با دیگر استخرهای شهر تفاوت زیادی داشته باشد. همه این قابلیت‌ها برای گروه‌های سنی مختلف مناسب سازی شده و بدون هیچ خطری در دسترس عموم است. همچنین تمامی لوازم و وسایل مختص به شنا و بازی‌های آبی نیز درون خود مجموعه به فروش می‌رسد و نیازی به بردن آن‌ها ندارید.

-آبی-آزادگان4 پارک آبی آزادگان تهران

بهترین زمان رفتن به پارک آبی

به دلیل روباز بودن مجموعه آزادگان، نمی‌توانید روی استفاده از استخر در ماه‌های سرد یا روزهای بارانی و برفی حساب کنید. فعالیت مجموعه ورزشی آزادگان مختص به ماه‌های گرم سال و هوای آفتابی‌ست. قطعاً دراز کشیدن زیر نور آفتاب و استراحت کردن، هر کسی را سرحال می‌آورد اما باید بگوییم که این امکان تنها در ماه‌های خاصی از سال امکان پذیر است. فعالیت پارک آبی آزادگان در ۳ سانس مجزا صورت می‌گیرد که از صبح تا غروب ادامه دارد. اما بهترین زمان برای رفتن به استخر بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۴ بعد از ظهر است که آفتاب بیشترین تابندگی و گرما را دارد. شلوغ‌ترین زمان پارک نیز در همین زمان خواهد بود و اگر به دنبال خلوتی و آرامش در فضا هستید، باید سانس دیگری را انتخاب کنید.

هنگام حضور در پارک نیز می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید. در صورت نیاز به استراحت می‌توانید این کار را در کافه یا رستوران پارک آبی آزادگان انجام دهید. در اطراف پارک آبی آزادگان، فضاهای سبز دیگری مانند بوستان توسکا، پارک آزادگان، پارک خلیج فارس و شهربازی پامچال نیز قرار دارد که می‌توانید بعد از شنا برای گذران وقت تا شب به آنجا بروید.

-آبی-آزادگان2 پارک آبی آزادگان تهران

آدرس پارک آبی آزادگان تهران

آدرس: تهران، بزرگراه بسیج، میدان بسیج، ۳۰ متری بوعلی، نرسیده به سه راه افسریه، مجموعه پارک آبی آزادگان

برای رفتن به پارک آبی آزادگان گزینه‌هایی مانند تاکسی درون شهری و اینترنتی، اتوبوس BRT و خودروی شخصی را در اختیار دارید. برای استفاده از تاکسی‌های درون شهری باید آدرس میدان بسیج را به راننده بدهید. شناخته شده بودن پارک آزادگان کار را برای شما راحت خواهد کرد.
اگر می‌خواهید از خطوط BRT استفاده کنید، می‌توانید از ایستگاه شرکت واحد (خط ۳) و ایستگاه توسکا (خط ۹) راه خود را به سمت پارک بروید. البته در هردوی این ایستگاه‌ها، مسیرتان شامل کمی پیاده‌روی نیز خواهد بود. نبود ایستگاه متروی نزدیک به پارک آبی آزادگان، آن را از میان گزینه‌ها خارج می‌کند. مسیرتان با خطوط مترو تهران به حدی دور خواهد شد که مجبورید مجدداً از تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید. استفاده از خودروی شخصی نیز می‌تواند گزینه خوب دیگری برای شما باشد.

پارکینگ پارک آبی آزادگان گنجایش بالایی دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید. پارکینگ ایران هم در نزدیکی پارک آبی آزادگان قرار دارد که در صورت لزوم می‌توانید از آن هم استفاده کنید.

-آبی-آزادگان3 پارک آبی آزادگان تهران

-آبی-آزادگان5 پارک آبی آزادگان تهران

           
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    ای کاش ما خانم ها هم میتونستیم از این پارک استفاده کنیم .آدم عکساشو که میبینه لذت میبره

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *