جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

هشت هزار نفر از اشیاء زرین عصر آهن بازدید کردند

تاریخ بروزرسانی :
۸ خرداد ۱۳۹۷

ولی جهانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد بازدید که از ۲۵ اردیبهشت ماه آغازشده ، در سابقه گنجینه رشت کم نظیر و نشانگر علاقه مردم نسبت به تاریخ و هویتشان است.
وی یکی از اهداف به نمایش درآوردن جام مارلیک در موطن خویش را جلب نگاه مردمان این سرزمین به شکوه هویتشان عنوان کرد که بمناسبت پاسداشت هفته موزه و میراث فرهنگی محقق شد.
وی ادامه داد: طبق گفته بازدیدکنندگان، بسیاری از آنان حتی از وجود گنجینه رشت و محل آن اطلاع نداشتند اما شکوه اشیاء عصر آهن و اعلام نمایش آنها در گیلان، آنان را به سوی بازدید از موزه رشت سوق داد.
جام مارلیک پس از حدود نیم قرن دوری در موطن خویش، گیلان و در گنجینه رشت رونمایی شد و مردمان این سرزمین توانستند از نزدیک، نشان هویتشان را در زادبوم خویش به تماشا بنشینند.
بازدید از ۵۹ شیء زرین عصر آهن از جمله جام های زرین مارلیک و درخت زندگی در آستانه هفته پاسداشت موزه و میراث فرهنگی در معرض تماشای مردم قرار گرفته است. اشیاء یادشده شامل جام های مارلیک، درخت زندگی، افسانه زندگی بز کوهی، عقاب و قوچ، سر ببر زرین، گردنبند زرین با مهره های چهار پیچان و آویز به شکل خوشه انار، دکمه و سربند زرین و … است که تا سیزدهم خردادماه جاری برای مردمان گیلان به نمایش گذاشته می شود و پس از رشت، در کشور هلند به نمایش در می آیند.
۴۰ هزار شیء تاریخی در موزه ایران باستان معروف به گنجینه رشت نگهداری می شود که بدلیل کمبود فضای مناسب بصورت دوره ای در معرض نمایش قرار می گیرند.

موزه هشت هزار نفر از اشیاء زرین عصر آهن بازدید کردند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد