جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

تاریخ بروزرسانی :
۴ آبان ۱۴۰۱

هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان ) مهمانسرایی با معماری زیبا با امکانات کامل یک هتل ۵ ستاره محیطی مناسب برای مسافرتهای کاری و تفریحی شما را فراهم کرده است. مهمانسرای عباسی یا هتل شاه عباس که یکی از زیباترین مهمانسراهای جهان لقب گرفته است، تنها هتل پنج ستاره اصفهان با ۲۲۵ باب واحد اقامتی، ۱۱ تالار پذیرایی، انواع رستوران و کافه سنتی آماده پذیرایی از حدود ۱۵۰۰ نفر مهمان می‌باشد.

abbasi2 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

نمای استثنائی و زیبای باغ و گنبد فیروزه ای مدرسه چهارباغ، منظره ا‌ی بدیع را برای ساکنین هتل به ارمغان می‌آورد. واقع شدن هتل در میان بافت تاریخی شهر و دسترسی آسان آن به اماکن تفریحی و گردشگری متعددی همچون کاخ هشت بهشت. سی و سه پل، میدان نقش جهان و بنای منارجنبان از ویژگی های بارز این مجموعه می‌باشد.

تاریخچه هتل عباسی

معماری شکوهمند ایران همواره چون گوهری تابان در میان آثار معماری جهان می درخشیده و از مرتبه ای بلند برخوردار بوده است . در این میان ، معماری مکتب اصفهان در دوره های گوناگون طلایه دار این راه پرشکوه بوده و نام هنر و فرهنگ ایران را در گوشه و کنار جهان بلند آوازه کرده است . در دوره صفوی ، شهر اصفهان از چنان عظمت و شکوهی بهرمند شد که نصف جهانش نامیدند . در میان آثار معماری بازمانده از این عصر مجموعه مدرسه و بازارچه و کاروانسرایی برجای مانده است که در کنار خیابان چهارباغ اصفهان چون گوهری یگانه می درخشد . این مجموعه به دستور شاه سلطان حسین صفوی ، ساخته شد و آن را به مادر خویش پیشکش کرد .

از این رو ، مدرسه و کاروانسرای مادر شاه نامیده شد . از مجموعه بناهای یاد شده ، مدرسه از همه مشهورتر و به اعتبار کاشیکاری ظریف و بی همانند آن ، از زیباترین آثار تاریخی اصفهان و جهان به شمار می رود . این شاه بیت معماری اسلامی که با وقاری شکوهمند در کنار چهارباغ نشسته و بیشتر به نام مدرسه چهارباغ معروف است . بیش از سه قرن است که طالبان علوم دینی و دانشوران علوم الهی . در کنار پیچ و تاب خاموش اما پرشور نقش کاشیهای آبی ، در آن به تعلیم و تعلم سرگرم اند . در آغاز ، انگیزه اصلی ساختن بازار و کاروانسرا استفاده از عواید آنها برای نگهداری مدرسه و تامین معاش اهل مدرسه بوده است .

بازار

بازار را ، که در کنار ضلع شمالی مدرسه قرار دارد ، سقفی بلند از تاق ضربیهای خوش نما پوشانده و حجره های دو طرف آن در دو طبقه ساخته شده است . این بازارچه را پیشتر بازارچه بلند می خواندند و امروز بازار هنر می نامند . اکنون در حجره های این بازار دست سازهای بومی و سنتی به مشتریان عرضه می شود و در حجره های فوقانی ، صنعتگران بومی به ساختن این آثار مشغولند . هنوز هم در این بازار اشیایی به مشتریان فروخته می شود که نامهای خاطره برانگیزی را به یاد می آورد : خاتم مینا ، قلمکار ، قلمزنی ، منبت ، سوخت ، تذهیب ، معرق ، گلابتون ، زریبافی … . از زمان ساخت مجموعه مدرسه و بازار و کاروانسرا سیصد سال می گذرد . به نظر می رسد بنای مدرسه مادر شاه در سال ۱۱۱۲ هجری قمری آغاز و تا سال ۱۱۲۸ به طول انجامیده است . تاریخهای نقش شده در گوشه و کنار این مدرسه ، زمان ساخت آن را مشخص می کند . در کتیبه ای سال ۱۱۱۴ و بر کتیبه چوبی دیگری سال ۱۱۱۹ و در نقش حک شده بر در مدرسه ، سال ۱۱۲۰ و در کتیبه ای به خط عبدالرحیم جزایری ، سال ۱۱۲۲ نقش است .

هتل عباسی اصفهان 800x800 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

اتاق ها و سوییت ها

مهمانسرای عباسی دارای ۲۲۵ باب اتاق ، سوئیت و آپارتمان است که شامل اتاق های معمولی یک تخته و دو تخته ، چشم انداز و پردیس. سوئیت های معمولی ، قاجار ، صفوی ، سبز و نیز آپارتمان دو و سه خوابه بوده و همگی اتاق ها مجهز به سیستم های ایمنی ویژه و مطابق با اصول استانداردهای بین المللی و روز دنیا می باشند . نمای استثنایی و زیبای باغ و گنبد فیروزه ای مدرسه چهارباغ منظره ای چشم نواز و بدیع را برای اتاق های مشرف به باغ به ارمغان می آورد. تزئینات شگفت انگیز و معماری سبک قاجار و صفوی در برخی از سوئیت ها از جمله عناصر طراحی داخلیست که در کمتر هتلی در دنیا نظیر آن یافت می شود.

هتل عباسی اصفهان 1 800x800 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

رستورانها و سفره خانه ها

مهمانسرای عباسی با دارا بودن رستوران های فاخر، سفره خانه سنتی و کافی شاپ مجهز امکان انتخاب طیف وسیعی از غذاها و نوشیدنی ها و همچنین لذت بردن از فضایی منحصر به فرد را برای میهمانان گرامی فراهم می آورد. رستوران چهلستون ، سالن صبحانه ،کافه تریا نقش جهان ، سفره خانه سنتی ، چایخانه سنتی ،رستوران چشم انداز نام رستورانها و سفره خانه های هتل عباسی اصفهان می باشد .

هتل عباسی اصفهان 2 800x800 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

 

تالارهای پذیرایی

این هتل بین المللی که در نوع خود یکی از کهن ترین هتل های جهان شناخته می شود. دارای ۱۱ تالار چند منظوره با ظرفیت های ۲۰ تا ۵۵۰ نفر جهت برگزاری انواع سمینارها، ضیافت ها و پذیرایی ها از مقامات رسمی و غیررسمی می باشد. تالار عباسی ، آینه ، فیروزه ، مرمر ، زرین ، نقش جهان ،عالی قاپو ، سیمین ، سیما نام تالارهای هتل عباسی اصفهان می باشد .

هتل عباسی 6 800x800 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

کلوپ ورزشی هتل عباسی اصفهان

مجموعه ورزشی شامل استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی، سالن بدنسازی و خدمات ماساژ ساعات مفرح و نشاط آوری را برای میهمانان گرامی رقم می زند.” به اطلاع مهمانان و بازدید کنندگان محترم می رساند با توجه به شرایط موجود مجموعه ورزشی هتل تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد”

هتل عباسی 8 800x800 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

محوطه باغ

بی تردید یکی از زیباترین بخش های مهمانسرا باغ آن است که می تواند به عنوان نمونه ای از آن فضاهایی مطرح شود که با عنوان باغ ایرانی در تمام جهان معروف است. آمیزه ای از آب و گیاه، هماهنگی فضاهای درون و بیرون، همشانه بودن دست سازهای انسان با پدیده های طبیعی و خلاصه ایجاد فضایی آرامش بخش از ویژگی های باغ مهمانسرای عباسی است. باغ مفرح و مصفای مهمانسرا با وسعتی بالغ بر ۶۰۰۰ مترمربع که با وجود گل ها و درختان و نهری که از وسط آن می گذرد،جلوه ای دلگشا و بدیع را به حیاط مهمانسرا بخشیده و محیطی گرم و خاطره انگیز را برای مهمانان فراهم می آورد.

هتل عباسی 22 800x800 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

نحوه دسترسی به هتل عباسی اصفهان

آدرس هتل : استان اصفهان ، اصفهان، خیابان چهار باغ عباسی، خیابان امادگاه، هتل عباسی اصفهان

تلفن : ۱۹-۳۲۲۲۶۰۱۰-۰۳۱

هتل عباسی 14 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

هتل عباسی 12 800x343 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

هتل عباسی 5 800x800 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

هتل عباسی 7 800x800 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

هتل عباسی 10 800x800 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

هتل عباسی 13 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

هتل عباسی اصفهان 3 800x800 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

هتل عباسی اصفهان 4 800x800 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

abbasi1 هتل عباسی اصفهان ( کهن ترین هتل جهان )

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 4 میانگین: 2.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    هتل عباسی جز یکی از هتل های لوکس با معماری منحصر به فرد اصفهان است یکم قیمتش بالاست ما چندین بار از کافه این هتل استفاده کردیم و برخورد پرسنلش واقعا عالیه

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    هتل بسيار زيبا با حياط دلنشين و كمي گران، ما در كافه هتل عباسي اوقات خوشي را گذرانديم
    لازم نيست مهمان هتل باشيد تا بتوانيد از كافه آن استفاده كنيد

    ۱۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    هتل تاریخی با معماری زیبا و سنتی اصفهان دوره صفوی حیاط دلنشین و بزرگ و با صفا پذیرایی خوب و امکانات متنوع.ولی سرویس بهداشتی و حمام اصلا در حد هتلی که شهرت جهانی و تاریخی داره نیست

    ۳۰ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *