جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نمایشگاه ملی صنایع دستی در پارک ملل ساری افتتاح شد

تاریخ بروزرسانی :
۷ فروردین ۱۳۹۷

ساری – ایرنا – نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات روز یکشنبه با حضور معاون عمرانی استاندار و سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران و مسئولان شهرستانی در پارک ملل ساری افتتاح شد .
برپایی پنج نمایشگاه ملی سوغات و صنایع دستی در شهرهای رامسر ، نوشهر ، چالوس ، ساری و عباس آباد بهشهر از جمله برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفر برای فراهم آوردن امکانات و خدمات لازم معرفی صنایع دستی استان ها و خرید آنهاست که امروز نمایشگاه ساری از جمله این نمایشگاههای ملی افتتاح شد .
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی ساری به خبرنگار ایرنا گفت : در ۷۵ غرفه این نمایشگاه ، محصولات و صنایع دستی هنرمندان استان های کشور عرضه و به فروش می رسد .
حسین ایزدی افزود : نیمی از غرفه های این نمایشگاه به صنعتگران صنایع دستی استان های کشور اختصاص یافته و مابقی غرفه های در اختیار هنرمندان صنایع دستی استان مازندران است .
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال با عنوان ‘ حمایت از کالای ایرانی ‘ ، ادامه داد : داشتن مهر اصالت ملی تولیدات به عنوان ملاک و جواز حضور هنرمندان در نمایشگاه ملی بود .
نمایشگاه صنایع دستی ساری تا ۱۷ فروردین ماه برپاست و علاقه مندان می توانند از ۱۰ تا ۲۳ این روزها از نمایشگاه بازدید کنند .
 ساری نمایشگاه ملی صنایع دستی در پارک ملل ساری افتتاح شد
معاون صنایع دستی مازندران همچنین از برپایی ۱۷ نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در شهرستان ها به عنوان بخش دیگری از فعالیت ها در این خصوص نام برد و گفت : این نمایشگاه ها نیز از ۲۷ اسفند پارسال فعالیت خود را آغاز کردند و تا ۱۷ فروردین امسال برپا هستند .
وی افزود : یکهزار و ۲۰۰ غرفه نمایشگاه های ملی ، منطقه ای و شهرستانی صنایع دستی در مازندران تولیدات را عرضه می کنند .
ایزدی همچنین از هماهنگی با امور روستایی استانداری مازندران در برپایی صنایع دستی در مناطق روستایی استان خبرداد و گفت : نوروز امسال ۳۲ بازارچه صنایع دستی در روستاهای مازندران برپا شد تا روستاییان از این طریق ، تولیدات خود راعرضه می کنند .
نوروز سال گذشته پنج نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در مازندران فعال بود که در مدت برپایی این نمایشگاه ها ۸۰ میلیارد ریال صنایع دستی به مسافران فروخته شد .
معاون صنایع دستی مازندران پیش بینی کرد که میزان فروش محصولات در نمایشگاه های امسال بیشتر از سال گذشته خواهد بود .
وی علت این امر را افزایش تعداد نمایشگاه ها ، حضور تعداد بیشتر صنعتگران و افزایش تعداد بیشتر مسافران در مازندران اعلام کرد .

منبع: ایرنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *