جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نقوش صخره ای کوه کفترلو

تاریخ بروزرسانی :
۶ آبان ۱۳۹۳

دهستان اختر آباد از توابع بخش صفا دشت با وسعتی معادل ۶۸۴ کیلومتر مربع در ۸۰ کیلومتری تهران و ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان ملارد قرار دارد. دهستان اختر آباد با داشتن تنوع اقلیمی، جغرافیایی و جانوری و وجود بیش از ۳۰ رشته قنات جاری و بیش از ۲۲ اثر تاریخی، فرهنگی یکی از نقاط دیدنی شهرستان شهریار است.

این دهستان در فصل بهار به ویژه در اواسط اردیبهشت ماه میهمان شقایق‌های وحشی است. در بلندی‌های بخش مرکزی دهستان و در دشت جنوبی و غربی اختر آباد هر ساله در اردیبهشت ماه هزاران شقایق سر تا سر دشت را به رنگ قرمز در می آوردند و منظره چشم نوازی را برای دیدن و لذت بردن از طبیعت فراهم می کند.

با توجه به بررسی کلی وضعیت استان تهران، منطقه گردشگری اختر آباد، به عنوان یک مقصد نوظهور در استان تهران با بهره مندی از مجموعه ای از جاذبه ای تاریخی – فرهنگی و به ویژه طبیعت گردی یکی از مناطقی می باشد که با کمترین محدودیت ها امکان ارائه جذابیت های طبیعت گردی متعدد را دارا است.

تخت کیکاووس کوهی صخره ای است به شکل مخروطی و از سنگهای آذرین تشکیل شده است. در بالای این کوه آثار معماری مشاهده می شود که نشان می دهد در دوران تاریخی در این کوه قلعه ای وجود داشته است در دامنه کوه تخت کیکاووس امامزاده قاسم قرار دارد. این بنا در دوران ایلخانی بنا شده ولی در دوران اخیر نوسازی و بازسازی شده و بنای اصل آن با نمای آجری جدید پوشیده شده است. در این بنا آجر هائی وجود داشت که دارای مهرهای دوره ایلخانی است.

کفتر نقوش صخره ای کوه کفترلو

کفتر1 نقوش صخره ای کوه کفترلو

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 1.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *