جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نخستین جشنواره فیلم،عکس و سفرنامه نوروزی برگزار می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ اسفند ۱۳۹۶

نخستین جشنواره فیلم، عکس و سفرنامه‌نویسی ویژه نوروز ۱۳۹۷ با برگزاری مسابقه رقابتی در بخش‌های مختلف برای به اشتراک گذاشتن تجربیات سفرهای نوروزی برگزار می‌شود.

میراث‌آریا: این جشنواره ملی ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ تا ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ با محوریت نوروز، نمادها و آیین‌ها برگزار می‌شود.

اداره امورفرهنگی مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌‌های کلی مبتنی بر تبیین مؤلفه‌های فرهنگی و با هدف تشویق و ترغیب عموم به فعالیت مؤثر و نگاه هدفمند، نخستین جشنواره عکس، فیلم و سفرنامه‌نویسی با موضوع نوروز، موضوعات و نمادهای مرتبط با آن درسطح ملی برگزار می‌کند.

کمک به شناخت و فرهنگ‌سازی برای حفظ میراث طبیعی و تاریخی کشور، استفاده از ابزار هنر برای فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره جنبه‌های مختلف گردشگری ایران، معرفی و آگاه‌سازی در خصوص میراث‌فرهنگی و تاریخی صنایع‌دستی و گردشگری کشور، ارتقای سطح بینش و آگاهی جامعه نسبت به ارزش‌های فرهنگی، کمک به تولید محتوا و توسعه آن در قالب حمایت از محصولات فرهنگی به ویژه تولید فیلم کوتاه وعکس و دستیابی به آثار فاخر تصویری در این زمینه و… از جمله اهداف این رویداد تعریف شده است.
JASHNVARE نخستین جشنواره فیلم،عکس و سفرنامه نوروزی برگزار می‌شود

این جشنواره در قالب بخش‌های رقابتی شامل فیلم و ویدئو دیجیتال، عکاسی با موبایل یا دوربین دیجیتال و سفرنامه‌نویسی در قالب موضوعات سفر و جاذبه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و اماکن تاریخی و طبیعت سفرنامه‌نویسی در آیین‌ها، سفره‌ها و سنت‌های نوروزی و… طراحی شده است.

شرایط شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره در فراخوان جشنواره به‌طور کامل ذکر شده که می‌توان به کیفیت فیلم‌های ارسالی، نبود واترمارک و نوشته‌ای بر روی فیلم اشاره کرد. ضمن این‌که فیلم‌های موبایلی حتما به‌صورت افقی (لنداسکیپ) تهیه شده باشد. پسوند‌های مجاز برای ویدئوهای ارسالی،wmv ،mov ،mpeg avi ،flv است، مدت زمان فیلم ۶۰ ثانیه و حداکثر حجم مجاز فایل ۲۵MBدر بخش فیلم است، ارسال سه تا چهار عکس برای همه موضوعات آثار عکاسی باید به‌صورت حقیقی در فضای بیرونی جامعه موجود باشند، عدم ارسال عکس‌های روتوش‌شده یا اصلاح‌شده توسط نرم‌افزارهای گرافیکی و … در بخش عکس و همچنین سفرنامه ارسالی باید در قالب یک فایل ورد (متن تایپ شده به فارسی) ارائه شود.

سفرنامه باید اثر توسط شخص شرکت‌کننده در مسابقه تهیه شده باشد و به صورت کامل و مفید باشد و از هیچ وب‌سایت، وبلاگ دیگری برداشت و منتشر نشده باشد، سفرنامه‌ها باید از لحاظ شیوه نگارش ادبی مناسب و از لحاظ حجم و تعداد کاراکتر در سطح قابل قبولی باشند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس اینترنتی farhangi@ichto.ir به همراه مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، تلفن تماس ثابت و تلفن همراه ارسال کنند.

متن فراخوان:

فراخوان جشنواره فیلم،عکس وسفرنامه نوروزی

جشنواره فیلم، عکس و سفرنامه نویسی ویژه نوروز ۱۳۹۷ با برگزاری مسابقه رقابتی در بخشهای ذیل، راهی ساده، جذاب و خلاقانه برای به اشتراک گذاشتن تجربیات سفرهای نوروزی در اختیار علاقمندان قرار می دهد این جشنواره به همت مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار خواهد شد.

۱. بخش فیلم و ویدئو دیجیتال

۲. بخش عکاسی با موبایل یا دوربین دیجیتال

۳. بخش سفرنامه نویسی
=اهداف

– کمک به شناخت و فرهنگ‌سازی در جهت حفظ میراث طبیعی و تاریخی کشور

– استفاده از ابزار هنر جهت فرهنگ‌سازی

– اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره جنبه‌های مختلف گردشگری ایران

– معرفی و آگاه سازی در رابطه با میراث فرهنگی و تاریخی ، صنایع دستی و گردشگری کشور

=موضوعات جشنواره:

– سفر و جاذبه های گردشگری

– میراث فرهنگی و اماکن تاریخی

– طبیعت گردی و حفظ محیط زیست در نوروز

– آیین‌ها ، سفره ها و سنت‌های نوروزی

=شرایط شرکت در بخش فیلم جشنواره:

۱- کپی رایت فیلم باید متعلق به شخص شرکت کننده باشد و مسئولیت هرگونه سوء استفاده از آثار دیگران و پاسخگویی به مراجع ذیصلاح به عهده متقاضی متخلف خواهد بود و شرکت‌کننده موردنظر از مراحل مسابقه حذف‌ می شود.

۲- کیفیت فیلم های ارسالی میباست حداقلpix 720 باشد

۳- هیچ گونه واترمارک و نوشته ای بر روی فیلم نباشد.

۴- فیلم های موبایلی حتما به صورت افقی (لند اسکیپ) تهیه شده باشد.

۵- تصاویر فیلم های ارسالی می بایست به شکلی باشد که از نظر اخلاقی امکان درج و انتشار آنها وجود داشته باشد.

۶- بعد از ارسال فیلم و قبول شرایط شرکت در مسابقه، کپی رایت و حق معنوی و مادی آن آثر متعلق به برگزارکننده خواهد بود و سازمان حق بهره برداری از آثار پذیرفته شده در تبلیغات و شبکه های اجتماعی و دیگر مکانهای متعلق به سازمان را دارا می باشد

۷- فیلم های ارسالی می بایست تدوین شده و در صورت دارا بودن موسیقی متن، گفتارمتن و زیرنویس از اولویت های بهتری جهت انتخاب نهایی برخوردار است.

۸- پسوند های مجاز برای ویدئو های ارسالی: wmv, mov, mpg, mpeg mp4 avi, flv , vob mkv میباشد.

۹- حداکثر زمان فیلم ۶۰ ثانیه و حداکثرحجم مجاز فایل ۲۵MB میباشد.

۱۰- هر شخص تنها مجاز به ارسال ۴ فیلم برای تمام بخشها و موضوعات جشنواره می باشد ، اما هر شخص در هر شاخه فقط ۱ بار امکان برنده شدن را خواهد داشت.

۱۱ – شرکت عموم علاقه‌مندان در این جشنواره آزاد است.

=شرایط شرکت در بخش عکس جشنواره:

– هر عکاس می‌تواند سه الی چهار عکس برای همه موضوعات ارسال کند.

– آثار عکاسی آپلود شده باید بصورت حقیقی در فضای بیرونی جامعه موجود باشند.

– ارسال عکس‌های روتوش شده و یا اصلاح شده توسط نرم‌افزارهای گرافیکی قابل قبول نیستند.

– عکس‌های آپلود شده نباید دارای امضا، تاریخ، پاسپارتو، قاب، واترمارک و یا لوگو باشند.

– ارسال عکس توسط شرکت‌کنندگان به‌منزله اعلام مالکیت عکس است. در صورت اثبات عدم صحت این موضوع، شرکت‌کننده موردنظر از مراحل مسابقه حذف‌ می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی برعهده شرکت کننده خواهد بود.

– در صورت موفقیت در مسابقه و پذیرفته شدن عکس در مرحله نهایی صاحب اثر باید اصل عکس را در صورت درخواست هیأت داوران جشنواره در اختیار قرار دهد لذا فایل اصلی عکس باید نزد صاحب عکس موجود باشد.

– تصاویر برگزیده در مرحله پایانی در نمایشگاه مجازی در سایت اینترنتی سازمان به نمایش عموم در خواهند آمد .

– کلیه حقوق مادی و معنوی آثار ارسال شده متعلق به صاحبان آن‌ها می‌باشد.

– برگزار کننده حق استفاده یا عدم استفاده از عکس­ها را در نمایشگاه، کلیه نشریات، مطبوعات، سایت های اینترنتی، سایت سازمانی و… در صورت اتخاذ تصمیم مورد نظر برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

– شرکت کنندگان موظف ‌اند نام استان، شهر، منطقه و همچنین نام و یا شهرت سوژه عکاسی شده را به همراه تعیین بخشی که علاقمند به شرکت در آن بخش می باشند را در هنگام بارگزاری اثر ذکر نمایند.

– در خصوص موارد پیشبینی نشده برگزارکننده مجاز به تصمیم گیری‌های لازم است.

– ارسال عکس‌ها توسط شرکت‌کنندگان به‌منزله قبول مقررات است.

– شرکت عموم علاقه‌مندان در این جشنواره آزاد است.

شرایط شرکت در بخش سفرنامه نویسی داخلی جشنواره:

این بخش در جهت ترویج فرهنگ سفر و به اشتراک گذاری دانش و تجربه مسافران نوروزی در معرفی شهرها و و جاذبه های گردشگری و فرهنگی آنها برگزار می شود.

– سفرنامه ارسالی باید در قالب یک فایل ورد (متن تایپ شده به فارسی) و تصاویر (با کیفیت مناسب و بدون واتر مارک و اینکه عکسها را شخصا و توسط دوربین خود گرفته باشید) ارائه شود

– سفرنامه می بایست توسط شخص شرکت کننده در مسابقه تهیه شده باشد و به صورت کامل و مفید باشد و از هیچ وب سایت / وبلاگ دیگری برداشت و منتشر نشده باشد.

– سفرنامه ها می بایست مربوط به سفرهای داخل کشور در نوروز ۱۳۹۷ باشد.

– سفرنامه ها می بایست از لحاظ شیوه نگارش ادبی مناسب و از لحاظ حجم و تعداد کاراکتر در سطح قابل قبولی باشند.

هر شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر دو سفرنامه مربوط به دو شهر مختلف از ایران می باشد ولی در نهایت یکی از آثار ممکن است بعنوان برنده انتخاب شود.

= جوایز و هدایا:

به نفرات برگزیده هر بخش جوایزی اختصاص می یابد

گاه‌شمار جشنواره:

آخرین مهلت ارسال آثار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

داوری و اعلام نفرات برگزیده : ۱ الی ۵ اردیبهشت۱۳۹۷

هیأت داوران

هیأت داوران متشکل از: یک نفر عکاس، یک نفر کارشناس امور فرهنگی و هنری ، یک نفر فیلمساز خواهد بود

نحوه ارسال آثار :

علاقمندان میتوانند آثار خود را به آدرس اینترنتی . farhangi@ichto.irبه همراه مشخصات خود شامل : نام و نام خانوادگی ، کد ملی، تلفن تماس ثابت و تلفن همراه ارسال نمایند .

منبع: میراٍ آریا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد