رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ناحیه ساحلی زیباکنار

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

ناحیه ساحلی زیباکنار در استان گیلان و از توابع شهرستان رشت است .
جمعیت کل زیباکنار و روستاهای آن در آخرین سرشماری حدود ۶ هزار نفر اعلام گردیده است. این جمعیت شامل روستاهای دوباج ، ملکده ، نوده ، جلیدان ، چالکش لات ، تازه آباد ، فخر آباد ، اژدها بلوچ ،خشک اسطلخ ،شهمیرسرا ، امیلدان و چونچنان می‌باشد .
شغل اکثر مردم در زیباکنار ماهیگیری ، مشاور املاک و سوپر مارکت و کشاورزی است .
فاصله زیباکنار تا تهران حدود ۳۳۰ کیلومتر است زیباکنار از شمال به دریای زیبای کاسپین (خزر) و از جنوب به شهر بسیار زیبای لشت نشاء (توجه نمایید که زیباکنار شهر یا شهرستان نیست این منطقه یکی از توابع شهرتوریستی وبزرگ لشت نشا با مردمی بافرهنگ و مهمان نواز میباشد و اکثر امور اداری زیباکنار در بخشداری شهرداری لشت نشا انجام میشود) و لشت نشا زیر مجموعه رشت و رشت مرکز استان سرسبز گیلان است.
از جمله بناهای مهم زیباکنار در زمان گذشته می‌توان به هتل زیباکنار که در اوایل حکومت پهلوی برای سکونت و پذیرایی از خان‌های امینی و مهمانان سرشناس داخلی و خارجی ساخته شده بود و عظمتی بسیار داشت اشاره کرد .دیگر بنای معروف زیباکنار کاخ قطبی بود که با معماری مدرن و با گران قیمت‌ترین مصالح و سنگ‌های مرمر در زمان اواخر دوره پهلوی توسط شخصی بنام رضا قطبی دایی شهربانو فرح ساخته شده بود و برای تفریح شاهزاده‌ها و مهمانان بزرگ استفاده می‌شد . البته بخشی از بناهای نام برده شده دیگر وجود نداشته و به بخشی از مجتمع اموزشی رفاهی صداوسیما اضافه و تبدیل شده است.
یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی زیباکنار رودخانه اوشمک می‌باشد که به طول ۸ کیلومتر از دل لشت نشا گذشته و از ساحل زیبا کنار به دریا میریزد رودخانه زیبا کنار مکانی پر از ماهی و مناسب برای ماهیگیری محسوب می‌شود . در اکثر هفته‌های مسافران و افراد زیادی از دیگر استانها از جمله زنجان و قزوین حتی شهر رشت و رودبار و شهرهای اطراف برای تفریح لذت بخش ماهیگیری به این منطقه می‌ایند.

آدرس : استان گیلان ، لشت نشاد ، منطقه ساحلی زیباکنار

-ساحلی-زیباکنار ناحیه ساحلی زیباکنار

-ساحلی-زیباکنار1 ناحیه ساحلی زیباکنار

-ساحلی-زیباکنار2 ناحیه ساحلی زیباکنار

-ساحلی-زیباکنار3 ناحیه ساحلی زیباکنار

-ساحلی-زیباکنار4 ناحیه ساحلی زیباکنار

-ساحلی-زیباکنار5 ناحیه ساحلی زیباکنار

           
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    واقعا تکه ای از بهشت واقعا مثل اسمشه جذاب ودیدنی و اب هوای پاک و طبیعتی بکر و زیبا

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    واقعا تكه اي از بهشت واقعا مثل اسمشه جذاب وديدني و اب هواي پاك و طبيعتي بكر و زيبا

    ۲۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • آرش واعظی

    یک جای بی نظیر و بکر رویایی

    ۲۴ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *