رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ فروردین ۱۳۹۸

میدان چهار شیر

اشتراک گذاری

میدان چهار شیر مربوط به دوره پهلوی است و در اهواز، میدان چهار شیر واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۰۴۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.میدان چهارشیر به عنوان یک اثر ثبت ملی شده دارای ارزش معنوی است. این میدان به دلیل نشان دادن چهار جهت اصلی و نماد شهر اهواز برای این شهر و مردم آن ارزش فراوانی دارد. همچنین شیر حیوانی است که خاستگاه آن در استان خوزستان بوده و آخرین شیر ایرانی هم در خوزستان دیده شده است؛ به همین دلیل این میدان با نماد چهار شیر موجود در آن توانسته در لیست آثار ملی به ثبت برسد.

چهارشیر میدان چهار شیر

میدان چهار شیر  میدان چهار شیر

میدان چهار شیر  میدان چهار شیر

           
 

نظر کاربران :

  • بابک بابادی

    درود
    متاسفانه علیرغم اینکه بشهادت مطلب فوق میدان چهارشیر اهواز که از معروفترین میادین اهواز بود بعنوان اثر ملی ثبت شده اخیرا بدلیل توسعه شهری و اجرای پروژه عظیم پل شبدری این میدان مشهور بطور کل از میان رفت و دیگر نه اثری از تاک هست و نه تاک نشان… حیف و صد حیف
    ای کاش متولیان امر ذوق بیشتری بخرج میداده و لااقل ۴ مجسمه شیر که از قدیم در این میدان قرار داشتند و اساسا وجه تسمیه آن میباشند را در جای دیگری نصب میکردند و یا اینکه به موزه منتقل میکردند چرا که شدیدا برای ساکنین اهواز و کل خوزستانی ها مهم و نوستالژیک هستند. شاید هم چنین تصمیمی هست و بنده بی اطلاعم.
    یا حق

    ۱۶ فروردین, ۱۴۰۳ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *