جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه موسیقی شیراز

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ دی ۱۴۰۰

موزه موسیقی شیراز در خانه «منطقی نژاد» که در پشت مسجد شهدا در میدان شاه چراغ شیراز قرار گرفته واقع شده است .خانه منطقی نژاد یکی از بناهای قدیمی دوره قاجار است که در ۱۳۱۱ هجری قمری ساخته شده است.این خانه شامل شاه نشین و اتاق هایی متعدد در قسمت شرقی و غربی است. که در حال حاضر هر کدام از این اتاق ها به کار خاصی در حوزه موسیقی می پردازد.یکی از اتاق های این موزه که به شیوه باروک گچبری و تزیین شده است. به موسیقی ملل اختصاص پیدا کرده و در آن مجسمه ها و عکس هایی از بزرگترین آهنگسازان و نوازندگان جهان همراه با بیوگرافی مختصری از آنان قرار دارد. این بخش به معرفی آهنگسازان و نوازندگان دوره های مختلف موسیقی کلاسیک جهان از رمانتیک تا دوره معاصر می پردازد.

موسیقی 8 موزه موسیقی شیراز

بخش های مختلف موزه

چهار اتاق تو در توی این موزه به حوزه سازها و معرفی آنها اختصاص دارد. که در آن تمام سازهای ایرانی و نواحی مختلف ایران همراه شرح مختصری به نمایش در آمده است.یک استودیوی موسیقی مجهز به وسایل موردنیاز برای ضبط موسیقی، محل آموزش و تدریس موسیقی، اتاق آرشیو و معرفی موسیقی دانان ایرانی و مخزن صوتی از دیگر بخش های این موزه اند.در مخزن صوتی موزه «آوا و نوا» بالغ بر دو هزار ساعت موسیقی وجود دارد که مراجعه کنندگان می توانند در کابین هایی که هر کدام مجهز به سیستم های صوتی است به آنها گوش بدهند. در این اتاق نزدیک به چهل کابین موسیقی تعبیه شده است. که در آن مانیتور و سیستم شنیداری قرار دارند.

از اهداف اصلی این موزه حمایت از پژوهشگران حوزه موسیقی است.بخش پژوهشی موزه «آوا و نوا» تجهیزات و بودجه موردنیاز پژوهشگرانی را که پژوهش آنها مورد تایید بخش موسیقی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گیرد. تامین خواهد کرد و در عوض پژوهشگر موظف است یک نسخه از تحقیق و پژوهش خود را در اختیار این سازمان قرار دهد.
ساختمان این موزه از نظر تاریخی و هنری نیز از ارزش بالایی برخوردار است. ستون های چوبی، طاق ها و سرستون های مقرنس کاری شده، اتاق آیینه کاری، تزیینات آیینه، نقاشی های گل و بوته. نقوش اسلیمی، نقاشی های زیبا و نفیس، دریچه های مشبک چوبی، گچبری، درهای چوبی منبت و معرق کاری شده از هنرهایی است که در این دوره به چشم می خورد.

موسیقی 1 موزه موسیقی شیراز

نحوه دسترسی

آدرس : استان فارس ، شهر شیراز ، پشت مسجد شهدا در میدان شاه چراغ

 

موسیقی 2 موزه موسیقی شیراز

موسیقی 3 موزه موسیقی شیراز

موسیقی 4 موزه موسیقی شیراز

موسیقی 5 موزه موسیقی شیراز

موسیقی 6 موزه موسیقی شیراز

موسیقی 7 موزه موسیقی شیراز

 

موسیقی 9 موزه موسیقی شیراز

موسیقی 10 موزه موسیقی شیراز

موسیقی 11 موزه موسیقی شیراز

موسیقی موزه موسیقی شیراز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 4 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    موزه ديدني و جذاب با گرمافون هاي ديدني و كمياب و اثار نفيس ديگر كه بار ها ارزش ديدن دارند به همراه عكس هايي ديدني از هنرمندان محبوب كشور

    ۳۰ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    ی جورایی میشه گفت خانه منطقی نژاد موزه ابزار موسیقی تو شیرازه ، چندالت موسیقی قدیمی توش دیدیم . حتی یکیشم کار میکرد.خیلی جالب بود

    ۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد