جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

منطقه نمونه گردشگری سد و سرچشمه افوس

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ بهمن ۱۳۹۲

وجود کوههای بسیار بلند و بارندگی زیاد در فصول مختلف سال در فصل زمستان به صورت برف در ارتفاعات و ایجاد برف انبارهای فراوان در دره های عمیق و گودال ها باعث شده است که چشمه های بسیاری از این منطقه روان شود. مهمترین این چشمه ها چشمه بزرگ قبله ( سراب سرچشمه )می باشد. به همین علت شهر افوس را شهر چشمه ساران نیز می گویند.

سرچشمه تا شهر ۳ کیلومتر فاصله دارد و در دل کوه واقع شده است. آب آن با جوشش از زمین و از ریشه کوه تامین کننده یکی از سرشاخه های زاینده رود می باشد. طبیعت بکر و دست نخورده سرچشمه افوس بین شهر و سرچشمه و دامنه کوه قبله ساخته شده است و در اطراف آن، مناظر بسیار زیبا و طبیعی، چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. وجود مناظر طبیعی، دیدنی، و چشمه ساران فراوان ، سد خاکی در جوار مسیر ارتباطی شهر و سرچشمه و آب و هوای بسیار خنک در اوج گرمای تابستان باعث جذب گردشگران و دوست داران طبیعت به این منطقه شده است.

سد و سرچشمه افوس در سفرهای استانی ریاست محترم جمهور در دولت نهم به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب رسید که در پی آن با تلاش و پیگیری مجدانه مسئولان محلی و شهرستان و مساعدت استاندار محترم و دیگر مسئولین مربوطه با اختصاص اعتبارات لازم زیرساختهای مورد نیاز آن فراهم گردید که در این راستا احداث آلاچیقها ، سرویسهای بهداشتی ، احداث ۳۲۰۰ متر جاده آسفالته و برقرسانی به سرچشمه و تامین روشنائی آن موجب ورود گردشگران بسیار زیاد از نقاط مختلف استان و کشور را فراهم نموده است و در صورت سرمایه گذاری در این منطقه که مقدمات آن فراهم شده قطعا” در آینده ای نزدیک از رونق فراوانی برخوردار خواهد گردید.

شایان ذکر است سرچشمه افوس در نظر ساکنان محلی شهر از حرمت و قداست خاصی به عنوان نذرگاه برخوردار میباشد

علاوه بر سد و سرچشمه افوس همانطور که در آغازین کلام مطرح گردید شهر افوس به شهر چشمه ساران معروف است . لذا با توجه به وجود چشمه های فراوان به همراه درختان و بیشه زارهای سرسبز و همچنین وجود چندین هکتار تاکستان به همراه سایر درختان میوه در اطراف شهر محیطی بسیار جذاب برای گردشگران فراهم نموده است.

افوس 41 منطقه نمونه گردشگری سد و سرچشمه افوس

افوس 51 منطقه نمونه گردشگری سد و سرچشمه افوس

افوس 81 منطقه نمونه گردشگری سد و سرچشمه افوس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 8 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محسن

    سلام پیاده روی داره تا سرچشمه واینکه برای شب ماندن مکان مناسبی هست؟

    ۲۲ مرداد, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • بهمن فولادی

    سرویس بهداشتی مناسب داره. دکه اغذیه فروشی با قیمتهای مصوب قانونی داره.

    ۳۰ تیر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • MWeb

    سلام
    اینجا سرویس بهداشتی داره؟
    دکه چی؟

    ۵ مرداد, ۱۳۹۶ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد