جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

منطقه حفاظت شده الموت

تاریخ بروزرسانی :
۴ مهر ۱۴۰۲

منطقه حفاظت شده الموت از نظر تنوع حیات وحش و غنای ساختارهای طبیعی در استان قزوین و در کشور منحصر به فرد است.مساحت منطقه حفاظت شده الموت ۵۶۱۷۲ هكتار (حدود ۳.۵ درصد از کل مساحت استان) است و از نظر توپوگرافی، کوهستانی و صخره‌ای است و گونه‌های جانوری و گیاهی مختلفی در این منطقه وجود دارد. قطع درختان، بوته‌کنی، تخریب، شکار، صید و همانند این موارد اکیدا ممنوع است. این منطقه مکان مناسبی برای کسب تجربه پرنده‌نگری و عکاسی است. همچنین می‌توانید در مسیر از قلعه الموت، قلعه لمبسر و دریاچه اوان هم دیدن کنید.

 حفاظت شده الموت 1 e1695711480444 منطقه حفاظت شده الموت

پوشش گیاهی و گونه های جانوری

حیات‌وحش منطقه الموت عبارتند از: کل و بز کوهی، سیاه گوش، گرگ، گراز، پلنگ، خرس قهوه‌ای، خرگوش، جوجه تیغی، روباه، شغال، انواع پرندگان همچون: عقاب، هما، کبک، کبک دَری، تیهو، کبوترسانان، لاشخور و گنجشک سانان (سهره، بلبل)، همچنین انواع مارمولک‌ها، مارها، لاک پشت ها از خزندگان این منطقه و وزغ و قورباغه از دوزیستان آن به شمار می‌روند.ماهی سفید رودخانه‌ای، زردپر و قزل‌آلا ساکن هم در این منطقه به چشم می‌خورد.

۳ جنگل پهن برگ بلوط، ذخیره‌گاه جنگلی منطقه را تشکیل داده‌اند و جنگل‌های ارس، و ۲۵۰ گونه دارویی و معطر در این منطقه وجود دارند.

منطقه حفاظت شده الموت منطقه حفاظت شده الموت

شرایط بازدید از منطقه حفاظت شده الموت

ممکن است برای بازدید از این منطقه نیاز به مجوز داشته باشید. بنابراین بهتر است قبل از سفر، اطلاعات لازم را از سازمان محیط‌زیست قزوین جویا شوید. قطع درختان، بوته کنی، تخریب، شکار، صید و همانند این موارد در این منطقه، اکیدا ممنوع است.

بهترین زمان بازدید از منطقه حفاظت شده الموت

این منطقه در فصول بهار و تابستان از هوای مطبوعی برخوردار است. الموت مثل بسیاری از جاهای دیگر ایران دارای تاریخ غنی همراه با مردمی مهمان نواز و خونگرم است.

 حفاظت شده الموت1 e1695711457872 منطقه حفاظت شده الموت

وسایل مورد نیاز زمان بازدید

هنگام بازدید از این منطقه، کفش مخصوص طبیعت‌گردی بپوشید و دوربین عکاسی، عینک و کرم ضدآفتاب، کلاه، آب آشامیدنی، خوراکی‌های لازم، کمک‌های اولیه و کیسه زباله همراه داشته باشید.

منطقه حفاظت شده الموت2 منطقه حفاظت شده الموت

منطقه حفاظت شده الموت3 منطقه حفاظت شده الموت

 حفاظت شده الموت2 1 e1695711435561 منطقه حفاظت شده الموت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • کامران فاضلي

    خزندگان و دوزیستانی نظیر انواع مارمولک‌ها، مارها، لاک‌پشت‌ها و وزغ و قورباغه نیز در منطقه حفاظت شده الموت قزوین زندگی می کنند .

    ۶ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    واقعا بكر ديدني البته خطرناك هم است و واقعا گونه هاي بسيار زيبا و ديدني و متنوعي داره

    ۲۹ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *