جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

منطقه‌ حفاظت شده‌ رئیسی

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ تیر ۱۳۹۵

موقعیت جغرافیایی

منطقه‌ حفاظت شده‌ رئیسی در موقعیت جغرافیایی N3552 E5835 در استان خراسان رضوی واقع است. منطقه‌ی حفاظت شده‌ی رئیسی با وسعتی حدود ۵۰ هزار هکتار، در دشت نیشابور و در سمت شرق محور نیشابور-کاشمر، واقع شده است که از شمال به کال‌شور، و از شرق به جاده‌ی شوسه‌ی روستای همایی، در جنوب از روستای همایی تا شاه‌بخش و از این نقطه تا امتداد جاده‌ی صعب‌العبور تا درخت سنجد و در امتداد همان جاده به گل‌چشمه، آخور و ارغش تا قاسم آباد و از غرب به جاده‌ی روستای قاسم‌آباد تا پل کال‌شور، محدود می شود. از حدود ۱۹ کیلومتری جنوب نیشابور، منطقه‌ی رئیسی، شروع می‌شود.

ویژگی‌های اقلیمی

این محدوده، منطقه‌ای کویری با ترکیبی از دشت، تپه‌ماهور و مسیل‌های پراکنده که کال‌شور نیشابور به سبزوار، از شمال آن می‌گذرد و این عامل بر تنوع زیستی منطقه، افزوده است. پوشش گیاهی منطقه دارای تنوع زیاد بوده و در آن گیاهانی چون ورک، درمنه، گل‌گندم، پیچک، کما و … را مشاهده می‌نماییم. قسمت‌هایی از منطقه را جنگل‌های تاغ، پوشانده است.

حیات وحش

حیات وحش منطقه، شامل آهو، گرگ، روباه، کفتار، گربه‌ی وحشی، خرگوش، تشی (بزون غوره) و …، انواع خزندگان، نظیر انواع مارها، مارمولک، لاک‌پشت و …، و انواع پرندگان بومی از قبیل شاهین، بالابان، عقاب، قرقی، شابوف، کبک، تیهو، کوک، باقرقره، هوبره و … می‌باشد.

300 منطقه‌ حفاظت شده‌ رئیسی

301 منطقه‌ حفاظت شده‌ رئیسی

302 منطقه‌ حفاظت شده‌ رئیسی

303 منطقه‌ حفاظت شده‌ رئیسی
منبع : کویرها و بیابانهای ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • خسرو دانشجو

    سلام
    می نویسید حیات وحش منطقه شامل: آهوگرگ، روباه، كفتار، گربه‌ي وحشي، خرگوش، تشي (بزون غوره) و …، انواع خزندگان، نظير انواع مارها، مارمولك، لاك‌پشت و …، و انواع پرندگان بومي از قبيل شاهين، بالابان، عقاب، قرقي، شابوف، كبك، تيهو، كوك، باقرقره، هوبره و … مي‌باشد.

    وهیچ اسمی از قوچ و میش نمیبرید بعد در عکس ها ناگهان با عکس های متنوعی از قوچ و میش مواجه میشویم یاد آن ضرب المثل افتادم که قسم حضرت عباس را قبول کنم یا دم خروس را به هر صورت خواهش میکنم کمی جنبه ی علمی و تخصصی کارتان را بالا ببرید . باتشکر

    ۱۷ مهر, ۱۳۹۶ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد