جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مقدمه ثبت جهانی دره شیرز کوهدشت انجام شد

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ فروردین ۱۳۹۷

خرم آباد – ایرنا – فرماندار کوهدشت استان لرستان گفت: مقدمه و کارهای ثبت جهانی دره شیرز کوهدشت به‌ عنوان ژئو پارک ملی و بین ‌المللی انجام شده ‌است.
ژئو پارک منطقه‌ای است که در آن، میراث زمین شناختی با مدیریتی دقیق و دایمی حفظ و نگهداری می‌شود و گستره کافی و مرزهای مشخص دارد که چندین پدیده بارز زمین‌شناسی در محدوده آن قرار گرفته باشد.
ژئوپارک ممکن است افزون بر پدیده‌های زمین ‌شناسی از آثار تاریخی، بوم‌شناسی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی دیگر نیز برخوردار باشد.
نورمحمد فردی بیرانوند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مکاتبه های لازم با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای ثبت جهانی دره شیرز انجام و توجیه های لازم در این زمینه ارایه شده است.
وی با ابراز امیدواری از ثبت جهانی این اثر طبیعی گفت: منطقه شیرز شهرستان کوهدشت به عنوان یکی از مکان های دیدنی و چشم نواز کشور در سیاهه آثار ملی نیز ثبت‌ شده است.
%name مقدمه ثبت جهانی دره شیرز کوهدشت انجام شد
فرماندار کوهدشت افزود: این پدیده طبیعی و تاریخی مکانی برای گردشگران، ورزشکاران، پژوهشگران و دانشمندان زمین ‌شناسی است و با دره گرندکانیون در ایالت آریزونای آمریکا برابری می‌ کند.
وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی به‌ طور میانگین روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۲ هزار نفر از دره شیرز دیدن می‌ کنند، گفت: ثبت جهانی دره شیرز به‌ عنوان ژئوپارک ملی و بین ‌المللی در دست اقدام است.
دره شیرز از صخره‌هایی به بلندی ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر و به درازی پنج کیلومتر تشکیل شده است.
این منطقه سرسبز و دیدنی در ۵۰ کیلومتری شهر کوهدشت و نقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان در کنار رود خروشان سیمره واقع شده ‌است.

منبع: ایرنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *