جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

لالجین کاندیدای شهر خلاق جهان شد

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ دی ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۱۰/۱۹-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از کاندیدا شدن لالجین به عنوان شهر خلاق جهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان “ریحان سروش‌مقدم” شنبه ۱۹ دی در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان، تصریح کرد: در راستای تصویب معرفی شهر خلاق یونسکو در سال ۲۰۱۵، دو شهر اصفهان و تبریز به عنوان شهرهای خلاق کشور انتخاب شدند که در سال ۲۰۱۶ نیز شهر لالجین کاندیدای ثبت شهر خلاق در یونسکو است.

وی با بیان اینکه پرونده این شهر تا پایان دی‌ماه تشکیل و به یونسکو ارسال خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای معرفی یک شهر به عنوان شهر خلاق، نمادها باید تغییر کنند بنابراین نمادها و المان‌های شهر لالجین باید رنگ و بوی صنایع‌دستی به خود گیرند.

سروش‌مقدم اظهار کرد: باید تبادلات و ارتباطاتی بین شهرهای خلاق جهان برای فراهم کردن شرایط ویژه در لالجین در راستای تبدیل شدن به کاندیدای شهر خلاق، برقرار شود.

احتمال برگزاری جشنواره بین‌المللی سفال در شهر لالجین

وی در ادامه از احتمال برگزاری جشنواره بین‌المللی سفال در شهر لالجین خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره با تبدیل شدن لالجین به عنوان پایتخت سفال جهان، تحکیم خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورت حمایت و همکاری دستگاه‌های استانی و بعضی از نهادهای کشور، نخستین جشنواره بین‌المللی سفال در سال آینده با حضور کشورهای مختلف جهان در همدان برگزار خواهد شد.

اهمیت ایجاد دهکده توریستی در لالجین

سروش‌مقدم با اشاره به اهمیت ایجاد دهکده صنایع‌دستی در لالجین، تصریح کرد: تمهیدات لازم باید درخصوص راه‌اندازی منطقه نمونه و ویژه گردشگری در شهر لالجین باید اندیشیده شود.

وی به تصویب دو مصوبه در سازمان میراث فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبات، مقدمات برای برگزاری جشنواره بین‌المللی در شهر لالجین فراهم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران از ۲۷ تا ۳۰ بهمن امسال خبر داد و تصریح کرد: دستگاه‌ها و نهادهای بخش خصوصی می‌توانند در صورت تمایل به مشارکت در این نمایشگاه، برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به دیگر مصوبه سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره فیلم با محوریت میراث فرهنگی نیز دیگر مصوبه‌ای است که مورد موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور قرار گرفته و در صورت فراهم شدن شرایط در سال ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم جشنواره سفال از سال آینده و جشنواره فیلم از سال ۲۰۱۷ برگزار شود.

معرفی یکی از آثار همدان برای ثبت در فهرست میراث طبیعی و فرهنگی یونسکو

سروش‌مقدم در ادامه یادآور شد: در سال ۲۰۱۷ یکی از آثار استان همدان از بین ظرفیت‌هایی همچون غار علیصدر، مجموعه دستکند ارزانفود، روستای ورکانه و تپه هگمتانه برای ثبت در فهرست میراث طبیعی و فرهنگی یونسکو معرفی خواهد شد.

کلنگ‌زنی هتل ۵ ستاره در همدان

وی به راه‌اندازی مجموعه اقامتی در بلوار کولاب همدان اشاره کرد و یادآور شد: تفاهم‌نامه ساخت این هتل در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری منعقد شد که این هتل پنج ستاره در کنار هتل شادی واقع در بلوار ارم ساخته خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه منابع سرمایه‌گذاری هتل کولاب توسط سرمایه‌گذار از کانادا انتقال داده می‌شود، گفت: بر اساس طرح تهیه شده، مساحت این هتل سه هزار و ۶۰۰ مترمربع بوده که روبروی باغ موزه دفاع مقدس قرار گرفته است.

سروش‌مقدم ادامه داد: بر اساس مطالعات زیست‌محیطی و زیربنایی، این هتل با حداقل سطح اشغال تمام شرایط یک هتل پنج ستاره را دارد.

وی با بیان اینکه ۳۰ متر ارتفاع برای این هتل درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: این هتل با سه طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف و ۶ طبقه روی آن تمام نیازها را تامین می‌کند.

وی در بخش دیگری به بررسی طرح واگذاری کمپ گردشگری گیان به شهرداری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه متقاضی جدی برای سر و سامان بخشیدن به گیان وجود ندارد، پیشنهاد می‌شود مدیریت این منطقه به مدت یک‌سال به صورت آزمایشی به شهرداری گیان واگذار شود.

سروش‌مقدم در ادامه اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط انتخاباتی حاکم در کشور، باید برنامه‌ریزی ویژه تعطیلات نوروزی از هم‌اکنون آغاز شده و نباید میزبانی از میهمانان به فراموشی سپرده شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط پیش‌رو ایام نوروز ۹۵، سرد و پربارش خواهد بود که باید برنامه‌ریزی منسجمی برای این ایام صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ستاد سفرهای نوروزی در استان و شهرستان‌ها در راستای پذیرایی از میهمانان نوروزی به بهترین نحو باید تشکیل و تیم‌های خود را مشخص کنند، اظهار کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته خدمات حمل‌ونقل، خدمات امداد و نجات، انتظامی و امنیتی، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد در رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط‌زیست، برنامه‌ریزی و آمار، اطلاع‌رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی و اسکان فرهنگیان است.

سروش‌مقدم در پایان یادآور شد: کمیته خدمات اسکان و رفاه در همدان بر عهده شهرداری و در شهرستان‌ها بر عهده آموزش و پرورش است.

816 لالجین کاندیدای شهر خلاق جهان شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد