جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

فوت‌های کوزه‌گری در سفر

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ بهمن ۱۳۹۵

«با ماشین خودم بروم یا اتوبوس؟ پولی بابت بلیت هواپیما هزینه کنم می‌ارزد یا با قطار راهی شوم بهتر است؟ ای کاش مسیر من کشتی و قایق خور بود، اصلا سفر آبی خوب هست یا نه؟» اینها معمولا پرسش‌های یک ذهن کنجکاوی است که در آستانه سفر قرار دارد و می‌خواهد وسیله نقلیه خود را انتخاب کند تا راحت تر به مقصد برسد. پرسش‌هایی که ذهن همه مخاطبان سفر را ولو برای چند دقیقه مشغول می‌کند و راه‌های مختلف را پیش پای آنها می‌گذارد.

در اینجا قصد داریم مزایا و معایب سفر با خودروی شخصی، اتوبوس، هواپیما و قطار را بررسی کنیم تا شما بهتر بتوانید براساس مسیر و مقصدتان، وسیله را انتخاب کنید و راهی سفر شوید، پس با ما باشید:

سفر، من و جاده و شادی

معمولا سفر با خودروی شخصی اولین راه حلی است که به ذهن تمام مسافران خطور می‌کند، اغلب مردم دوست دارند با وسیله‌ای که متعلق به خودشان است، راهی جاده شوند و زمان سفر و نوع مسیر آن را خودشان مدیریت کنند. این ایده خوبی است، اما قطعا بهترین نیست چرا که سفر با خودروی شخصی اگرچه مزایایی دارد اما معایب بی شماری هم دارد که باید در نظر گرفت.

اگر قصد سفر در مسیرهای کوتاه بین‌شهری را دارید به طور نمونه از تهران راهی یکی از شهرهای مازندران هستید، استفاده از خودروی شخصی می‌تواند انتخاب درستی باشد چرا که مسیر کوتاه است و موجب خستگی راننده نمی‌شود ضمن این‌که هزینه مصرف سوخت چندان برایتان زیاد نمی‌شود و مهم‌تر این‌که می‌توانید برای لذت بردن از طبیعت زمان مسافرت را خودتان کنترل کنید. اما اگر بنا دارید از بوشهر به مشهد یا از تهران به بندرعباس بروید قطعا سفر با خودروی شخصی معایب و مخاطراتی دارد که باید آنها را در نظر بگیرید به طور مثال خستگی مفرط راننده، هزینه بالای سوخت، پرداخت عوارض بین جاده ای، ترانزیت بودن جاده‌ها، تحمل سرما و گرمای شدید و در نهایت استهلاک خودرو از معایب سفر با خودروی شخصی در مسیرهای طولانی است. پس در سفر با خودروی شخصی حتما مسافت، میزان تحمل راننده و سرنشینان، امنیت جاده، میزان مصرف سوخت، زمان سفر و مهم‌تر از همه سالم بودن وسیله نقلیه تان را در نظر بگیرید تا با یک اشتباه محاسباتی سفر را به کام خود و دیگران تلخ نکنید.

سفر سبز

قطار، امن ترین وسیله حمل و نقل در دنیاست. وقتی سوار قطار می‌شوید نگران گم شدن در جاده‌های ناشناخته یا تصادفات جاده‌ای نباشید و راحت در صندلی خود بنشینید و مناظر زیبا را تماشا کنید.

در طول سفر با قطار می‌توانید به واگن بار یا رستوران رفته و غذای دلخواهتان را سفارش دهید و همان جا بخورید یا در صندلی خود بنشینید و فیلم مورد علاقه تان را ببینید، کتاب بخوانید، آهنگ دلخواهتان را گوش کنید و اگر دوست نداشتید بخوابید.

ایستگاه‌های قطار در مراکز شهرها هستند و اغلب در کنار آنها ایستگاه تاکسی و مترو وجود دارد، برعکس فرودگاه که اغلب چند کیلومتری بیرون شهر قرار دارد و دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی در آن سخت است. با انتخاب قطار در هزینه و زمان رسیدن به ایستگاه صرفه‌جویی می‌کنید. در کل معایب سفر با قطار بسیار کم است اما در ایران خطوط ریلی محدود است و نمی‌توان آن را به یک انتخاب همیشه و در همه جا معرفی کرد، اما اگر گزینه قطار در مسیر سفرتان موجود است، بدون شک آن را انتخاب کنید. راستی سفر با قطار کمترین آلودگی را برای محیط‌زیست دارد. برای همین سفر با قطار را سفر سبز نام نهاده‌اند.

سفر در وقت طلایی

به‌طور حتم یکی از راحت‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در سفر هواپیماست. هواپیماها در انواع مختلف زمان سفر را به حداقل می‌رسانند تا مسافران، طلایی‌ترین لحظات زندگی خود را بین مبدا و مقصد تلف نکنند.

پرواز با هواپیما توانسته انسان را به مناطقی ببرد که اجداد وی آرزوی دیدن آنها را داشته‌اند و هر ساله بیش از ۳۰۰ میلیون انسان با هواپیما سفر می‌کنند، چرا که بهترین نوع سفر بین قاره‌ای است و هزینه‌های زمانی سفرهای طولانی را کاهش می‌دهد، اما شرایط پرواز می‌تواند به مجموعه‌ای از مشکلات سلامتی مثل عفونت و کمردرد تا لخته شدن خون منجر شود.

سفر هوایی یکی از پر ریسک ترین و خطرناک ترین انواع سفر است، همه ما قطعا در طول زندگی با خبر سقوط هواپیما مواجه شده‌ایم، اتفاق تلخی که موجب کشته شدن همه سرنشینان آن می‌شود. همین رخداد موجب شده بسیاری از افراد قید مزایای سفر هوایی را زده و آن را از گزینه‌های انتخابی خود خارج کنند.

همچنین هزینه مسافرت با هواپیما در مقایسه با انواع وسایل نقلیه دیگر در اغلب موارد گران‌تر است و در سفرهای تفریحی و خانوادگی باید رقم بالایی را برای آن در نظر بگیرید.

اما با وجود ریسک بالا، برای سفرهای خارج از کشور و بین قاره‌ای بهترین گزینه هواپیماست به شرط این‌که شرکت هواپیمایی معتبری را انتخاب کنید که امنیت سفر شما را تامین کند.

راستی در شماره بعد قصد داریم راهنمای سفر با هواپیما را برایتان بنویسم، پس با ما همراه باشید.

سفر ارزان

در سراسر دنیا، استفاده از اتوبوس، یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای سفر است. استفاده از اتوبوس برای سفرهای برون‌مرزی یا از شهری به شهر دیگر، برایتان بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود، اما از آنجا که هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست، اتوبوس هم معایبی دارد که موجب می‌شود افراد تمایلی به سفر با اتوبوس نداشته باشند. بر‌خلاف پرواز با هواپیما یا استفاده از قطار، سفر با اتوبوس بسیار طولانی‌تر است و در اغلب موارد چندان راحت هم نیست. همین دلایل باعث می‌شود اکثر افراد هرگز از اتوبوس برای مسافرت استفاده نکنند. کسانی که با اتوبوس سفر کرده‌اند، بخوبی می‌دانند باید برنامه‌های خود را با رانندگان اتوبوس تنظیم کنند؛ حتی برای استفاده از سرویس بهداشتی.

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در سفر با اتوبوس با آن مواجه شوید، شلوغی اتوبوس است. بخصوص زمانی که تنها سفر می‌کنید ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که مجبور شوید تمام طول مسیر را در کنار یک فرد غریبه بگذرانید. این غریبه ممکن است کم‌حرف یا پرحرف، مرتب یا کثیف و شلخته باشد. ممکن است سر جای خود بنشیند یا حتی جای شما را هم بگیرد. بسیاری از افراد برای سفر با اتوبوس، بالش و پتو به همراه می‌آورند که ایده‌ بسیار خوبی است. البته هر چه وسایلی که همراه خود می‌برید، سبک‌تر باشد، سفر راحت‌تری خواهید داشت. در صندوق اتوبوس‌ها معمولا جای کافی برای نگهداری چمدان‌های بزرگ و سنگین وجود ندارد. البته اتوبوس‌های بهتر، طبعا گران‌تر است، اما باز هم قیمت‌شان به بلیت هواپیما نمی‌رسد. خطوط اتوبوسرانی بهتر معمولا توقف‌های بیشتر، صندلی‌های راحت‌تر و امکانات بهتری دارند.

506 فوت‌های کوزه‌گری در سفر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *