جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

فرماندار مشهد: اسکان مسافر در حسینیه ‌و مدرسه هتلداری را نابود می کند

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ فروردین ۱۳۹۷

فرماندار ویژه مشهد گفت: سیاست استفاده از حسینیه ‌ها و مدارس برای اسکان زائران و مسافران منجر به نابودی صنعت هتلداری می شود بنابراین باید در این خصوص تجدیدنظر صورت گیرد.

محمدرحیم نوروزیان روز سه شنبه در جریان بازدید از پروژه های منطقه ثامن در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد افزود: اگر معادل نیمی از هزینه اسکان فرهنگیان و زائران در مدارس، به اسکان آنان در هتلها اختصاص یابد نه تنها موجب رونق صنعت گردشگری و هتلداری مشهد می ‌شود بلکه تکریم مقام فرهنگیان را نیز به دنبال دارد.

وی ادامه داد: ۲۰۰ مکان اقامتی متعلق به دستگاههای دولتی هم اینک در مشهد وجود دارند. هر وزارتخانه برای خود در این شهر زائرسرا بنا کرده و به نوعی هتلداری می‌کند.

فرماندار مشهد گفت: از شهرداری مشهد می‌خواهم تسهیلات برای ساخت زائرسرا در اختیار دستگاههای دولتی قرار ندهد چون این امر نابودی صنعت هتلداری این کلانشهر را در پی دارد.

سالانه حدود سه میلیون گردشگر خارجی و ۲۷ میلیون گردشگر داخلی به مشهد سفر می کنند. خراسان رضوی با بیش از نیمی از واحدهای اقامتی دائم کشور شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر در مجموع هزار واحد از این مراکز اقامتی را در خود جای داده است.

وی در ادامه همچنین اظهار کرد: با اجرای طرحهای نوسازی در بافت اطراف حرم مطهر رضوی در مشهد حقوق مکتسبه‌ حدود ۴۰ هزار میلیارد ریالی برای مالکان و سرمایه گذاران این منطقه به وجود آمده است. باید برای پاسخگویی صحیح به این حقوق مکتسبه چاره اندیشی شود. فقدان پاسخگویی به این موضوع تبعات اجتماعی خاص خود را در پی دارد.

نوروزیان افزود: میزان اعتبار اجرای کامل طرح نوسازی اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و منطقه ثامن مشهد حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال می باشد که ۱۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال آن کسری است. تامین این کسری در مقابل حجم سرمایه ‌های بزرگ و کوچک موجود رقمی نیست.

اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده منطقه ثامن مشهد و پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) در محدوده ای به وسعت ۳۱۰ هکتار از سال ۱۳۷۱ آغاز شده و تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.

منبع: عصر ایران

eskane mosaferan فرماندار مشهد: اسکان مسافر در حسینیه ‌و مدرسه هتلداری را نابود می کند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • پریسا جهانیان

    این صحبت اصلا منتطقی نیست، بهرحال قشر پایین کشور هستند که برای سفر مجبور به استفاده از حسینیه و مدرسه هستند، و این قشر اگر این ها نباشه بازهم به هتل ها نخواهند رفت و فقط دیگر به مسافرت نخواهند رفت!

    ۲۴ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *