رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ مرداد ۱۳۹۶

عمارت صمیمی رامهرمز

لینک این مطلب کپی شد!

عمارت صمیمی (باغ صمیمی) یا باغ امیر سپهدار از باغ‌های سکونتی _حکومتی دوره قاجار است که به عنوان حاکم نشین شهرستان رامهرمز استفاده می‌شد، و متاًثر از باغ‌های فرنگی ساخته شده است. این باغ شامل عمارت اندرونی است. عمارت به عنوان فضای ورودی بوده و در بیشتر موارد محل استقرار و سکونت نگهبانان و سایر کارکنان خدماتی صاحب باغ و مهمانانش بوده است. عمارت اندرونی که همان کوشک میانی می‌باشد در دو اشکوب همکف و زیر زمین بنا شده است و محل کارهای حکومتی و دفتر ی بود، در دوران پهلوی این کوشک محل زندگی صاحب وقت باغ اختصاص داشت.
طبقه همکف شامل سرسرا، چهار اتاق و یک سفره خانه است دارای سقفهای گنبدی از نوع چهار بخشی و طاق و تویزه می‌باشد. زیر زمین آن شامل دو اتاق و یک سرسرا است. این بنا دارای خیشخال و بار گیر نیز می‌باشد. این بنا به شهاره ثبت ۹۹۵۶ در سال ۱۲/۶/۱۳۸۰در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این عمارت در دوره قاجار توسط امیر حسین سپهدار ساخته شد و در دوره پهلوی اول توسط شخصی به نام صمیمی خریداری شد ، این عمارت در محله کیمه« Kimeh » « یوسف آباد رامهرمز واقع است ، در حدود ۱۳۰۰۰ متر مساحت دارد و دارای باغ با انواع میوه ها از کنار تا نارنج و نخل و ارغوان و…. می باشد . این بنا دارای یک کوشک در دو طبقه است ، ساختمان های الحاقی به آن محل بارگیری و تخلیه کالا و غلّات بوده ؛ این ساختمان دارای یک هشتی بزرگ « اتاقی با گنبد بزرگ که در وسط آن یک حوض بزرگ است » می باشد ؛ این عمارت دو برج بزرگ نگهبانی داشته که یکی از آن ها پابرجاست . در سال های اخیر مرمت خوبی صورت گرفته و به یک مکان دیدنی تبدیل شده است .

 عمارت صمیمی رامهرمز

 عمارت صمیمی رامهرمز

 عمارت صمیمی رامهرمز

 عمارت صمیمی رامهرمز

 عمارت صمیمی رامهرمز

 عمارت صمیمی رامهرمز

 عمارت صمیمی رامهرمز

 عمارت صمیمی رامهرمز

 عمارت صمیمی رامهرمز
عکس ها ارسالی از همکار خوبمون آقای امیر جنیدی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *