جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

عرق بهارنارنج شیراز

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ شهریور ۱۳۹۶

یکی از سوغاتی‌های مشهور شهر شیراز عرق بهارنارنج است. با سفر به شهر شعر و ادب شیراز، مخصوصاٌ در ماه اردیبهشت می‌توانید عطر و بوی بهارنارنج را در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر استشمام کنید. در واقع، شیراز به داشتن درختان بهارنارنج شهره است. شاید باور نکنید اما این درخت‌ها حتی در پارک‌ها، فضای سبز اداره‌ها و پارک‌ها نیز دیده می‌شوند. به خاطر آب‌وهوای مطبوع و خوب شهر شیراز، امکان پرورش و رشد این درختان زیبا در آن فراهم است. در ماه اردیبهشت، باغداران عزیز شیرازی شکوفه‌های زیبای بهارنارنج را جمع‌آوری کرده و به‌وسیله دستگاهی مخصوص عصاره آن را تهیه می‌کنند. عرق بهارنارنج شیراز، خواص زیادی داشته و می‌تواند به‌عنوان دارویی مؤثر و مفید در درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
یکی از خاصیت‌های دارویی این نوع از عرقیجات، اثر فوق‌العاده آن بر روی سیستم اعصاب بوده و به رفع اضطراب و بدست آوردن آرامش کمک زیادی می‌کند. برای حل مشکل بی‌خوابی می‌توانید این محلول را حدود ۲ ساعت قبل از خواب میل کنید. بدین ترتیب، خوابی آرام و دلنشین را تجربه خواهید کرد. تهیه دمنوش از گل این گیاه و میل کردن آن برای مدتی متوالی در رفع قولنج‌های عصبی مؤثر است. عرق بهارنارنج شیراز، برای افراد مبتلا به مشکلات معده بسیار مفید بوده و در تسکین دردهای سینه تأثیری شگرف دارد. برای رفع بزرگی طحال، به‌طور مداوم این عرق را مصرف کنید. اگر عرق بهارنارنج را با کمی آب کرفس مخلوط کنید می‌تواند در از بین بردن سنگ‌های مثانه و کلیه‌ها در شما واقعاٌ تأثیرگذار باشد. در صورت وجود فردی مبتلا به بیماری صرع، حتماٌ همیشه یک شیشه عرق بهارنارنج در منزل داشته باشید. برای پیشگیری از بی‌حوصلگی و بداخلاقی در افراد، نصف لیوان عرق بهارنارنج شیراز را به همراه نصف لیوان آب و ۲ تکه یخ مخلوط کرده و نوش جان کنید. حتی می‌توانید برای شیرین شدن شربت، کمی سکنجبین به آن بیفزایید.
از دیگر خواص این عصاره خوش‌بو می‌توان به تنظیم فشار خون، رفع یبوست، بهبود سردردهای میگرنی، رفع سرگیجه و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های جدی و مزمن مانند ناراحتی‌های قلبی نیز اشاره کرد. از دم‌کرده این گیاه برای رفع سکسکه‌های شدید استفاده می‌شود. گفتی است که از عصاره بهارنارنج در صنعت عطرسازی و تهیه انواع اسانس نیز کاربرد دارد.
عرق بهارنارنج شیراز 2 عرق بهارنارنج شیراز

عرق بهارنارنج شیراز 3 عرق بهارنارنج شیراز

عرق بهارنارنج شیراز 4 عرق بهارنارنج شیراز

عرق بهارنارنج شیراز 5 عرق بهارنارنج شیراز

عرق بهارنارنج شیراز عرق بهارنارنج شیراز

عرق بهارنارنج شیراز 1 عرق بهارنارنج شیراز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    هم خود نارنج شیراز هم بهار نارنجش و هم عرق بهار نارنج شیراز بی نظیره.علاوه بر این ها خیلی از شیرازی های اصیل مربای بهار نارنج هم درست میکنن

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • علی طاهرخانچی

    عرق بهار نارنج واقعا نوشیدنی خوشمزه ای است و از بهترین های سو غاتی شیراز هست .

    ۲۰ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    عرق بهار نارنج و خود بهار نارنج یکی از سوغاتی های خوب شیرازه، بهتره در فصل بهار بیاین و خرید کنین ک تازه و بکر باشه

    ۲۸ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *