جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

طرح شب های روشن، تحرکی برای رونق گردشگری رشت

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ فروردین ۱۳۹۷

رشت – ایرنا – طرح شب های روشن در رشت که اواخر اسفندماه امسال در پیاده راه فرهنگی این کلانشهر به اجرا درآمد و تداوم نیز خواهد داشت، نقش موثری در افزایش مقصد گردشگری دارد و در ایام نوروز، با استقبال مسافران همراه بود.
مصطفی سالاری استاندار گیلان شانزدهم اسفندماه گذشته در نشستی در استانداری از اجرایی شدن طرح شب های روشن در کلانشهر رشت بعنوان اولین بار خبر داد و گفت که دستورهای لازم به شهرداری، میراث فرهنگی، اصناف و ناجا برای فراهم سازی مقدمات اجرای این طرح داده شده است.
وی توسعه گردشگری شهری، مدیریت اوقات فراغت شبانه شهروندان، مسافران و گردشگران، ایجاد فرصت های جدید اشتغال پایدار، کمک به شادابی و نشاط مردم، کمک به انسجام خانواده، استفاده از فرصت شب برای دور هم بودن اعضای خانواده در بازارهای شبانه و کمک به کاهش افسردگی، کاهش استرس، کاهش اثرات مخرب تنهایی به ویژه برای دانشجویان و سالمندان را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

shabhaye roshan طرح شب های روشن، تحرکی برای رونق گردشگری رشت

**طرح شب های روشن، گامی برای توسعه گردشگری
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت بعد از انتشار خبر اجرای طرح شب های روشن، در جلسه شورا بیان کرد که اجرای این طرح، گامی موثر و ارزشمند برای توسعه گردشگری بوده و بدون هیچ هزینه ای، تحرک ارزشمندی برای توسعه و رونق گردشگری در رشت است.
رضا رسولی خاطرنشان کرد که اجرایی شدن این طرح به عنوان یک اتفاق خوب می تواند در حوزه اقتصاد خرد مردم در کلانشهر رشت پویایی ایجاد کند.
در نهایت، اولین شهر شب های روشن کشور ۲۵ اسفندماه گذشته با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رشت افتتاح شد. در این رابطه مسئولان شهرداری رشت معتقدند که طرح شب های روشن مقصد گردشگری در این کلانشهر را در ایام نوروز افزایش داد و موجب ماندگاری گردشگران در رشت شد.

** اتصال بخشی از دستفروشان خیابان امام خمینی، شریعتی و علم الهدی به شب های روشن
معاون خدمات شهری شهرداری رشت در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح شب های روشن در پیاده فرهنگی رشت در افزایش مقصد گردشگری در این کلانشهر در ایام نوروز نقش موثری داشت.
علی مقصودی افزود: گردشگران و شهروندان در کلانشهر رشت از طرح شب های روشن در پیاده راه فرهنگی در ایام نوروز استقبال خوبی داشتند و حضور مسافران و همشهری ها تا پاسی از شب در این پیاده راه، قابل توجه بود.
وی با بیان اینکه مهمترین دستاورد موضوع شب های روشن باید برای اصناف رشت باشد، اظهار کرد: مقصد گردشگری و استقبال آنها از طرح شب های روشن، رونق اقتصادی را نیز به همراه داشته است.
مقصودی با یادآوری استقبال مسافران از رشت به عنوان مقصد گردشگری گفت: در ۱۳ روز نوروز، شش هزار و ۵۳۷ چادر تنها در حاشیه پارک های قدس، کشاورز، دانشجو و کمپینگ بوستان ملت رشت نصب شد که این آمار ، غیر از چادرهای نصب شده در حاشیه پایانه و سایر مناطق این کلانشهر است.
وی اضافه کرد: رشت نیز در ایام نوروز به تبع افزایش مسافر در استان گیلان و شهرستان رشت، نسبت به سال گذشته با افزایش مسافر روبرو بوده است.
وی درباره طرح شب های روشن خاطرنشان کرد: شهرداری رشت در اجرای این طرح در پیاده راه فرهنگی ذینفع نیست و در این باره صرفاً در راستای وظایف خود، بهبود محیط شهری را در اولویت دارد.
به گفته مقصودی، اگرچه شهرداری کلانشهر در این طرح منتفع نیست اما اگر واحد صنفی درآمد مناسب داشته باشد، عوارض شغلی خود را بموقع پرداخت می کند و اگر شهروندان ما نیز بهبود محیط شهر را مشاهده کنند، رضایت بیشتری نسبت به عملکرد شهرداری و مجموعه دستگاه های مربوطه خواهند داشت.
معاون خدمات شهری شهرداری کلانشهر رشت ادامه داد: بر اساس همین رویکرد، سعی خود را برای اجرای هرچه بهتر طرح شب های روشن به کار گرفته ایم که موضوع مربوط به دستفروشان و مکمل کردن آنها برای شب های روشن از جمله برنامه های شهرداری رشت است.
وی خاطرنشان کرد: در موضوع دستفروشان با چالش روبرو هستیم یعنی نگاه عمومی درباره برخورد با دستفروشان به هر نحوی، نگاهی قهری با عوامل مربوطه است اما بایستی به این موضوع توجه داشته باشیم که وجب به وجب خیابان های شهر، متعلق به شهروندان است.
مقصودی با اشاره به برگزاری جلسه های مختلف برای بهره گیری از طرح شب های روشن به منظور رفع مشکلات مربوط به دستفروشان اضافه کرد: ساعات کار بخشی از دستفروشان مجموعه بازار خیابان امام خمینی (ره) ، شریعتی و علم الهدی را به شب های روشن متصل می کنیم.
وی بیان داشت: در راستای جلب رضایت شهروندان، اصناف و بهبود محیط شهری، برنامه این است که دستفروشی را در طول روز و تا ساعت شروع طرح شب های روشن در پیاده راه فرهنگی نداشته باشیم و این برنامه را به فرمانداری برای تصمیم گیری اعلام کرده ایم.
مقصودی افزایش جذابیت در پیاده راه فرهنگی رشت را از دیگر اقدامات شهرداری برای اجرای هرچه بهتر طرح شب های روشن عنوان و اظهار کرد: همه تلاش خود را به کار می گیریم تا مسافرانی که وارد گیلان می شوند، مجموعه پیاده راه مقصدی برای گردشگری آنان باشد.
رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.
نوروز امسال افزون بر هشت میلیون مسافر در استان گیلان اقامت کرده اند که این آمار نسبت به سال گذشته بیش از ۲۶درصد افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد