جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

صالح آباد همدان

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ فروردین ۱۳۹۷

صالح‌آباد شهری در ۲۵ کیلومتری همدان با مختصات جغرافیایی شرقی′۲۱°۴۸ شمالی′۵۵°۳۴ / ۴۸٫۳۵غرب ۳۴٫۹۱۷جنوب / -۴۸٫۳۵ -۳۴٫۹۱۷ و از توابع شهرستان بهار است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۹۰ به طور تقریبی ۸۴۸۰ نفر می‌باشد. این شهر در کنار سه راهی جاده همدان -سنندج- کرمانشاه قراردارد.سابق بر این عبور محور ارتباطی همدان به غار علیصدر از داخل شهر موجب رونق و رشدشهر بوده ولیکن در حال حاضر بدلیل احداث راه جدید همدان به بیجار تردد مسافران و گردشگران از شهر بطور چشمگیری کاهش یافته و تاثیرات نامطلوبی بر رشد و توسعه شهر گذاشته است.در اطراف این شهر کوچک زمین‌های کشاورزی پراکنده دیده می‌شود و بیشتر سیب‌زمینی و گندم کشت می‌گردد. یکی از شاخه‌های فرعی رودخانهٔ قره‌چای از این شهر می‌گذرد و با ایجاد سدی کوچک از آن برای آبیاری تاکستان‌ها و مزارع آنجا استفاده می‌شود.در حاشیه غربی و جنوب غربی شهر مناطق جنگلی وجود دارد که هر هفته افراد بسیاری از شهر های اطراف و ساکنین اوقات فراغت و تعطیل را در آنجا سر می کنند. از سوغات معروف این شهر به انگور و شیره آن می‌توان اشاره کرد. از نقاط تاریخی این شهر می توان به پل انگلیسی ها مربوط به جنگ جهانی اول، حمام تاریخی شهر و خانه حیدری که از نظر معماری فضاهای داخلی ونمای داخلی اثری ماندگار به شمار می رود اشاره کرد.از نکات جالب توجه این شهر وجود تعداد بسیار زیاد کامیون در آن است به طوری که طبق سرشماری سال ۱۳۸۰ در این شهر کوچک حدود هزار دستگاه از این کامیونها در این شهر وجود داشته و مشاغل صنعتی مرتبط در این شهر رونق دارد.در طی سالهای اخیر با همت مردم و مسئولین طرح هایی در دست اقدام است که دوباره حیات شهر بازگردد و جایگاه ان در استان ارتقاء یابد . ایجاد شهرک صنعتی، احداث شهرک مشاغل مزاحم، احداث پارک تفریحی در حاشیه شهر و احیاء مناطق جنگلی با اجرای طرح پارک جنگلی صالح آباد از جمله این اقدامات است.این شهر در کنار سه راهی جاده همدان -سنندج- کرمانشاه قراردارد.در اطراف این شهر کوچک زمین‌های کشاورزی پراکنده دیده می‌شود و بیشتر سیب‌زمینی و گندم کشت می‌گردد. یکی از شاخه‌های فرعی رودخانه قره‌چای از این شهر می‌گذرد و با ایجاد سدی کوچک از آن برای آبیاری تاکستان‌ها و مزارع آنجا استفاده می‌شود.
از سوغات معروف این شهر به انگور و شیره آن می‌توان اشاره کرد. اکثر مردم این شهر مالک کامیون‌های کشنده هستند؛ به طوری که طبق سرشماری سال ۱۳۸۰ در این شهر کوچک حدود هزار دستگاه از این کامیونها در این شهر وجود دارد و مشاغل صنعتی مرتبط در این شهر رونق دارد.

salehabad صالح آباد همدان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    صالح آباد شهریه که زمین های خاصل خیز خوبی داره و بیشتر مردم اونجا کشاورزی می کنند و بیشترین محصولی که از این شهر تولید میشه سیب زمینی و گندمه

    ۶ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    شیره انگور صالح آباد خیلی معروفه.در کل چیز خاصی نداره و تا چشم میخوره کامیون میبینید تو این شهر

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *