رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ مهر ۱۳۹۳

شهر جدید صدرا

اشتراک گذاری

شهر جدید صدرا یکی از شهرهای جدید ایران واستان فارس است که در فاصله ۸ کیلومتری شمالغربی شیراز قرار دارد. شهر مادر صدرا ، شیراز می باشد که فاصله از مرکز شهر مادر ۱۵ کیلومتر و به علت محدود شدن بین دو رشته کوه دارای یک نسیم دائمی از طرف شمال غرب ( گویم ) به طرف جنوب شرق(باجگاه ) بوده و باعث می گردد آلودگی هوا به ‘حداقل’ برسد . این شهر که در ابتدا”از شهرک های تازه شیراز بوده”در سال‌های اخیر به دلیل رشد و توسعه زیاد از نظر تقسیمات کشوری، شهری مجزا از شیراز شده است. مطالعات و طراحی شهر جدید صدرا در ابتدای سال ۱۳۶۸ آغاز گردید . این مطالعات بر پایه موقعیت مکانی شهر شیراز و شهرهای اقماری آن و همچنین دورنمای توسعه این مناطق استوار گردید . با توجه به هویت پیش بینی شده برای شهر جدید صدرا با عملکردی فرهنگی – علمی و تحقیقاتی ، طراحی نواحی مختلف آن براین پایه استوار گردیده است.

همچنین پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایت جدیددانشگاه صنعتی شیراز نیز دراین شهر واقع شده است.

از دیگر موارد قابل اشاره می توان به مجتمع خلیج فارس وایستگاه راه آهن شیراز اشاره کرد که در ابتدای بلوار خلیج فارس واقع شده است.عمده فعالیات های شهری به عهده شرکت عمران و شهرداری صدرا می باشد.

فاز یک

این فاز در واقع اولین بخش این شهر می باشد که از سال۱۳۷۱شروع به ساخت وسازشده وعمده جمعیت کنونی این شهر در این فاز ساکن می باشند. همچنین این فاز دربیشتر قسمت هایش دارای عراضی اوقافی میباشد و به دلیل عبور ریل قطار در مجاورت بلوار حافظ و شهرسازی پرتراکم و ارتفاع وفاصله زیاد در محله کوهساروهمچنین تراکم جمعیتی بسار بالا در بلوار فردوسی تمایل بسیار زیادی وجود دارد که شهروندان در منطقه زمین های مسکن وزارت دفاع ساکن شوند.

منطقه وزارت دفاع در فاز۱

این منطقه در محدوده خیابان پاسارگاد ۲ و مولانا ۲ میباشد به دلیل ملکی بودن عراضی و معماری اروپائی ( تراکم جمعیت بسیار کم فضای سبز بسیارزیاد )و فاصله بسیار زیادی که از محل عبور ریل قطار وهمچنین مجاورت با پارک مرکزی صدرا وساخته شدن این محله به موازات طولی باغشهر صدرا ونزدیکی به بیمارستان پیوند اعضا از مرغوبیت ملکی بسیار بالائی برخوردار بوده و گاها از سایر استان های کشور مانند تهران اصفهان تبریز مشهد وکشور های حاشیه خلیج این منطقه راجهت سکونت ا انتخاب می کنند.

سایر مناطق فاز۱

از سایر پروژه های موجود در فاز یک می توان به پروژه مسکن مهر .آسمان صدرا و همچنین بوستان های بسیار زیادی دراین فاز می باشد که می توان به پارک نجوم که دارای یک رصد خانه می باشد اشاره کرد. بیشتر مجتمع های تجاری شهر صدرا در این فاز می باشد که می توان به مرکز تجاری زندیه .مرواریدو…اشاره کرد.

فاز ۲

طراحی این فاز در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ هکتار از سال ۱۳۷۰ آغاز و قطعات آن در دوبخش ویلایی و آپارتمانی از سال ۱۳۷۱ توسط تعاونی مسکن مخابرات .علوم پزشکی .دانشگاه .زمزم .نیروانتظامی.ارتش . زمین شهری و… به متقاضیان واگذار شد. فاز ۲ فاصله نسبتا زیادی با فاز۱ دارد.وخط انتقال گاز ازآن عبور میکند .

b909203b-0edd-4d4a-83c0-d7c51b0a41ff شهر جدید صدرا

           
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    شهره حالت دو تیکه داره یه قسمت آپارتمانیه یه قسمت هم خونه های ویلایی با درخت های سبز

    ۷ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    شهر جدید صدرا شیراز دارای مشکلات فراوانی مثل دور بودن از شیراز و مشکل فاضلاب هست که واقعا در اکثر اوقات بوی نا مطبوعی در این شهر میاد

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    صدرا واقعا جای خوبی هست و کاملا مجزا از شیراز هست.منتهی بیشتر به عنوان خوابگاه استفاده میشه.به دلیل ارزون بودن خونه و آپارتمان مردم اینجا آپارتمان خریدن ولی محل کارشون شیراز هست

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *