جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شهرهای غربی مازندران سرشار از پدیده‌های جذاب برای گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ اسفند ۱۳۹۶

وجود آبشارها، آب‌های سرد و گرم معدنی، بوستان‌های جنگلی، غارها، چشمه‌ها، دریاچه، یادمان‌های تاریخی، صدها مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و به‌ویژه نزدیکی کوه، دریا و جنگل غرب مازندران را به‌عنوان قطب مهم گردشگری در کشور و حتی جهان مطرح کرده است.

*وجود مثلث طلایی عاملی در جذب گردشگر در شهرهای غربی مازندران

«سینا نحوی» کارشناس و لیدر تورهای داخلی و خارجی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مهم‌ترین علت عزیمت مسافران به شمال کشور به ویژه غرب مازندران وجود مثلث طلایی کوه، جنگل و دریا و همجواری آن‌ها باهم است.

وی افزود: وجود جنگل‌های انبوه و پراکنده، رودخانه‌های متعدد خروشان، نزدیکی کوه و جنگل با ساحل و دسترسی در مدت زمان کوتاه به تمام این ظرفیت‌ها و هم‌جواری به پایتخت کشور از علل پرتردد بودن منطقه غرب مازندران به لحاظ گردشگری و میهمان‌پذیری است.

نحوی خاطرنشان کرد: قدمت تاریخی مناطق غرب مازندران که به دوران پهلوی اول و دوم باز می‌گردد نیز با تأثیری که بر اذهان گذاشته، توانسته جذابیت مضاعفی را به مخاطبان القا کند.

وی گفت: کاخ‌های متعدد و وجود اقامتگاه‌ها و هتل‌های تفریحی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، چشمه‌های آب گرم همه باعث شده تا گردشگران به غرب مازندران متمایل‌تر شودند.

*گیاهان دارویی ظرفیتی بی‌نظیر برای گردشگری

«نگار امیرزادی» کارشناس ارشد محیط زیست در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: هوای سالم و بهره‌مندی از طبیعتی سبز و بکر با تغییر فاحش اختلاف ارتفاع در این خطه و وجود گونه‌های متعدد و متنوع جانوری و گیاهی که با صرف کمترین هزینه و به آسانی در دسترس قرار دارد از علت‌های مسافرت به این مناطق است.

امیرزادی وجود منابع معدنی و چشمه‌های آبگرم طبیعی این منطقه را نیز از دیگر موارد استقبال و مراجعه مسافران به غرب مازندران دانسته و گفت: چشمه‌سارها و رودخانه‌های بسیار در غرب مازندران زیستگاه مناسبی را برای استقرار جمعیت انسانی چه در مناطق جلگه‌ای و کوهپایه‌ای و چه نواحی جنگلی و کوهستانی فراهم کرده که خود سبب جذب گردشگر به این منطقه است.

download شهرهای غربی مازندران سرشار از پدیده‌های جذاب برای گردشگری

کارشناس ارشد محیط زیست تصریح کرد: وجود کوه‌های مرتفع و دامنه‌های غنی از گیاهان دارویی، کیفیت مطلوب کشاورزی با تنوع کاشت مرکبات و کیوی، صیادی و وجود گونه‌های خوش خوراک دریایی و رودخانه‌ای از دیگر علل هجوم مسافر به غرب مازندران است.

*پیشینه تاریخی غرب مازندران

«کیکاووس املشی» کارشناس ارشد جامعه‌شناسی در گفت‌وگو با ایسنا یادآور شد: شهرهای غربی مازندران قدمت تاریخی دارند.

کارشناس ارشد جامعه شناسی جمعیت افزود: در اواخر دولت قاجار و با استقرار حکومت پهلوی این مناطق مورد توجه خاص قرار گرفت و از اتفاقات مفید آن موقع می‌توان به احداث محور کندوان اشاره کرد که سبب نزدیکی پایتخت‌نشینان و امرای حکومتی به غرب مازندران شد.

وی افزود: این روند در پهلوی دوم نیز تداوم داشت و توسعه و پیشرفت بیشتری را عاید این مناطق کرد.

املشی یادآور شد: تردد صاحبان جاه و مقام به این مناطق باعث شد تا غرب مازندران شاهد برگزاری مناسبت‌ها و جشن‌های متفاوتی باشد و به مدد آن نیز هجوم مسافران به این مناطق زیاد و زیادتر شد.

وی یادآور شد: از آن زمان تاکنون این شیوه در اذهان نقش بسته و اکنون مسافران با توجه به این پیشینه تاریخی غرب مازندران را کماکان مقصد سفر خود قرار داده‌اند.

منبع: ایسنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *