رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ بهمن ۱۳۹۶

سیستان‌وبلوچستان میزبان جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری می شود

لینک این مطلب کپی شد!

معاون گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره گردشگری سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری ۹ تا ۱۲ اسفند در زاهدان برگزار می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان‌وبلوچستان، مجتبی میرحسینی، معاون گردشگری امروز تنوع فرهنگی و قومی در نقاط مختلف استان را عمل مهم برای جذب گردشگر دانست و گفت: غذای محلی نیز به همین تناسب از تنوع ویژه‌ای در سیستان و بلوچستان برخوردار است.

معاون گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: امروزه در سفره گردشگری غذای محلی ارزش ویژه‌ای یافته است و ما با مفهوم جدید گردشگری غذا مواجه هستیم که بعد از موضوع اسکان، دومین اولویت را در طراحی بسته‌های سفر به خود اختصاص داده است.

او گفت: با توجه به اینکه بسیاری از آیین‌ها، آداب، سنت‌ها و رسوم رفته‌رفته در حال فراموشی هستند با برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها از نشستن غبار فراموشی بر میراث ماندگارمان جلوگیری خواهد شد و راهی برای آشنایی با خوراک اقوام ایجاد می‌شود.

میرحسینی افزود: پخش زنده موسیقی محلی و استفاده از لباس‌های سنتی شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران در کنار اهداف فرهنگی و آموزشی مانند برگزاری رایگان کلاس‌های آشپزی، بیان ویژگی‌های غذا، پیش غذاها و دسرهای مختلف نیز از دیگر بخش‌های جذاب و پرطرفدار این جشنواره است.

او گفت: شرایطی را ایجاد خواهیم کرد تا اقوام مختلف از استان‌های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان خوراک‌های بومی، نان‌های محلی، پیش‌غذاها و نوشیدنی‌ها، میان‌وعده‌ها و شیرینی‌های ویژه فرهنگ خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار ‌دهند.

معاون گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه استفاده از وسایل و ظروف سنتی و دست‌ساز برای آشپزی و ارائه غذا به‌تدریج در حال منسوخ شدن است در این جشنواره فرصتی برای جوانان کم‌سن‌وسال‌تر ایجاد شده تا با شرایط پخت غذا که در قدیم از آن‌ها بهره می‌برده‌اند، آشنا شوند.

میرحسینی افزود: در تلاش هستیم تا با توجه به هم‌مرز بودن و همسایگی و اشتراکاتی که با کشورهای افغانستان، پاکستان، عمان و هندوستان داریم امکان عرضه غذای محلی و سوغات این کشورها به همراه اجرای موسیقی محلی آنان را فراهم آوریم.

خبرنگار: فاطیما کریمی
منبع: خبرگزاری مهر

1-1 سیستان‌وبلوچستان میزبان جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *