رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ فروردین ۱۳۹۷

سیزده بدر در تهران کجا بریم ؟

لینک این مطلب کپی شد!

مکانهای گردشگری و تفریحی تهران در سیزده بدر

شاید روز طبیعت همه برای گذراندن اوقات فراغت خود به دنبال مکانی آرام و زیبا می گردند؛ در این گزارش نیز تعدادی مناطق دیدنی پایتخت از جمله های پارک های جنگلی معرفی شده است.

ارتفاعات شهرک شهید محلاتی
این شهرک که بین دامنه کوههای دارآباد و سوهانک قرار دارد تقریبا تا نقاط مرتفع تپه های منطقه توسعه پیدا کرده است .شمال شهرک ارتفاعات قرار دارند و از جنوب نیز به اتوبان لشکرک منتهی میگردد .

گفتنی است، پارک این شهرک چشم انداز منحصر به فردی به تهران دارد که هر ساله در ایام نوروز و تعطیلات میزبان هزاران مسافر و گردشگر ایرانی و خارجی می باشد.

پارک جنگلی خرگوش دره
این پارک جنگلی با مساحتی بیش از ۱۰۰ هکتار در منطقه ۲۲ شهرداری تهران و کنار مجموعه ورزشی آزادی و آزادراه های تهران کرج و آزادگان واقع شده. پوشش گیاهی خرگوش دره از سرو و کاج و اقاقیا تشکیل شده و جزء کمربند سبز تهران نیز به حساب می آید.

پارک جنگلی کوهسار
این پارک جنگلی تو شمال غرب تهران واقع شده که با آرامشی که داره می تونه یه روز خوب رو برای مسافرانش به ارمغان بیاورد.

کوهسار یکی از معدود پارک هایی که متاسفانه یا میشه گفت خوشبختانه هنوز امکاناتی مثل رستوران و کافی شاپ و حتی سرویس بهداشتی نداره. پارک جنگلی کوهسار می تونه محل مناسبی برای ورزش یا اتراق کردن باشه. دسترسی به این پارک هم از طریق بزرگراه آبشناسان امکان پذیر است.

پارک جنگلی لتمان کن
این پارک جنگلی با فضا و محیط دلنشینی که داره باعث شده تا افراد زیادی جذبش بشن. لتمان کن یه مکان خیلی خوب و مناسب برای تفریح و استراحت دوستان یا خانواده هاست. این پارک به خاطر داشتن مسیرهای پیاده روی و امکانات مناسب جز مقاصد گردشگری شهروندان تهرانی به حساب می آید.

پارک جنگلی چیتگر
پارک چیتگر یکی از بزرگترین پارک های جنگلی استانه که تو بیشتر فصل های سال ازش استفاده میشه. پیست دوچرخه سواری این پارک فوق العاده بزرگ و هیجان انگیزه و برای گذراندن اوقات فراغت پیشنهاد میشود.

پارک جنگلی لویزان
پارک جنگلی لَویزان یکی از پارک های جنگلی شهر تهران و بخش شمیراناته که در شمال شرق پایتخت واقع شده است. این پارک جنگلی از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به شمس آباد، از شرق به شهرک امید، باغ پرندگان و از غرب به ده لویزان محدود می شود. این پارک در ۱۳ کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته و بزرگترین فضای سبز شهر تهران نیز به حساب می آید.

دشت هویج
دشت هویج یا همان دشت گرچال نام دشتی است واقع در لواسان (بالای روستای افجه ) که در رشته کوه البرز مرکزی واقع است و ارتفاع آن از سطح دریا نزدیک به ۲۴۰۰ متر می باشد.

بام تهران:
به بخش بالایی ولنجک و قسمت ابتدای تله کابین توچال گفته می شود. بام تهران به علت وجود مناظر زیبای کوهستانی و نیز دید زیبا از بالاترین نقطه شهر، موجب شده شهروندان تهران برای استفاده از طبیعت و مناظر زیبا، این جاده را به عنوان مسیری تفریحی و محلی برای پیاده روی انتخاب کنند.

ژوراسیک پارک تهران:
یا بوستان دایناسورهای متحرک یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی است که در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسیده است.

مساحت کل پارک ژوراسیک تهران ۳۰ هزار متر مربع است که در آن مجسمه متحرک ۲۸ دایناسور قرار گرفته است. در این پارک زندگی نامه و روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده و ابعاد دایناسورها به صورت واقعی طراحی شده است ، این دایناسورها به صورت کاملا طبیعی طراحی شده اند به طوری که پلک می زنند و دست و پای آنها حرکت می کند همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می آید و مجددا به داخل می رود نیز طراحی شده است.

مسیر دسترسی:

سعادت آباد ، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایینتر از پارک پرواز.

ساعت کار ۹.۳۰ الی ۲۱.۳۰

دریاچه شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر :
دریاچه ای مصنوعی است که در شمال غرب تهران و در منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده است. مساحت این دریاچه ۱۳۰ هکتار است و در مجاورت آن ۱۲۰ هکتار مجموعه تفریحی نیز در پهنه خشکی ایجاد شده است و با توجه به امکاناتی که دارد جزو جاذبه های گردشگری تهران به شمار می آید و پذیرای خیل عظیمی از گردشگران است و لذت قایقرانی با هزینه ای اندک را برای آنان به ارمغان می آورد.

مسیر دسترسی دریاچه چیتگر:

مسیر شماره یک :همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس

مسیر شماره دو :اتوبان آزادگان شمالی، خروجی شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس

مسیر شماره سه :جاده مخصوص کرج، خروجی ایران خودرو شمالی
دریاچه چیتگر سیزده بدر در تهران کجا بریم ؟

بوستان قیطریه:
یکی از بوستانها (پارکها)ی شمال شهر تهران است که در ناحیه ۷ منطقه ۱ شهرداری تهران واقع شده است. مساحت این پارک در حدود

۱۲۲۶۰۶ متر مربع می باشد.

مسیر دسترسی :

بوستان قیطریه در شمال بزرگراه صدر و انتهای خیابان قیطریه واقع است و از شمال به فرمانیه، از جنوب به میدان پیروز و بزرگراه صدر، از شرق به چیذر و از غرب به قیطریه و شریعتی محدود می شود.

بوستان آب و آتش

یکی از بوستانهای متفاوت شهر تهران با مساحتی گسترده و امکانات تفریحی مختلف که بدون شک از دیدنیهای تهران محسوب می شود. بوستان آب و آتش با مساحت ۲۴ هزار مترمربع در تیرماه ۱۳۸۸ افتتاح شد.

بوستان آب و آتش یا بوستان حضرت ابراهیم (ع) دارای تجهیزاتی مانند چهار برج آتش، آبنما،فضای بازی با آب، چادری ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفری، پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه رانی، فانوس دریایی، آلاچیق،… و محیط سبز است که آنرا از سایر بوستانهای تهران متمایز کرده است.

مسیر دسترسی:

بوستان حضرت ابراهیم (ع) در شمال مجموعه تفریحی اراضی عباس آباد تهران قرار گرفته است. بوستان آب و آتش در میدان ونک، اتوبان شهید حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، دست راست، جنب اتوبان. در اولین کوچه بعد از چهارراه جهان کودک راه دارد که آخر آن خیابان پارکینگ مخصوص پارک نیز در نظر گرفته شده است.

بوستان نوروز
یکی از مکانهای دیدنی تهران در غرب بزرگراه شهیدمدرس و جنوب پارک آب و آتش می باشد که با عبور از مجموعه آب و آتش و ادامه مسیر به سمت جنوب، بعد از اتوبان شهید همت با استفاده از یک پل ارتباطی وارد بوستان نوروز و مجموعه پلانتاریوم می شوید.

میدان آزادی
میدان آزادی از بزرگ ترین میدان های تهران است که برج آزادی با ارتفاع چهل و هشت متر ، نماد تهران در آن قرار دارد .

دربند
دربند، یکی از محله های تهران، پایتخت ایران است. محله دربند از مناطق خنک و گردشگری تهران است .

درکه
درکه یکی از از قدیمی ترین و زیباترین محلات ییلاقی شمیرانات است که در امتداد دره مصفایی به همین نام به صورت شمالی-جنوبی و در دو طرف مسیر رودخانه درکه واقع شده است.

بوستان ولایت
مساحت کل این پارک بعد از راه اندازی تمام فازهایش به ۲۷۰ هکتار می رسد.

مسیر دسترسی:

انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان. بوستان ولایت در زمین های پادگان قلعه مرغی ساخته شده و بعد از افتتاح خط مترو هم خیلی راحت می توانید به اینجا برسید.

بوستان نهج البلاغه
پارک در دره فرحزاد ساخته شده. بین بزرگراه های نیایش، همت و غرب یادگار امام.

پارک جنگلی پردیسان
پارک جنگلی پردیسان یکی از بوستان های بزرگ و مشهور شهر تهران است که در شمال غربی آن قرار دارد.

پارک جنگلی پردیسان از شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از جنوب به بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران محدود می شود. بزرگراه یادگار امام با جهت شمال به جنوب، این بوستان را به دو بخش تقسیم نموده که پیوند آن ها از طریق دو پل برقرار شده است.

پردیسان  سیزده بدر در تهران کجا بریم ؟

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *