رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ فروردین ۱۳۹۶

سیر ترشی گیلانی

لینک این مطلب کپی شد!

سیر ترشی از ترشی های مجلسی گیلان است. برای تهیه آن سیر های درشت و یک دست محلی را انتخاب کرده ، پوست زاید ان را می گیرند و ریشه ی ته آن را تمیز می کنند و در شیشه های در دار به نام محلی ( نقلدان ) می ریزند و می چینند و ظرف را پر از سرکه می کنند و کمی نمک داخل آن می ریزند . گاهی یک مشت کوچک زرشک هم داخل آن اضافه می کنند و می گذارند تا به مدت یک سال بماند. معمولا خانواده های صاحب ذوق ، هر سال دو نقلدان بزرگ ترشی می گذارند . یکی از ان را مطلقا دست نمی زنند و تا ۷ سال می گذارند تا بماند . ترشی هفت ساله ، ضمن این که بسیار مطبوع ، ترد و خوشمزه و شکلاتی رنگ است ، خاصیت دارویی نیز دارد . سیر ترشی هفت ساله (و گاهی چهار یا پنج ساله ) از سوغاتی های درون فامیلی است . یک شیشه سیر ترشی خوب و مرغوب و مایه دار ، تحفه دلپذیر و گرانی است که مطمئنا از طرف میزبان با رضایت تمام پذیرفته می شود.

306 سیر ترشی گیلانی

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    گرمي سير مصلح سردي ماهي است. در برخي نقاط براي اينكه سركه گلو را اذيت نكند و سير نرم شود كمي شيره خرما نيز اضافه مي كنند.

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نسترن حبیب الهی

    سیر ترشی از ترشی های خوشمزه شمال است که پای ثابت سفره های شمال است و در رستورانها هم در کنارغذا به خصوص کباب ها سرو میشه .

    ۱۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *