جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای گردشگری رند

تاریخ بروزرسانی :
۴ مرداد ۱۳۹۴

روستای رند در ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد تجاری، صنعتی ماکو قرار دارد. این روستا سرسبز در دامنه کوه قرار دارد و وجود چشمه های جوشان آب معدنی ، این روستا را در منطقه از شهرت فراوانی برخوردار ساخته است. جمعیت آن طبق سرشماری سال ۱۳۹۰ بالغ بر ۴۵۰نفر بوده است. چشمه هایی همچون کند بولاغی ، قمیشلی بولاغ ، جیللی بولاغ، گول اویز و کربلایی نظر بولاغی واقع در ارتفاعات شمال روستا از چشمه های این روستای سرسبز میباشند. در طی سالهای حکمرانی اورارتوها روستای رند بعنوان منطقه ای سوق الجیشی نقشی مهم در حفظ قلمرو آنان داشته است چنانکه پتروفسکی در کتاب تاریخ اورارتو و در ذکر قلعه های آنان از قلعه ای بنام رنت نام می برد قلعه ای که به قول او در نه کیلومتری ماکو واقع شده است قلعه ای که اینک جز خرابه های پی های آن چیزی از آن برجای نمانده است و تنها رد پای پدران اورارتویی ما را در این سرزمین به یادگار نهاده است. روستای رند دارای زمستانی سرد و تابستانی معتدل است. وجود روخانه ساری سو و جوی بار های کوچک آب باعث شده تا همیشه هوای مرطوبی داشته باشد.اهالی رند روزگارشان را بیشتر با باغداری و دامداری و کشاورزی می‌گذرانند و روستا با باغ‌هایی پر از درختان گیلاس، آلبالو، هلو، سیب ، زرد آلو و گردو احاطه شده است.پوشش گیاهی ارتفاعات و کف این روستا گل گاوزبان، آویشن، گل بنفشه، گل ختمی، چای کوهی، ترشک کوهی، کاک اوتی ، گزنه ، خار شتر ، شیرین بیان و… است. وجود درختان کوتاه جنگلی در ارتفاعات این روستا به زیبایی های آن افزوده است.
این روستای سرسبز در سال ۱۳۹۳ از سوی مسئولین محترم منطقه آزاد ماکو به عنوان روستای نمونه گردشگری منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو انتخاب شد.
احداث کاشانه مهمان برای مسافران و گردشگران ، احیاء آسیاب آبی روستای رند ، احداث خیابان قدم برای پیاده روی گردشگران ، احداث هتل های سنتی برای گردشگران ،احداث باغ پرندگان ، احداث غذاخوری هایی با غذاهای سنتی و بومی ، احداث پیست اسکی و صخره نوردی ، از جمله برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو برای این روستای سرسبز می باشد.

شورای اسلامی و دهیاری رند با تشکیل ستاد استقبال از مهمانان نوروزی ۱۵ ویلا را تعیین کرده اند که به صورت رایگان در اختیار مهمانان نوروزی قرار میگرد.

3041 روستای گردشگری رند

3042 روستای گردشگری رند

3043 روستای گردشگری رند

3045 روستای گردشگری رند

3046 روستای گردشگری رند

3047 روستای گردشگری رند

3048 روستای گردشگری رند

3049 روستای گردشگری رند

3050 روستای گردشگری رند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 1.7]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد