جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای همه جا

تاریخ بروزرسانی :
۴ فروردین ۱۳۹۹

روستای همه جا یکی از روستاهای کرج واقع در محور کرج چالوس است که کمتر از یکصد خانوار جمعیت دارد، این روستا به لحاظ واقع شدن در محور کرج چالوس از آب و هوای خنک و مطلوبی برخوردار است و چون به لحاظ موقعیت جغرافیایی برفراز کوه قرار گرفته دورنما و چشم انداز زیبایی نیز دارد. برخی از ساکنان این روستا با تولید فرآورده های لبنی همچون قره قوروت و ماست محلی در کنار دامداری و …،‌ روزگار می گذرانند، گفته می شود بسیاری از ساکنان روستاهای واقع در کرج چالوس، فصلی هستند یعنی ساکن شهر هستند و در روستاها اما خانه دارند، گذران زندگی در فصل زمستان در این روستاها بسیار سخت و دشوار است، روستای همه جا از قابلیتهای زیادی برای گردشگری برخوردار است.

همه جا 1 روستای همه جا

با توجه به این که فصل گرم تابستان شروع شده است و اغلب مردم می خواهند که اوقات فراغت خودشان را در منطقه های خوش آب و هوا بگذرانند. روستای همه جا یکی از همین مناطق خوش آب و هوایی است که به تهران هم تقریبا نزدیک بوده و با گذراندن دو ساعت می توانید به آن دسترسی داشته باشید. نکته ای که وجود دارد این است که از آن جایی که اکثر ایرانی ها از شمال تنها استان ها و شهرهای شمالی را مدنظر دارند سعی می کنند ساعت ها در ترافیک بمانند تا بتوانند به دریا و جنگل های شمال ایران برسند غافل از این که در مسیر جاده های شمالی ایران می توان مناطق بکر و بی نظیری را پیدا کرد که در برخی موارد حتی از شهرهای اصلی شمال هم زیباتر و جذاب تر باشند. همانند همین روستا که در جاده ی چالوس قرار دارد.

روستای همه جا2 روستای همه جا

درخت تاریخی روستای همه جا

در این روستا درختی تاریخی وجود دارد با قدمتی چند صد ساله و قطر حدوداً ده متر که قابلیت ثبت در آثار طبیعی کشور را داراست. این درخت تاریخی، کهنسال، قطور و قدیمی در ارتفاعات این روستا در میان اهالی به نام درخت «آقادار» مشهور شده‌است. این درخت تاریخی، کهنسال، تنومند، زیبا و پرابهت که حتی به نظر می‌رسد هزاران سال قدمت داشته باشد از نوع درخت «اورس» در ضلع شمالی روستای «همه جا» واقع شده‌است. این درخت که همچنان سرسبز است می‌تواند به عنوان نماد گردشگری طبیعی و تاریخی این روستا مطرح شده و در فهرست آثار طبیعی کشور نیز به ثبت برسد. پیش از این دو درخت کهن تاریخی در کنار یکدیگر در این روستا وجود داشتند که یکی از آن‌ها در آتش سوخت و درخت «آقادار» نیز از وسط شکاف برداشته که نیاز به حفاظت کارشناسان منابع طبیعی دارد. این درخت استراحتگاه دامداران منطقه است و آنان به دلیل کهنسالی درخت و احترامی که مردم این منطقه برای طبیعت قائلند هیچ آسیبی به این درخت نمی‌رسانند و به آن دست نمی‌زنند. از دیگر جلوه‌های طبیعی زیبای این روستا می‌توان به دشت چالو و باغ‌های با صفای پهلو چشمه اشاره کرد.میتوان به گیاه داروی شیر خشت که خواص زیادی در طب سنتی داراست در این روستا میتوان اشاره کرد.

روستای همه جا1 روستای همه جا

در جنوب شرقی روستای همه جا غاری به نام ندیک زنک در جنوب شرقی کوه زیبای زنگران وجود دارد که نظر بسیاری از کوهنوردان و گردشگران را به خود جلب اما هیچ کس تا به حال نتوانسته است به آن وارد شود. اگر سنگی داخل غار پرتاب شود برای مدت طولانی صدای آن به گوش می رسد این گنج مرموز نیز خود دست مسئولان و همت والای آنان را می بوسد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 5 میانگین: 3.4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • فرهاد جوانمردی

    روستایی با بیست ابشارطبیعی ده چشمه طبیعی درختان سه هزار ساله منظره های بکر و فرای زیبایی مردمی خون گرم و مهمان نواز حتما یه سر به این روستا بزنین

    ۱۴ آبان, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • امید مهدیلو

    روستای کاملا زیبا با آب و هوای عالی و چشم انداز زیبا حتما در جاده چالوس یه سر به این روستای زیبا بزنید

    ۱۸ فروردین, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *