جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای شفیع آباد فندرسک

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ مهر ۱۳۹۵

روستای شفیع آباد با تعداد ۳۰۲ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۳۰۰ نفر از روستاهای بخش فندرسک و از توابع شهرستان رامیان در استان گلستان می باشد.این روستا در حاشیه جنوبی و کیلومتر ۵۵جاده گرگان وگنبد قرار دارد. فاصله این روستا از مرکز دهستان ۱کیلومتر ، از مرکز بخش ۳کیلومتر و از مرکز شهرستان ۱۵ کیلومتر می باشد.مساحت این روستا در محدوده طرح هادی حدود ۲۳هکتار و محدوده کشاورزی آن ۴۰۰هکتار می باشد.یکی از عوامل ایجاد این روستا وجود زمین کافی و برخورداری از خاک حاصلخیز و همچنین قرار گرفتن در حاشیه جنگل بوده است. قدمت این روستا با وجود شواهد و سفالینه و خورده شیشه های رنگی قدیمی که بدست آمده ، همچنین به استناد به کتاب تاریخ فندرسک بیش از ۵۰۰ سال می باشد.

زبان گویش مردم فارسی و با لهجه فندرسکی اصیل می باشد و قومیت ساکن این روستا فارس می باشد. این روستا تغییرات مهاجرتی ندارد و سکونت دائمی در آن برقرار است.

اسم شفیع آباد با جنگل و چشمه ای به نام دوبرار(Dobrar) اجین شده است و در تمام فصول سال با جاذبه های خاص پذیرای دوستداران طبیعت است در دل این جنگل باطراوت آبشارهایی چون گوشواره از صخره های طبیعت خدادادی آویز است که به نام های اُتره (Otereh) که با داشتن ۷ طبقه آبشار متوالی یکی از زیباترین مناظر کشور می باشد اما متاسفانه به دلیل نداشتن مسیر هموار از دیدها پنهان مانده است. دیگر آبشاری که این جنگل در دل خود جای داده است به نام اُشرشره (Oshershereh) با ارتفاعی بالغ بر ۳۵ متر از دیگر مناظر دیدنی این جنگل است، اما لازم به ذکر است آبشاری دیگر که به آن اُگردگرد (Ogardgard) گفته می شود و در ابتدا مسیر رودخانه واقع در جنگل قرار دارد از مناظر دیدنی دیگر این جنگل است.

در این جنگل چند محوطه که در مسیر رودخانه واقع شده و در تابستان امکان شنا را فراهم می سازد به نام های پاسنگ ، قرم قروم ، چشمه زردگلی ، بند چرخاب و …. می باشد.

آببندان روستا که از دیگر مناظر جذاب روستا می باشد با مساحت ۱۰هکتار و با ظرفیت نیم میلیون مترمکعب آب، در سال ۱۳۸۰ با مساعدت شرکت آب منطقه ای استان گلستان به منظور تامین آب بخش کشاورزی روستا احداث گردیدکه شورای اسلامی در چند سال گذشته اقدام به پرورش ماهی به صورت مشارکتی در این آببندان نموده است.

شغل اصلی مردم روستا عمدتا کشاورزی و در پاره ای دامداری است. یکی از پرطرفدارترین محصولات جالیزی شفیع آباد توت فرنگی است که با طعم و رنگ مطلوب به سراسر ایران توزیع می گردد. ۷۰درصد کار کشاورزی مردم کشت محصول توت فرنگی است که البته محصولاتی از قبیل شالی ، گندم ، سویا و کلزا در این روستا کشت می گردد.

از مکانهای عمومی که در روستا وجود دارد می توان به :

مسجد جامع – فاطمیه – زینبیه – مرکز ICT روستایی – کتابخانه عمومی – پایگاه مقاومت بسیج – فروشگاه تعاونی مصرف روستائیان – گرمابه عمومی – نانوایی – مدرسه ابتدائی اشاره نمود.

141905 روستای شفیع آباد فندرسک

08360398571732745896 روستای شفیع آباد فندرسک

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 18 میانگین: 3.8]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *