رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ خرداد ۱۳۹۷

روستای سفیده خوان

لینک این مطلب کپی شد!

روستای سفیده خوان (اسپره خون) از توابع بخش مرکزی شهرستان تبریز، با مـختصات جـغرافیایی ۴۶ درجه و ۲۴ دقـیقه طـول شـرقی و ۳۷ درجه و ۵۰ دقـیقه عـرض شمالی، در فاصـله ۳۶ کـیلومتری شهر تبریز واقع شده است. این روستا در دامنه‌های شمالی سهند و در ارتفاع ۲۴۸۰ متری از سطح دریا واقع شده و آب و هوای معتدل در فصول بهار و تابستان و سرد در زمستان دارد. آب مشروب و اراضی مزروعی روستای سفیده خوان از سرچشمه‌های باغچه دره سی تأمین می‌شود. روستای سفیده خوان با توجه به گورستان تاریخی (ثبت شده)، قدمتی دیرینه دارد و از نظر تاریخ سکونت و زندگی در این ناحیه از آذربایجان، قابل اعتناست. مردم روستای سفیده خوان به زبان آذری سخن می‌گویند. مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.
جمعیت این روستا در سال ۱۳۹۵ حدود ۲۵۰۰ نفر گزارش شده است. مردم روستای سفیده خوان به فعالیت‌های زراعی، دامپروری و صنایع دستی اشتغال دارند. محصولات زراعی این روستا مشتمل بر گندم، جو، سیب‌زمینی، خیار، گل سرخ (محمدی) و علوفه (یونجه و شبدر) است و محصولات عمدۀ دامی آن نیز شامل گوشت، لبنیات، پنیر و عسل می‌باشد. علاوه بر کشاورزی و دامداری، تعدادی از مردم روستا به فعالیت در صنایع دستی اشتغال دارند. انواع سفال و سرامیک، قالی، مسند، گلیم و جاجیم از جمله محصولات صنایع دستی این روستا است.
روستای سفیده دارای امکانات اولیه از قبیل آب برق گاز تلفن خانه بهداشت پست بانک کتابخانه بوستان وپارک زمین و خانه ورزش اینترنت پرسرعت و غیره می باشد.

-سفیده-خوان-1 روستای سفیده خوان

-سفیده-خوان-2 روستای سفیده خوان

-سفیده-خوان-3 روستای سفیده خوان

-سفیده-خوان روستای سفیده خوان

           
 

نظر کاربران :

  • غیور

    دلم تنگ شده دوساله نرفتم???

    ۲۴ دی, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • محمد سلمانی

    سلام تو روستای شما شخصی بنام پور عزیز است

    ۱۳ اسفند, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
    • رها

      سلام آره

      ۲۸ خرداد, ۱۳۹۹
  • مهرنوش زاده رفیع

    اولین چیزی که اینجا نظر آدم رو جلب میکنه اینه که انگار آسمون سقف نداره. بسکه هواش تمیزه

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    روستايي زيبا و كشاورزي در اين روستا رونق دارد تاريخي و سرسبز اباد

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *