جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای دلیر کلارستاق

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

دهکده دلیر از توابع شهرستان چالوس و منطقه «کلارستاق»، یکی از به یاد ماندنی ترین مکان های دیدنی استان سرسبز مازندران است. این دهکده در فاصله ۶۳ کیلومتری شهر چالوس، از شمال به کلاردشت، از شمال غرب به حضار چال و قله ستبر علم کوه، از شرق به توابع مرزن آباد و از جنوب به منطقه طالقان محصور است.
قبل از ورود به روستای دلیر جاده خاکی به سمت شمال منشعب می شود که پس از طی مسیر بسیار پیچ در پیچ ۷ کیلومتری و گذر از ارتفاع ۲۷۶۰ متری وارد دره مجاور شده و پس از طی ۸ کیلومتر دیگر در کنار رودخانه آسیاب رود به روستای ناتر می رسیم و پس از گذشتن از روستای فشکور دوباره وارد جاده چالوس میشویم.

تعداد کم خانوار ها در روستا نشان می داد که عده ای از مردم شریف منطقه مهاجر هستند، اما در تابستان بر تعداد خانوار ها افزوده می شود. از چشم انداز های روستای دلیر، دشت سرسبز و قشنگ الیت است که در همسایگی روستاست و از جاذبه های گردشگری و طبیعی آن می توان چشمه آبگرم در دوکیلومتری روستا، آبشار، دریاچه، قله زرینه کوه و امامزاده را نام برد. رودخانه ای هم در نزدیک روستا است که در آن ماهی قزل آلاو آزاد را می توان دید.
روستای دلیر پوشش گیاهی و جانوری بی نظیری دارد. از جانوران وحشی منطقه می توان به گرگ، خرس، بزکوهی، خوک و پلنگ اشاره کرد. پرندگانی چون کبک دری، سار و مرغ کوهی نیز اکوسیستم جانوری این روستا را تشکیل می دهند. گیاهانی نظیر بابونه، گل های وحشی، تره کوهی و…. در کوه های اطراف این روستا رشد می کنند. بنا به فرمایش یکی از عزیزان روستایی، سنت های خاصی در روستا از قدیم رسم بوده که به مرور جایشان را بازی ها و رسوم امروزی داده است. پس یادمان باشد که هر وقت خواستیم به مازندران و دریای آن برویم، در مسیرمان جا های زیباتر از دریا هم هست که ما از آنها بی خبریم و به سادگی از کنارشان می گذریم، خودمان را از لذت دیدن این مناطق زیبا و دیدنی محروم نکنیم به شرطی که باز به خودمان قول مردانه بدهیم که در دامن هزار رنگ این پدیده خلقت خداوند زباله و پسماند غذایی نریزیم.

IMG 20180417 011238 1 0 روستای دلیر کلارستاق

IMG 20180417 011638 2 روستای دلیر کلارستاق

IMG 20180417 011240 1 1 روستای دلیر کلارستاق

IMG 20180417 011636 3 روستای دلیر کلارستاق

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 7 میانگین: 3.7]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *