رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ مرداد ۱۳۹۷

رفتار شناسی ایرانیان ( تقلید گرایی )

لینک این مطلب کپی شد!

ایرانیان همواره کوشیده اند تا خصلت های دیگران را نیز مورد آزمون و تقلید قرار دهند . با این همه اگر چه بسیاری از آداب و سلوک اقوام مهاجم یا مهاجر در ایران را پذیرفتند اما آداب و رسوم خود را ازدست نداده اند بلکه از آن طریق به جهانی کردن آداب ایرانی پرداختند .
به نوشته دنیس رایت ایرانیان به اصول و آداب و معاشرت به روش اروپاییان به شدت پای بند شده اند . از جمله به طرز لباس پوشیدن و روش دید و بازدید اهمیت زیاد می دهند ( رایت ,۱۳۱۱)

این جمله ها مربوط به زمانی است که پوشش ایرانیان تحت تاثیر سیاسی کشف حجاب بود اما طی چندین هزار سال پوشش ایرانیان همان بود که مانده و در رویارویی با عریان تنی یونانیان و رومیان بوده است . ایرانیان از اسلام , دین زرتشتی , بودایی , صوفی گرایی , عرفان و… مشی ها و ایده های بسیار تقلید کرده اند و همه را در زندگی به کار بستند .

تقلید گرایی  رفتار شناسی ایرانیان ( تقلید گرایی )

           
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    بله این مشکل حتی در خود من هم وجود داره.این ریشه در تربت و فرهنگ ایرانیا داره

    ۶ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    بله متاسفانه ايرانيان از ديگران تقليد مي كنند در حالي بايد ديگران از ما تقليد كنن نه ما

    ۲۶ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمدحسین یعقوبی

    سلام . بر پایه نظریات کنش های اجتماعی و جمعی باید رفرنس مطلبی که نوشته شده را بطور کامل و با یان علمی منتشر کنید . زیرا با بیان عبارت های تک شرطی و سپس نتیجه را تعمیم دادن از فنون مغالطه در کلام و نوشتار است که خواننده عام را دچار تشویش مقدماتی نموده و به دلیل عدم وجود شواهدی دال بر تایید یا رد آن نهایتا او با توجه به طرح واره ذهنی و تمایلات درونی تصمیم میگیرد و پیروی از این طرز تفکر عواقب قشری شدن و آفت سطحی نگری را به دنبال دارد .

    ۱۳ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *