جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رستوران قجری تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ شهریور ۱۳۹۶

رستوران قجری تهران یکی از خاص‌ترین و منحصربه‌فردترین رستوران‌ها در دل خیابان‌ شلوغ و پرهمهمه ایرانشهر است. حتماٌ از خود می‌پرسید که چرا نام این رستوران را قجری گذاشته‌اند. راستش را بخواهید، این رستوران، تنها رستورانی است که تداعی‌کننده حال و هوای چند سده پیش ایران بوده و احیا‌کننده غذاها و سبک آشپزی دوران قاجار می‌باشد. جالب است که بدانید دوره قاجاریه را می‌توان نقطه اوج و شناخته شدن آشپزی ایرانی دانست. حتی در این دوران کتاب‌های آشپزی مانند خوراک‌های ایرانی و جامع‌الصنایع نیز به رشته تحریر درآمده‌اند.
شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که صاحبان رستوران قجری تهران کتاب آشپزی قدیمی و ارزشمند « جامع‌الصنایع» را سرحوله و راهنمای خود در طبخ غذاهایی عالی و بی‌مانند قرار داده‌اند. غذاهای این رستوران همگی نام و عطر و بوی غذاهای دوران قاجاریه را دارند. در واقع، این کار ایده‌ای خلاقانه و بی‌نظیر محسوب شده و همین موضوع از عوامل محبوبیت رستوران قجری در میان تهران‌نشینان است. چلو جوجه درباری، چلو زرشک غورابیچ، چلو شیش تویوق و طعام شاه ناز همه اسامی جالب و کمی عجیب این غذاها هستند. نام‌هایی بازمانده از دوران پر فراز و نشیب قاجار که روزگاری بسیار بر سر زبان‌ها بوده‌اند و اکنون با گذر زمان نام و حتی نحوه پختشان تغییر یافته است. در حقیقت، آنچه شما در رستوران قجری تهران نوش جان می‌کنید، صددرصد غذایی قاجاری می‌باشد.
رستوران قجری، با محیطی کاملاٌ سنتی، آرام و شیک همه روزه آماده پذیرایی از مهمانان بسیاری است. میز و صندلی‌های شیک و دیوارهای آجری این رستوران، همه گویای این مطلب هستند. مکانی زیبا و دنج با ظرفیتی برابر با ۳۰ نفر که همه انتظارات شما را از یک رستوران خوب برآورده می‌کند. همان‌طور که متوجه شدید، رستوران قجری فضای کوچکی دارد و شاید مجبور به ایستادن برای خالی شدن میز و صندلی‌ها شوید. اما مطمئن باشید ارزشش را دارد. این موضوع را با امتحان طعم دلچسب و وسوسه‌کننده غذاهای این رستوران درک می‌کنید.
پس اگر گذرتان به خیابان ایرانشهر تهران افتاد، حتماٌ سری به رستوران قجری زده و اطمینان داشته باشید که هیچ‌گاه عطم خوش غذاهای آن را از یاد نمی‌برید. رستوران قجری تهران، با بهترین امکانات و باکیفیت‌ترین غذاها از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۶:۳۰ عصر در خدمت شما عزیزان تهرانی است.
آدرس: تهران، میدان هفت تیر، خیابان کریم خان زند، ابتدای ایرانشهر، پلاک ۲۸۰.
شماره تماس: ‌۸۸۳۳۵۰۴۰،۸۶۰۷۰۶۳۵-(۰۲۱)

رستوران قجری تهران 1 رستوران قجری تهران

رستوران قجری تهران 2 رستوران قجری تهران

رستوران قجری تهران 3 رستوران قجری تهران

رستوران قجری تهران 4 رستوران قجری تهران

رستوران قجری تهران 5 رستوران قجری تهران

رستوران قجری تهران 6 رستوران قجری تهران

رستوران قجری تهران 7 رستوران قجری تهران

رستوران قجری تهران 8 رستوران قجری تهران

رستوران قجری تهران 9 رستوران قجری تهران

رستوران قجری تهران رستوران قجری تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 5 میانگین: 3.2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • شیرین

    به نظر من یکی از بهترین رستورانها است . کیفیت غذاهاشون عالیه ، جدیدا که شام هم باز هستند و خوبی که داره اینه که ارسال دارند به همه جای تهران ، منو پیش پز درباری رو به شدت پیشنهاد میکنم .

    ۱۵ اردیبهشت, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • ليلا

    غذاي خيلي خوشمزه اي داره ولي برخورد اين خانم كه سفارش ميگيره به دور از ادب و نزاكت و خيلي غيرمحترمانه است كه حال خوب بعد از خوردن غذا رو از بين مي بره

    ۲۹ دی, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • آنیرودا برومند

    امروز من حوالی ساعت ۴ به این رستوران رفتم. منوی بلند بالایی دم در زده بودند که از اغلب غذاهای اسم برده شده خبری نبود. یک خانمی بود که ظاهرا مسئول رستوران بود و برخورد خیلی زننده ای داشت. چند سایت دیگه را هم چک کردم که تو قسمت نظرات از برخورد این خانم ناراضی بودند. ایشون مشغول سفارش گیری از ما بودند که ظاهرا دو نفر از دوستانشان وارد رستوران شدند و ایشون یک دفعه میز ما را ترک کردند و مشغول سفارش گیری از اون ها شدند و بعد از یک ربع دوباره به میز ما برگشتند و سفارش گرفتند. من درخواست چلوخورشت کردم که با حالت تعجب فرمودند ساعت ۴ و چلوخورشت؟ کلا ۴ نوع بیشتر غذا نداشتند که من کشک بادمجان سفارش دادم. ده دقیقه بعد با کمال تعجب دیدم برای یک مشتری جدید چلوخورشت آوردند و موقع رفتن وقتی ازشون علت را پرسیدم فرمودند ایشون شماره اشتراک داشتند. جل الخالق نمی دونستم که برای خوردن چلوخورشت باید VIP باشی. در صورتحساب ۹% هم حق گارسون منظور کرده بودند که حتما شکایت خواهم کرد. چون نمی دونستم پول گارسون را هم باید مشتری بدهد.

    ۲۵ دی, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • نیوشا میرزایی

    فکر کنید رفتید خونه مادربزرگتون که دستپختش مزه ی بهشت میده…کیفیت و حجم غذاها عالیه طعمشم که گفتن نداره باید امتحان کنید

    ۸ مهر, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • محمد

    یک تجربه متفاوت.. طعم های جدیدی رو میچشید اینجا

    ۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *