جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راهنمای کاربردی کمپینگ ( حشرات )

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ آبان ۱۳۹۸

حشرات چندش آور احتمالا بزرگترین تهدید برای آسایش کمپ هستند . برای روبرو شدن با پشه , کنه ,مگس ,شپش قرمز , زنبور ,زنبور سرخ و زنبورهای معمولی آمادگی لازم را داشته باشید . پشه ها علاوه بر نیش زدن و ایجاد خارش و ناراحتی حاملان بیماری نیز می باشند . پشه ها اغلب مایه آزار هستند پس جانب احتیاط را حفظ کنید و از اسپری حشره کش استفاده کنید .
اسپری ضد حشره یا پماد آن را تهیه کنید
هنگامی که در خارج از منزل و در طبیعت هستید، پماد دائمی ضد حشرات یا اسپری آن را بر روی لباس و قسمت هایی از بدنتان که پوشیده نیست، بزنید. به یاد داشته باشید که بیشتر حشرات در سفر و کمپینگ ها، در زمان طلوع و غروب آفتاب فعال هستند. این زمان ها دقیقاً موقعی است که شما نیاز به حداکثر حفاظت از خود را در مقابل حشرات دارید. می توانید اسپری دفع حشرات را از فروشگاه های کوهنوردی و لوازم سفر را تهیه کنید.
از شمع هایی که روغن سیترونلا دارند استفاده کنید
شمع های سیترونلا یک روش موثر و سازگار با محیط زیست برای نگهداری از بازدیدکنندگان ناخواسته از محل کمپینگ شما می باشد. شما می توانید شمع های بزرگتری از این نوع را برای تمام طول شب بخرید، اما مراقب باشید. هر زمان که قصد بیرون رفتن از چادر دارید یا می خواهید بخوابید، حتماً آن ها را خاموش کنید.

وسایل خود را قبل و بعد از استفاده بشورید
هرگز ظروف را بعد از پخت و پز یا غذا به حال خود رها نکنید. این موضوع یک دعوت نامه باز برای آفات است. برای جلوگیری از بیماری ها و مشکلات معده، همیشه قبل از استفاده از ظروف نیز آن ها را بشورید.

خنک کننده غذا به همراه داشته باشید
گوشت و غذای پخته اغلب در گرمای تابستان خیلی زود خراب می شوند. کولر و خنک کننده غذا با مقدار زیادی یخ، سبزیجات را برای شما تازه نگه می دارد و همچنین جای خوبی برای ذخیره مواد غذایی به دور از حشرات در سفر و کمپینگ است.

خود را بپوشانید
برای جلوگیری از گزش حشرات در سفر و کمپینگ بهتر است که از لباس های آستین دار و بلند و کلاه استفاده کنید. با پوشش مناسب از ورود کنه یا دیگر حشرات به بدنتان مخصوصاً در زمان طلوع و غروب خورشید جلوگیری می کنید. به جز این مورد تجهیزات جدیدی وارد بازار شده است که استفاده از آن ها آسایش بهتری را برای شما به همراه می آورد. اگر توانستید دستبند های پشه تهیه کنید و به دور مچ خود ببندید. این دستبند ها در رنگ های مختلف ارائه می شوند و جدای از زیبایی پشه ها را از شما دور می کنند.
هرگز غذا را بیرون از چادر رها نکنید
عطر و طعم مواد غذایی چشم انداز جذاب برای موجوداتی مانند راکون، موش ها و حتی خرس ها بسیار جذاب است. برای جلوگیری از این وضعیت خطرناک، هرگز غذا را خارج از چادر یا ماشین یا در کل محل سکونت خود نگذارید، حتی اگر در بسته بندی های پوشش دار باشد. از یک جعبه امن برای نگه داشتن غذا بر روی درخت با فاصله از شاخه ها و پوشش های پلاستیکی برای جلوگیری از گسترش یافتن عطر و طعم غذا استفاده کنید.

کنه:
کنه ها حامل بیماری هستند. اگر در ییلاقی که در آن کنه زیاد است چادر می زنید هر شب بدن و لباس های خانواده را بازبینی کنید.کنه ها معمولاً پنهان شدن در پوست سر، پشت گوش ها، زیربغل و در کشاله ران علاقه مندند. حیوانات خانگی را هم به طور منظم بازبینی و وارسی کنید . کنه ها معمولا در بوته ها و علف ها به انتظار یک حیوان یا انسان می مانند و به محض آنکه فرصتی گیر آورند روی حیوانات یا انسانها می پرند و خود را به آنها می چسبانند. آنها در هوای گرم و مرطوب فعال تر هستند ولی تنها در هوای سردتر از منفی ۲۰ درجه می توان از شر انها کاملا مصون می ماند . کنه ها می توانند بیماری های مختلف را به بدن حیوان یا شخص منتقل کنند و خطرناک هستند.معمولا سه روز طول می کشد تا کنه در بدن شکار خود جاگیر شود . بنابراین اگر در یکی دو روز اول از بدن جدا شوند نمی توانند خطر جدی داشته باشند . بهترین راه مبارزه با کنه ها این است که بعد از گشت و گذار در بیابان , جنگل , پارک ,باغ و غیره خود و حیوان را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید مهمان ناخوانده ای ندارید . کنه ها معمولا در جاهای گرم و مرطوب بدن ساکن می شوند .

کنه ها ممکن است سیاه , قرمز ,رنگ عدس یا رنگ پوست انسان باشند . آنها سرو دست و پاهای خود را به داخل پوست فرو می برند و ممکن است چنان استتار شوندئ که به سادگی قابل دیدن نباشند ولی تقریبا همیشه با کشیدن دست روی پوست می توان بر آمدگی را تشخیص داد. کنه ها بسیار ریز هستند ولی به محص خوردن خوون میزبان خود چندین برابر بزرگ می شند .

اگر کنه جاگیر شده و به بدن چسبیده است، برای بیرون کشیدن آن از دست استفاده نکنید چون ممکن است نیمی از بدن کنه داخل پوست باقی بماند و این مسئله می تواند مشکلات بسیار حادی ایجاد کند. بهترین راه برای بیرون آوردن کنه، گرفتن آن با انبرک های مخصوص در نزدیکترین فاصله ممکن به پوست و به آرامی بیرون کشیدن آن است.

کنه راهنمای کاربردی کمپینگ ( حشرات )

هرگز روی کنه ماده شیمیایی ,کرم , یا الکل نمالید یا برعکس عقیده عموم نباید کنه را با وازلین خفه کرد یا سوزاند . این کار به آمدن کنه کمکی نمی کند و درست نتیجه عکس دارد . چون کنه به محض اینکه احساس خطر کند تمام مواد سمی بدن خود را داخل بدن میزبان می کند . برای بیرون کشیدن کنه انبرهای خاص پلاستیکی یا فلزی وجود دارند.این انبرها در شکل های مختلف در بازار عرضه می شوند ولی بیرون کشیدن کنه مانند باز کردن یک قطعه به وسیله آچار یا انبردستی است . برای این کار باید سر انبر را از زیر بدن کنه قرار داد و انبر را پیچاند . بعد از دو سه دور پیچاندن کنه بیرون می آید . کنه را از قسمت میانی بدنش نگیرید . کنه ها ممکن است باکتری های مضری به همراه داشته باشند و فشردن بخش شممی آنان ممکن است باکتری را وارد زخم کند . بهتر است کنه را داخل دستشویی بیندازید.

درهنگام کندن کنه ممکن است بخش دهانی کنه جدا شود و در زیر پوست باقی بماند . اگر چنین اتفاقی افتاد یا باید آنرا بکنیم ؟در این مورد دو گزینه متناقض وجود دارد . از یک سو بخ شهای دهانی جاگرفته در زخم می تواند باعث عفونت ثانویه شود. پس بهتر است آن را مانند خرده شیشه ای که در پوست می رود بیرون بکشیم . از طرف دیگر ممکن است با بیرون کشیدن بخش دهانی با یک سوزن باعث آسی بیشتر شده و بخش دهانی کاملا متلاشی شود . به منظور پیشگیری از این امر , بهتر است انبرک های مخصوص بیرون کشیدن را همراه داشته باشیم این انبرک ها برای برداشتن کامل کنه طراحی شده اند . مهمتر از همه این که با مشاهده یک کنه نترسید . تمام کنه ها حامل بیماری نیستند . ضمنا مطالعات نشان داده اند که کنه های آلوده تا سی و شش الی چهل و هشت ساعت پس از اتصال به پوست بیماری را منتقل نمی کنند .

کنه 1 800x181 راهنمای کاربردی کمپینگ ( حشرات )

زنبور

نیش زنبور می تواند نیاز به فوریت جدی پزشکی داشته باشد . اگر هر کدام از اعضای گروه شما به نیش زنبور حساسیت دارد . حتما اپی پن را در جعبه کمک های اولیه همراه داشته باشید .

برای درمان زنبور زدگی به روش های زیر عمل کنید :
– با استفاده از لباس مناسب و استفاده از اسپری های دافع حشرات و کلا در صورت امکان اجتناب از رفتن به مناطق زندگی زنبورها می توان از گزش های بیشتر جلوگیری کرد .
– در صورت گزش بلافاصله نیش حشره ( که خصوصا در مورد زنبور عسل معمولا در پوست باقی می ماند ) را بیرون آورید . زیرا این نیش که به کیسه حاوی سم حیوان متصل است تا مدتی پس از گزش با انقباضات خود به تزریق سم زنبور به داخل بدن فرد ادامه می دهد و یک روش در آوردن خار داندن محل گزش به وسیله یک کارت اعتباری است . البته اصل مهم در آوردن سریع نیش از بدن می باشد و روش آن از اهمیت کمتری برخوردار است .
– محل گزش را با آب و صابون شسته و روی آن را با پماد آنتی بیوتیک بپوشانید .
– قرار دادن یخ روی محل گزش می تواند باعث تخفیف درد شود و می توان در هر ساعت ۲۰ دقیقه از یخ استفاده کرد و البته باید بین محل گزش و یخ یک پارچه تمیز قرار داد تا از سرمازدگی پوست اجتناب شود .
– درصورت نیاز از یک آنتی هیستامین مثل دیفن هیدرامین برای رفع خارش استفاده کنید .
– برای کاهش درد نیز از استامینوفن و یا ایبو بروفن می توان استفاده کرد .
– اگر بیش از ۱۰ سال از تزریق واکسن یادآور کزاز شما گذشته است با پزشک خود در مورد تجویز واکسن مشورت کنید و در اکثر موارد زنبور گزیدگی همین توصیه ها کفایت می کند ولی اگر واکنش های خطرناک مشاهده شد , اقدامات پزشکی پیشرفته تری مورد نیاز است . اگر شخصی که توسط زنبور گزیده شد , قبلا نیز در اثر گزش زنبور دچار واکنش های خطرناک حساسیتی شده است , باید سریعا از یک انتی هیستامین مثل دیفن هیدرامین استفاده کردو اگر علائم حساسیتی در او ایجاد شد با مصرف اپی نفرین ( که امروز به صورت کیت های اورژانس یا دستور العمل ساده در دسترسی این افراد می باشد ) قبلا توسط پزشک برای آنها تجویز شده به مقابله با این علائم رفته و باید سریعا خود را به یک مرکز مجهز برساند .

زنبور گزیدگی راهنمای کاربردی کمپینگ ( حشرات )

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *