جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

راهنمای کاربردی کمپینگ ( آب بدن )

تاریخ بروزرسانی :
۹ مرداد ۱۳۹۷

از دست دادن آب بدن ( دهیدراسیون )
از دست دادن آب بدن موضوع مهمی در ایممنی است . آب برای تقریباهر عملکرد جسمانی از جمله هضم , تنفس ,فعالیت مغز و تنظیم دمای بدن است و همچنین برای احساس آسودگی اهمیت دارد . از دست دادن آب بدن زمانی اتفاق می افتد که فرد بیش از مقدار مایعی که می نوشد ,مایع ازدست می دهد این مسئله برای بزرگسالان به اندازه نوزادان و کودکان کوچک جدی است . برای تشخیص عارضه فوق به این علائم توجه کنید :
تشنگی , دهان خشک , ادرار تیره رنگ ,تحریک پذیری ,خستگی , ضربان سریع , پوست رنگ پریده و عرق کرده , تهوع , زبان متورم , بریده بریده حرف زدن ,دید ضعیف .
در هنگام دهیدراسیون خفیف تا زمانیکه رنگ ادرار روشن شود و علائم ازبین بروند آب بنوشید . در صورتیکه علائم فروکش نکرد فورا به بیمارستان مراجعه کنید , دهیدراسیون شدید می تواند کشنده باشد .

آب

امیدوارم که سفرهایتان بدون اتفاقات بد و همراه با لحظات خوشی باشد . اما به هر حال هر سفری با خاطرات همراه است . یکی از این خاطره ها ابتلا به بیماریهایی است که بدنبال نوشیدن ( آب طبیعی ) و بدون جوشاندن و ضد عفونی کردن آن بروز می کند .
معروفترین بیماری از این نوع ژیاردیازیس نامیده می شود .
این بیماری می تواند ناراحتیهای زیادی برای فرد بوجود آورد .آبهای طبیعی ممکن است شفاف , خنک , پاک و جاری باشند . حتی ممکن است بو و طعم خوبی هم داشته باشد . گاهی دیده اید که حیوانات نیز بدون هیچ شک و تردیدی از این آب می نوشند . همه این موارد موجب می شود که مردم فکر کنند که آب طبیعی برای نوشیدن مناسب و مطمئن است . اما میکروب ها و دیگر آلودگیها حتی در شفاف ترین آبها هم یافت می شود . تمام آبهای حاصل از منابع طبیعی را تصفیه کنید .
بهترین راه خلاص شدن از شر موجودات میکروسکوپی نظیر زیاردیا جوشاندن آب در ظرف است . حتی گاهی لازم است آنرا چندین بار بجوشانید تا از سلامت کامل آن مطمئن شوید .
قرص یا قطره های یدین یا کلرین برای ضد عفونی کردن آب خوب است . البته این روش برای هر گونه آلودگی توصیه نمی شود .
گفته می شود تصفیه کننده های آب نیز برای از بین بردن میکروبها از جمله زیاردیا مناسب است . انواع جدید تصفیه کننده ها حتی موجب از بین رفتن ویروسها نیز می شود .

آب راهنمای کاربردی کمپینگ ( آب بدن )

نی تصفیه کننده آب

نی تصفیه کننده آب راهنمای کاربردی کمپینگ ( آب بدن )

منبع : کتاب راهنمای کاربردی کمپینگ ( اوقات فراغت و اقامت در طبیعت )

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد